Złaknionych wyjątkowych doznań, emocji i przyjemności, zapraszamy do salonów firmy Jaszpol. Czekają tu na Was trzy nowe modele w gamie Renault – modele hybrydowe: Clio E-Tech Hybrid, Renault Captur E-Tech Hybrid Plug-in, Renault Megane Grandtour E-Tech Hybrid Plug-in.
Motoryzacja przechodzi dynamiczne zmiany. Coraz większa świadomość ekologiczna społeczeństw i rządów oraz większa dbałość o naszą planetę – także na producentów samochodów nakłada obowiązki zmniejszenia emisji CO2, co wiąże się z koniecznością poszukiwania nowych rozwiązań w dziedzinie napędów pojazdów. Coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne stają się pojazdy z napędem hybrydowym i elektrycznym. Dodatkowo dają one niesłychaną przyjemność z jazdy.
Renault będące pionierem i leaderem na rynku samochodów elektrycznych, teraz poszerzyło swoją ofertę o nowy, unikalny napęd hybrydowy. Nową gamę hybrydowych Renault tworzą trzy modele: Clio E-TECH Hybrid (hybryda pełna o mocy 140 KM), nowy Captur E-TECH Plug-in Hybrid (hybryda ładowana 160 KM) i nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid (hybryda ładowana 160 KM).
Modele hybrydowe uzupełniają szeroką ofertę samochodów Renault z napędem elektrycznym, która obejmuje nowe ZOE, Kangoo Z.E. oraz Master Z.E. Wszystkie modele dostępne są w salonach firmy Jaszpol w Łodzi i Zgierzu.
Nowe Clio z napędem hybrydowym
Po raz pierwszy w gamie Clio pojawiła się wersja pełnej hybrydy E-TECH Hybrid, która uzupełnia ofertę silników spalinowych. Nowa jednostka błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy wydawane pedałem gazu. Przekłada się to na niezwykłe doświadczenia i przyjemność z jazdy, nieporównywalne z doznaniami, jakie gwarantują inne dostępne na rynku miejskie modele hybrydowe. Hybrydowa jednostka montowana w Clio E-TECH Hybrid 140 KM zapewnia maksymalną wydajność, niezrównaną dynamikę jazdy i czas reakcji, co najlepiej ilustruje przyspieszenie z 80 do 120 km/h w zaledwie 6,9 sekundy.
Odzyskiwanie energii podczas hamowania, duża zdolność samoładowania akumulatora oraz wysoka sprawność zespołu napędowego E-TECH zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i energii. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez osiemdziesiąt procent czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o czterdzieści procent niższe, niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim. W trybie elektrycznym hybrydowe Clio może osiągnąć prędkość 70-75 km/h, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,3 l/100 km. Kierowca nie musi martwić się o ustawianie żadnych parametrów, dzieje się to automatycznie.
Nowy Captur – elektryczny na żądanie
Dzięki układowi napędowemu E-TECH Plug-in Hybrid o mocy 160 KM i akumulatorowi trakcyjnemu o dużej pojemności 9,8 kWh nowy Captur może przejechać
w trybie elektrycznym 50 kilometrów w cyklu mieszanym oraz 65 kilometrów w cyklu miejskim. Nowy Captur jest niezwykle wszechstronny: można nim jeździć na codziennych trasach przez tydzień tylko w trybie elektrycznym. Baterie możemy ładować za pomocą silnika spalinowego w samochodzie lub podłączyć do zewnętrznej ładowarki. Tę opcję szczególnie docenią posiadacze paneli fotowoltaicznych lub tzw. drugiej taryfy.
Capturem w wersji hybrydowej można wybrać się także na dłuższy wyjazd, nie martwiąc się o poziom ładowania baterii. W cyklu mieszanym nowy, hybrydowy Captur zużywa 1,5 l/100 km. Niezwykłe doznania z jazdy zawdzięczamy przede wszystkim szerokiemu wykorzystaniu napędu elektrycznego. Każde ruszanie z miejsca odbywa się w trybie
elektrycznym. Doznania za kierownicą i przyjemność prowadzenia są takie same jak w samochodzie elektrycznym, takim jak ZOE, dzięki natychmiast dostępnemu maksymalnemu momentowi obrotowemu i błyskawicznym reakcjom na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Nowy Megane Grandtour
Nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie elektrycznym nawet 50 km w trybie mieszanym i 65 km w trybie miejskim. W cyklu mieszanym nowy, hybrydowy Megane Grandtour zużywa 1,3 l/100 km. Model ten, tak jak pozostałe modele E-TECH Hybrid, wyposażono w nowoczesny ekran systemu multimedialnego Renault EASY LINK o przekątnej 9,3” i cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10,25” zamiast klasycznych analogowych zegarów. Jest też możliwa zmiana ustawień w systemie MULTI-SENSE, który został dostosowany do specyfiki napędu elektrycznego i dysponuje trzema trybami jazdy:
- Pure: dostępny w ustawieniach na ekranie lub poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku EV na desce rozdzielczej. Umożliwia przejście do trybu elektrycznego pod warunkiem wystarczającego zapasu energii w akumulatorze.
- My Sense: optymalizuje jazdę w trybie hybrydowym w celu obniżenia kosztów użytkowania. Dostępna w tym trybie funkcja „E-Save” pozwala zarezerwować pewien zapas energii, by kierowca mógł w każdej chwili przełączyć napęd w tryb elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta.
- Sport: pozwala w pełni wykorzystać wszystkie możliwości auta poprzez połączenie mocy wszystkich trzech silników.
Zdjęcia Renault