Mateusz Lipski

To, co się liczy

Jest taki budynek, w którym swój wielki telewizyjny suk- ces rozpoczynał niegdyś POLSAT. Na jego dachu lądował osławiony helikopter z Mariuszem Szczygłem na pokładzie, a kolejny odcinek talk–show „Na każdy temat” trafiał na antenę. Bez dwóch zdań – to kultowe już miejsce przy alei Stanów Zjednoczonych 53 w Warszawie przy- niosło twórcom stacji szczęście i spektakularny rozgłos.

 

Jest taki człowiek, który swoją dziennikarską przygodę rozpoczynał z początkiem burzliwych lat 90. Jeden z uczestników nowo powstającego, pluralistycznego kształtu rynku wolnych mediów. Depeszowiec i prezenter RMF FM, pomysłodawca audycji Radio–Muzyka–Fakty. Reporter, a następnie współautor i prowadzą- cy Fakty TVN. Współtwórca kanału informacyjnego TVN24, a następnie TVN CNBC BIZNES. Szczególnie związany i kojarzony z problematyką ekonomiczno-gospodarczą – fakty, ludzie, pieniądze.

Jest 2020 rok. Człowiek spotyka miejsce, a miejsce spotyka człowieka. Oboje, choć na inny sposób – wyjątkowi. Startuje nowy, autorski projekt. Studio zaczyna na powrót tętnić telewizyjną atmosferą. BIZNES24 nadaje. Długoletnie doświadczenie w budowie mery- torycznego, jakościowego i przydatnego biznesowemu odbiorcy komunikatu przekłada się wprost na szybko rosnącą rozpoznawalność kanału, uznanie i lojalność widzów, a w końcu reputację. Stacja przez cały dzień relacjonuje to, co z punktu widzenia właścicieli firm, managerów, korporatów i ludzi wolnych zawodów istotne. Biznes i gospodarka ujęte w przystępny, acz analityczny sposób. Wszystko to, co się liczy.

Jest 2022 rok. Człowiek spotyka człowieka. Mam przyjemność rozmowy z kimś, kogo uznawałem zawsze za ikonę dziennikarstwa branżowego. Słucham w skupieniu o wizji, która doprowadziła BIZNES24 do pozyskania ponad dwumilionowej widowni kanału w ujęciu miesięcznym. Wizji spójnej, kompletnej, ale otwartej na więcej. Na nowe. Dyskusja się rozwija, a ja pozwalam sobie na własne sugestie. Ze swoimi klientami pracuję przecież od ponad dwudziestu lat i mam przekonanie względem formatów telewizyjnych, które z ich punktu widzenia byłyby atrakcyjne. I to nie tylko z pozycji widza, ale także uczestnika programu.

Idziemy dalej, analizujemy potrzeby wielu typów widzów. Jedni są właścicielami rodzinnych, często już wielopokoleniowych firm. Inni twórcami innowacyjnych technologii, produktów lub usług, które stały się ich znakami firmowymi. Kolejni zaś stworzyli wyjątkowe koncepty biznesowe lub szczególnie interesujące miejsca. Dla nich wszystkich należy przecież stworzyć właściwe, szersze i dostępne miejsce na jedynej dziś w Polsce tak biznesowej antenie. To oni są twórcami gospodarczego sukcesu, a właściwie cudu, jakiego przez trzydzieści ostatnich lat doświadczamy. Na koniec rozmowy obu nas zaczyna łączyć wspólne przekonanie – spróbujmy współpracy, stwórzmy coś wartościowego razem.

Od mojego pierwszego spotkania z Romanem Młodkowskim minęły zaledwie trzy miesiące. W między- czasie dopracowaliśmy siedem zupełnie nowych formatów „kompaktowych” serii programów, które już tego lata, a w pełnej odsłonie jesienią ujrzą światło na antenie BIZNES24.

Roman – dziękuję za zaproszenie do nowej zawodowej przygody. Podobnie ja Ty lubię tworzyć to, co się liczy.