Raporty

Orzeł Łódź dla widzów i sponsorów

Orzeł Łódź dla widzów i sponsorów

Przed kilkoma tygodniami władze klubu Orzeł Łódź zaprezentowały zespół na sezon 2024. Ze starego składu został tylko jeden zawodnik. Zmiany w drużynie Orła Łódź, to niejedyne nowości, które czekają na kibiców w nadchodzącym sezonie. Jest nowa nazwa ligi, nowe władze, nowa „identyfikacja wizualna”, być może sponsor tytularny.

 

W nowym sezonie, żużlowcy Orła Łódź będą jeździli pod czujnym okiem trenera Macieja Jądera. Za przygotowanie motoryczne będzie odpowiadał Michał Płachciński, a sprawami organizacyjnymi zajmie się kierownik zespołu Mateusz Matusiak. Kapitana drużyny Tomasza Gapińskiego, jedynego zawodnika, który ostał się z poprzedniej drużyny, w walce o punkty będą wspierali: Amerykanin Luke Becker, Szwed Oliver Berntzon, Duńczyk Benjamin Basso, Brytyjczyk Drew Kemp, oraz Polacy Aleksander Grygolec, Daniel Kaczmarek, Oskar Polis i Jakub Kiciński.

– To ma być drużyna żużlowych chuliganów, którzy na torze postawią wszystko na jedną kartę i nie będą się bali nikogo – mówił podczas prezentacji zawodników Witold Skrzydlewski, honorowy prezes klubu.

Słowa prezesa potwierdzał nowy trener drużyny Orła: – To dla mnie zaszczyt pracować dla tego klubu. Uważam, że Orzeł dysponuje najpiękniejszym stadionem w Polsce. Brakuje tylko wyników, ale mam nadzieję, że w nadchodzącym sezonie to się zmieni i zaskoczymy niejedną drużynę. Mamy skład złożony z młodych, gniewnych zawodników, którzy mają coś do udowodnienia. Jeśli będziemy wygrywać mecze, to na pewno atmosfera wśród kibiców się poprawi – mówił Maciej Jąder, nowy trener drużyny H. Skrzydlewska Orzeł Łódź.

W KŻ Orzeł Łódź zmiany, zmiany, zmiany

Warto dodać, że zmiany zaszły nie tylko w Orle Łódź. Również zmieniło się w polskim żużlu ligowym. Wciąż będzie funkcjonował podział na trzy ligi, ale dwie pierwsze będą już zarządzane przez jeden podmiot: Ekstraligę Żużlową. To sprawiło, że konieczna była zmiana w zakresie struktury i organizacji klubu. Od listopada KŻ Orzeł Łódź stał się spółką akcyjną ze wszystkimi tego konsekwencjami.

I tak pod nadzorem Ekstraligi Żużlowej znajdą się Speedway Ekstraliga (funkcjonująca od 2007 roku), obecnie występująca pod nazwą PGE Ekstraliga oraz Speedway 2. Ekstraliga (zastępuje dotychczasową 1. Ligę Żużlową). W ramach obu klas rozgrywkowych powstała nowa identyfikacja wizualna, zmieniły się władze i trwają negocjacje w sprawie tytularnego sponsora.

H.Skrzydlewska – od lat strategiczny sponsor żużla w Łodzi

Przypomnijmy, że żużel to piąta dyscyplina w Polsce pod względem popularności. W samej Łodzi plasuje się natomiast na drugim miejscu, wynika z badań przeprowadzonych przez specjalistyczne firmy zajmujące się marketingiem sportowym. Tak wysoką pozycję w naszym mieście speedway zawdzięcza Klubowi Żużlowemu Orzeł Łódź, który z roku na rok rozwija się na płaszczyźnie marketingowej. Nie byłyby to możliwe bez wsparcia firmy H.Skrzydlewska. Tak naprawdę dalsza egzystencja sportu żużlowego w Łodzi stałaby pod ogromnym znakiem zapytania, gdyby nie pomocna dłoń wyciągnięta przez rodzinę Skrzydlewskich w 2005 roku. To wówczas z jej inicjatywy powstał Klub Żużlowy Orzeł. Dziś sport ten jest nierozerwalnie kojarzony właśnie z firmą H.Skrzydlewska, choć oczywiście jej podstawowy obszar działalności jest zupełnie inny. Firma H.Skrzydlewska prowadzi największą sieć kwiaciarni, salonów kwiatowych oraz biur pogrzebowych na terenie Łodzi, Pabianic, Zgierza, Głowna, Brzezin i Łowicza. Posiada dwa najnowocześniejsze w regionie łódzkim krematoria. Zapewnia serwis kwiatowy różnych uroczystości i spotkań. Wykonuje również wszelkie czynności związane z realizacją kompleksowej usługi pogrzebowej.

Drzwi KŻ Orzeł Łódź otwarte dla sponsorów

Z roku na rok firma H.Skrzydlewska zwiększa zaangażowanie finansowe w Klub Żużlowy Orzeł Łódź.

– Od początku istnienia Orła, firma H.Skrzydlewska zaangażowana jest w finansowanie i rozwój klubu. Z każdym rokiem zwiększamy również finansowanie. Nie inaczej jest teraz, gdy rosną koszty utrzymania drużyny. Warto przypomnieć, że jako jeden z nielicznych klubów w Polsce KŻ Orzeł Łódź jest zawsze rozliczony w terminie zarówno z zawodnikami, jak i trenerami – mówi Witold Skrzydlewski.

Właściciel firmy Witold Skrzydlewski przy wielu okazjach zaznacza, iż sam nie jest w stanie sponsorować pierwszoligowego klubu. Ogromną rolę pełnią zatem sponsorzy, których grono cały czas się powiększa.

– Przed nami nowy sezon, podczas którego chcemy zaprezentować się z jak najlepszej strony i walczyć o wysokie cele. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia naszych sponsorów i partnerów. Każdy kolejny rok pokazuje, że warto współpracować z naszym klubem i biznesowo idziemy do przodu. Cały czas zachęcamy nowe firmy do kontaktu i dołączenia do grona naszych biznesowych przyjaciół. To się naprawdę opłaca – mówi Witold Skrzydlewski.

Orzeł Business Club

Prowadzenie odpowiedniej komunikacji ze sponsorami nie jest możliwe bez organizowania spotkań biznesowych. Od jakiegoś czasu stałym elementem są spotkania „Orzeł Business Club”, podczas których Witold Skrzydlewski gości przedsiębiorców i przedstawicieli biznesu już współpracujących oraz zainteresowanych współpracą z klubem. Dodatkową atrakcją dla uczestników, którzy są przecież żywo zainteresowani wynikami drużyny oraz jej funkcjonowaniem jest obecność zawodników.

Podczas spotkań można też dowiedzieć się o warunkach sponsorowania klubu. Warto podkreślić, że obecność reklamowa na Moto Arenie Łódź podczas rozgrywanych na niej meczów, jest nie tylko efektywna, lecz pozwala również na stosowanie różnych sposobów promowania działalności sponsorów i partnerów. Należy też pamiętać, że stadion żużlowy w Łodzi to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Obiekt, na którym występuje w roli gospodarza drużyna H. Skrzydlewska Orzeł Łódź, ma zadaszone miejsca dla dziesięciu tysięcy widzów – w tym ponad 700 miejsc VIP. Ponadto mecze łódzkiej drużyny można oglądać w specjalnie zaaranżowanych skyboxach. Nowoczesny stadion to również doskonałe miejsca reklamowe przeznaczone dla sponsorów i firm. Ekspozycje nośników reklamowych partnerów podczas spotkań ligowych to ważny aspekt biznesowy.