.
Jeśli szukacie samochodu nowoczesnego o zdecydowanie wyrazistym designie, to czeka na was solidny crossover – nowe Sandero Stepway. To praktyczne, wielofunkcyjne i komfortowe auto spełnia oczekiwania najbardziej wymagających kierowców. Nowe Sandero daje dużo przyjemności z jazdy i to za rozsądną cenę.
Sandero od kilku lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych. Zdobyło status kultowego, bestsellerowego modelu. To także model z najwyższą łączną sprzedażą w gamie Dacii. Do tej pory sprzedano 2,1 miliona sztuk Sandero, co stanowi 32 procent sprzedaży marki od 2004 roku. 65 procent sprzedaży modelu (ponad 1,3 miliona sztuk) zapewnia wersja Sandero Stepway.
Sandero – nowoczesny i solidny
Zaprojektowane od podstaw nadwozie nowego Sandero umiejętnie łączy nowoczesną stylistykę z wrażeniem solidności. Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają temu modelowi mocną osobowość i współtworzą wrażenie solidności. Linia nadwozia jest bardziej płynna dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o centymetr dachowi z linią lekko uciekającą do tyłu, i antenie umieszczonej na jego krańcu. Z przodu pojawia się nowy układ świateł LED w kształcie litery Y, który od teraz sygnuje modele Dacii. Nowe oświetlenie dodaje charakteru. W efekcie samochód wydaje się znacznie szerszy. Koła 15-calowe lub 16-calowe, mocno podkreślone atletycznymi nadkolami, wydają się wypełniać cały otwór. Zmieniony kształt drzwi i lusterek bocznych zapewnia lepszą aerodynamikę i zmniejsza poziom hałasu powietrza opływającego nadwozie słyszalny w kabinie. Deska rozdzielcza zyskała tekstylną wstawkę i nowe nawiewy powietrza.
Sandero Stepway – crossover o wyrazistym charakterze
Sandero Stepway to uniwersalny crossover z podwyższonym zawieszeniem. Zdecydowana stylistyka nadwozia i kabiny budzi chęć ucieczki od codzienności, na spotkanie z przygodą. Charakter nowego Sandero Stepway i jego cechy crossovera podkreślają liczne elementy, które wyraźniej niż poprzednio odróżniają go od nowego Sandero. Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po innej, bardziej wypukłej masce z mocniejszymi przetłoczeniami, chromowanym logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyrazistych listwach nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. W standardzie samochód jest wyposażony w 16-calowe koła Flexwheel, których dopracowane kołpaki przypominają do złudzenia aluminiowe obręcze. Relingi dachowe Sandero Stepway są nie tylko estetyczne, ale i modułowe. W ciągu kilku sekund za pomocą klucza umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej można je w prosty sposób przestawić i uzyskać solidny bagażnik dachowy o nośności 80 kilogramów. W kabinie tapicerka z logo Stepway oraz tekstylne wstawki z pomarańczowym wykończeniem na panelach drzwi i na desce rozdzielczej.
Bezpieczne podróżowanie
W nowym Sandero i Sandero Stepway dostępne są trzy systemy multimedialne: Media Control, Media Display i MEDIA NAV. To pierwsze modele w gamie Dacii zbudowane z wykorzystaniem modułowej platformy CMF. Dzięki większej wytrzymałości i sztywności platforma zapewnia skuteczniejszą ochronę w przypadku zderzenia. Jej konstrukcja została wzmocniona w obrębie komory silnikowej oraz kabiny. Modele te wyposażono standardowo w sześć poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia, wstępne napinacze pasów na przednich i tylnych siedzeniach oraz funkcję wzywania pomocy w razie wypadku (przycisk SOS umieszczony przy lampce sufitowej). Nowe Sandero i Sandero Stepway są wyposażone w standardzie w automatyczne włączanie świateł. Aby zapewnić lepszą widoczność, reflektory wykonano w technologii LED. Oprócz dostępnego w standardzie ogranicznika prędkości i systemu ESP najnowszej generacji oraz regulatora prędkości z przyciskami sterowania w kierownicy (w standardzie lub w opcji w zależności od poziomu wyposażenia), nowe Sandero i Sandero Stepway dysponują następującymi systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji: system wspomagania nagłego hamowania, system monitorowania martwego pola, wspomaganie parkowania, wspomaganie ruszania pod górę.
Kilka silników do wyboru
Silniki w obu modelach spełniają wymagania normy Euro 6D-Full, która obowiązuje od początku tego roku.
- SCe 65 (niedostępny w Sandero Stepway): 3-cylindrowy, wolnossący, o pojemności 1,0 l – podstawowy silnik współpracujący z 5-biegową skrzynią mechaniczną,
- TCe 90: 3-cylindrowy, turbodoładowany, o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub automatyczną skrzynią typu CVT.
- TCe 100 LPG: nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany, dwupaliwowy (benzyna/LPG) silnik o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- W tych trzech wersjach dostępny jest także system Stop&Start, który powoduje zatrzymanie silnika na postoju przy wciśniętym hamulcu (w przypadku
automatycznej skrzyni biegów) lub dźwigni w położeniu luzu (w przypadku skrzyni mechanicznej), co przekłada się na brak drgań, hałasu i emisji zanieczyszczeń podczas postoju. Warto także dodać, że Dacia jest producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w modelach Sandero i Duster. Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności.