Poprosiliśmy kilkoro łódzkich przedsiębiorców o to, aby podsumowali mijający rok, opowiedzieli o tym, jakich wyzwań spodziewają się w nadchodzącym roku, a także złożyli życzenia łodzianom.
Trafiliśmy na fantastycznych rozmówców, nikt z nich nie narzeka, każdy odnosi sukcesy w swojej dziedzinie i prężnie rozwija biznesy z optymizmem patrząc w przyszłość. Ilustratorka, graficzka Agnieszka Niedźwiadek przygotowała identyfikację graficzną na niesamowitą wystawę “Obraz Złotego Wieku” na Zamku Królewskim na Wawelu. Architekt Malwina Kroll wkroczyła na nowe terytorium, swoją pasję do gotowała wykorzystała do organizacji moderowanych spotkań kulinarnych. I dalej zamierza kroczyć w tym kierunku. Ewa Bieńkowska cały czas z pasją rozwija markę personalizowanych drewnianych puzzli WOW Puzzle i mimo trwającej na Ukrainie wojny wciąż tam je produkuje. Przedsiębiorca Mateusz Stypułkowski mijający rok określa najlepszym w historii firmy, udało mu się podwoić dochody. Marcin Stróżyński, właściciel marki Pro-Gastro nie tylko z powodzeniem rozwija biznes, ale także angażuje się w działania na rzecz lokalnych przedsiębiorców, a także w różnorodne projekty kulturalne. Adrian Pawlik, manager w firmie Cynamon Catering, cieszy się, że Łódź pięknie się rozwija, dzięki czemu stale wzrasta zapotrzebowanie na usługi cateringowe.
Agnieszka Niedźwiadek,
ilustratorka, grafik projektowy, właścicielka marki Świetlik
Największy sukces biznesowy w 2023 roku.
Współpraca z Zamkiem Królewskim na Wawelu. Wygrałam przetarg na identyfikację graficzną niesamowitej wystawy “Obraz Złotego Wieku”, na którą ściągnięto eksponaty z całego świata od Pragi przez Paryż aż do Nowego Jorku. Ta współpraca to dla mnie ogromne wyróżnienie, a ten rok był wyjątkowo pracowity. Dlatego cieszę się, że pozyskałam nową osobę do współpracy.
Plany na nadchodzący rok.
Chcę zacząć się dzielić zdobytą wiedzą, więc wprowadzę do swojej oferty także kursy z zakresu ilustracji i grafiki. W nadchodzącym roku zaplanowana jest także premiera gry, nad którą z pewną firmą pracujemy już od dwóch lat.
Na co zabrakło czasu?
Głównie na odpoczynek właśnie przez nadmiar pracy. Dlatego postanowiłam, że w przyszłym roku będzie nieco mniej pracy, a więcej odpoczynku.
Czego życzysz innym w nowym roku?
Tym, którzy zaczynają przygodę z biznesem, życzę przede wszystkim cierpliwości i wytrwałości, to nie jest tak, że wszystko szybko przychodzi. Czasem ludziom brakuje wiary w siebie, porównują się do innych, uznają, że biznes nie jest dla nich, ale wiem, że warto być wytrwałym i robić swoje. Sukcesy czasem uczą nas mniej niż porażki. A łodzianom życzę, aby uzbroili się w cierpliwość, kiedyś te trwające miesiącami remonty na drogach na pewno się skończą i będzie pięknie.
Świetlik Agnieszka Niedźwiadek
tel. 604 093 006
e-mail: agnieszka.niedzwiadek@gmail.com
FB: Świetlik Agnieszka Niedźwiadek
Portfolio: www.behance.net/Niedzwiadek
Malwina Kroll
architekt (marka Architekstura), kreatorka moderowanych spotkań kulinarnych
Największy sukces biznesowy w 2023 roku.
Zdecydowałam się na dywersyfikację branżową. Do niedawana architektura była moim głównym zajęciem. Teraz mam dwie przestrzenie, w których mogą się realizować. Odważyłam się wykorzystać moją pasję do gotowania i stworzyłam moderowane spotkania kulinarne.
Plany na nadchodzący rok.
Łączenie dwóch projektów to spore wyzwanie, ale ani jednego ani drugiego nie zamierzam odpuszczać. Jestem jak to sama określam entuzjastką eksperymentowania w kulinariach. Wchodząc do sklepu i trafiając na nowe produkty od razu myślę jak będę mogła wykorzystać je podczas gotowania. Poszerzam więc swoje usługi o warsztaty kulinarne, zechcę podjąć także współpracę z branżą eventową. Oczywiście planuję dalszy rozwój moich usług z zakresu architektury.
Na co zabrakło czasu?
Przede wszystkim na działania marketingowe, ze względu na brak czasu oczywiście, co nie jest żadną wymówką. Dobra promocja to podstawa wszelkich działań. Na pewno chciałabym też rozbudować zespół.
Czego życzysz innym w nowym roku?
Odwagi w próbowaniu nowych działań, podejmowaniu ryzyka, które bywa przerażające, ale motywuje do działania, gwarantuje rozwój, buduje naszą świadomość emocjonalną, intelektualną. Dzięki temu wiemy, że żyjemy, tak prawdziwie.
ARCHITEKSTURA
Łódź, ul. Słowiańska 1/9
tel. 501 680 538
e-mail: architekstura@malwinakroll.pl
www.malwinakroll.pl
Ewa Bieńkowska
współwłaścicielka marki WOW PUZZLE
Największy sukces biznesowy w 2023 roku.
Zespół, z którym pracuję. To osoby, które czują taką samą jak ja pasję do produktu, który stworzyłam. Moja marka jest już rozpoznawalna, co znaczy, że ludzie obserwują co robimy i chcą z nami pracować. Współpraca z Ukrainą to również sukces. Cieszę się, że nadal możemy tam produkować puzzle.
Na co zabrakło Ci czasu?
Zdecydowanie na to, aby zatrzymać się na dłuższą chwilę. Od wielu lat pracując w marketingu działam dynamicznie każdego dnia i czasami mam takie wrażenie, że za dużo zadań jest na tu i teraz. Dlatego postanowiłam, że zbuduję lepszą strategię naszych działań na przyszłe lata, właśnie po to, aby czasami móc zatrzymać się w tym codziennym biegu.
Czego sobie życzysz na przyszły rok?
Chciałabym dojść do momentu, gdy ktoś weźmie pod uwagę personalizację puzzli, to pomyśli właśnie o nas. Jeżeli ktoś będzie szukał gadżetu, który wywoła efekt WOW to będzie wiedział, że my takie rzeczy robimy. Jeżeli ktoś będzie chciał zrobić wrażenie na swoich klientach, odbiorcach, pracownikach to my mu w tym pomożemy.
Czego życzysz na najbliższy rok łodzianom?
Żeby byli dla siebie życzliwi, serdeczni, otwarci, bardziej uważni i pamiętali, że każdy ma za sobą pewną historię, doświadczenia, które go kształtują. Łodzianie to są bardzo fajni ludzie.
Wow Puzzle
Łódź, ul. Nowopolska 12/14
tel. 604 200 688
e-mail: biuro@wowpuzzle.eu
www.wowpuzzle.eu
Mateusz Stypułkowski
przedsiębiorca, szkoleniowiec, konsultant biznesowy, prezes firmy BUSINESSLAND
Jak minął ten 2023 rok?
Mogę śmiało powiedzieć, że był to najlepszy rok w historii firmy, udało się nam podwoić przychody. To był rok próbowania i testowania nowych inicjatyw, źródeł przychodowych. Przyznam też, że niektóre projekty się nie udały, a niektóre zamieniły się w konkretne działania. Zaraz rusza agencja marketingowa z profesjonalnym zapleczem. Sukcesem jest to, że moja managerka awansowała na wspólnika. Tempo było szybkie, rok był owocny i udany.
Plany na przyszły rok?
Chcemy znowu podwoić przychody, przełamać barierę dziesięciu milionów rocznie. Widzimy pierwsze projekty na horyzoncie, chcemy generować milion przychodu miesięcznie. Szykujemy nowe osoby do awansów.
Nadal udaje się zachować balans między pracą a odpoczynkiem?
Myślę, że jest to podstawą dobrego funkcjonowania. W tym orku byłem cztery razy na wakacjach, to mój życiowy rekord, zrealizowałem też najwięcej treningów od lat. Firmę chciałbym już bardziej nadzorować niż nią zarządzać. Skupiam się też na dużej aktywności biznesowej i charytatywnej, jestem aktywnym członkiem wielu klubów. Byłem też nominowany do tytułu managera roku. Zorganizowałem z sukcesem wydarzenie Biznes & Pleasure integrujące różne grupy biznesowe. Sporo tego było.
Czego życzysz łodzianom?
Dostępu do Morza Śródziemnego, woda łagodzi obyczaje, lżej się żyje. Zdecydowanie potrzeba nam więcej śródziemnomorskiego luzu.
Businessland
www.business-land.pl/
facebook.com/businesslandpl/
tel. 730 002 501
Marcin Stróżyński
właściciel marki Pro-Gastro
Czy z tego co zaplanowałeś w tym roku, wszystko udało się zrealizować?
Wszytko, to był bardzo dobry rok, zwiększyliśmy przychody, zmieniliśmy siedzibę, poszerzyliśmy ofertę, mamy więcej dostawców. Działamy i rozwijamy się dalej. Wkroczyliśmy na warszawski rynek, pozyskaliśmy kilku klientów franczyzowych. Udało mi się także współtworzyć kilka ciekawych inicjatyw dla lokalnych społeczności biznesowych, to m.in. Business Mixer, którego inicjatorem był Bartosz Zagorzelski, czy wydarzenie Business & Pleasure, które zrealizowałem wspólnie z Mateuszem Stypułkowskim. To był także udany rok w zakresie działań na rzecz kultury z fundacją Lodz Arte i wielkim zaszczytem jest dla mnie współpraca z Maciejem Tubisem, zwieńczona koncertem w Muzeum Miasta Łodzi.
Na przyszły rok plan już rozpisany?
Wierzę, że każdy kolejny rok będzie lepszy. Jestem przekonany, że ogólnie lepiej będzie się działo w kraju w sferze biznesowej. Firma oczywiście będzie się cały czas rozwijać, zakładam wzrost przychodów o trzydzieści procent, chcę też skupić się na rozwoju zespołu, poukładaniu procedur w firmie i jakości obsługi. Pracy na pewno nam nie zabraknie.
Czego życzysz Łodzi i łodzianom?
Więcej życzliwości na co dzień, wystarczy dbać o świat wokół siebie, stojąc w korkach możemy narzekać, a możemy też zadzwonić do bliskich z uśmiechem. Warto na takie małe rzeczy zwracać uwagę, bo one wpływają na każdy dzień. Każdy jest kowalem swojego losu, nie czekajmy, działajmy. Działajmy od dołu, róbmy małe rzeczy, żeby nam się żyło radośniej, przyjemniej. Łódź się rozwija, potrzebuje kilku lat na wszystkie prace.
Pro-Gastro
ódź, ul. Żeligowskiego 3/5
m.strozynski@pro-gastro.pl,
694 404 700
www.pro-gastro.pl
Adrian Pawlik
manager w firmie Cynamon Catering
Największy sukces biznesowy w 2023 roku.
Dla naszej firmy zdecydowanie nowym rozdziałem okazało się otworzenie drugiej kuchni, która znacznie zwiększyła nasze zdolności produkcyjne oraz poprawiła komfort pracy załogi. Z kolei od strony klienta najbardziej zauważalna zmiana to według mnie nowa strona internetowa, nad którą spędziliśmy ponad siedem miesięcy (z dwóch planowanych). Efekt jest jednak tego warty, ponieważ zdecydowanie więcej zamówień klienci realizują bezpośrednio przez stronę www.
Plany na nachodzący rok?
Żeby był tak dobry i owocny jak miniony. Pomimo słyszanych zewsząd narzekań, na sytuację w branży gastronomicznej, patrząc z naszej perspektywy widzimy, że wróciła ona do poziomu czasów przedcovidowych, a inflacja przestała być, aż tak dokuczliwa. Bardzo możliwe, że sprzyja nam też rozwój całego miasta i związane z tym zapotrzebowanie na usługi cateringowe. W nadchodzącym roku planujemy otworzenie oddziałów w innych miastach i pod to przygotowujemy już struktury firmy.
Czego życzysz łodzianom na najbliższe dwanaście miesięcy?
Dalszego rozwoju naszej branży i całego miasta, ponieważ mimo że nie zwracamy na to w pośpiechu uwagi, zmiany w rozwoju Łodzi są zauważalne nawet poza granicami Polski o czym świadczą takie artykuły, jak okładka w National Geografic Traveler. Widać dobrą pracę samorządowców i to, że w Łodzi dużo się dzieje. Także na pewno my jesteśmy zadowoleni z tego w jakim kierunku płynie nasza Łódź.
Cynamon Catering
Łódź, ul. Łąkowa 7b
tel. 530 99 77 77
manager@cynamon-catering.pl
www.cynamon-events.pl