Ludzie

Ogranicza nas tylko wyobraźnia

Ogranicza nas tylko wyobraźnia

Flagi, banery, poduszki, zasłony, obrusy, obrazy, koszulki, czapki i inne druki personalizowane na tkaninie. Możemy nadrukować każdy projekt – opowiada Marlena Kleśta, właścicielka firmy Partner Klesta Company.

LIFE IN. Łódzkie: Co to jest druk sublimacyjny?

Marlena Kleśta: To bardzo wymagająca technologia drukarska, a jeżeli chodzi o samą definicję, to jest to rodzaj druku, wykorzystujący zjawisko sublimacji, czyli przejścia substancji drukującej ze stanu stałego od razu w stan gazowy, z pominięciem ciekłego. Dzieje się to pod wpływem bardzo wysokiej temperatury. Ta technologia druku ma podstawowe dwa etapy: drukowanie i wprasowanie nazywane również kalandrowaniem.

Piękne grafiki na koszulce, oryginalne wzory na kubkach, logo firmy na flagach – czy trudno drukuje się takie rzeczy?

Do druku tkanin na rolkach stosujemy plotery dużego formatu do druku aplikacji na koszulkach, poduszkach i innych małych przedmiotach wystarczy odpowiednia drukarka i zwykła prasa. Z kolei do zrobienia nadruków na kubkach, czapkach czy butach mamy dedykowane prasy o odpowiednim kształcie. Podczas procesu druku bardzo ważne jest odwzorowanie grafiki i kolorów. Na efekt końcowy i jakość mają wpływ szczegóły. Maszyny drukujące muszą działać z odpowiednią temperaturą, musi być właściwy nacisk prasy i odpowiednia długość wprasowywania. To trudna technologia.

Gdybym chciał wydrukować na bluzie jakiś wyjątkowy obraz francuskiego impresjonisty, to da się to zrobić? Co muszę dostarczyć do drukarni?

Da się zrobić wszystko. Pytanie tylko, czy można tak kopiować dzieła sztuki. Natomiast moja drukarnia zajmuje się zwykle produkcją przemysłową. Wówczas drukujemy tkaninę z jakiej później powstaje koszulka i nie robimy tego dla jednej sztuki. Oczywiście nadrukowanie pojedynczych koszulek, bluz i innej garderoby (ostatnio robiłam krawaty) też robimy, ale inną technologią. A zatem gdybyśmy się uparli to nadruk na gotowej bluzie też wykonamy. Każda drukarnia informuje klientajakie wymagania techniczne musi spełniać grafika, żeby mogła być wydrukowana. Często wystarczy właściwie zapisany plik pdf lub jpg w dobrej rozdzielczości. My oferujemy pomoc graficzną klientowi nawet

jeśli nie za bardzo wie, jak to zrobić.

Co najczęściej drukujecie?

Flagi i banery na tkaninach, ponieważ w tym się specjalizujemy. Dużo druków wykonujemy na potrzeby reklamy personalizowanej – ścianki wystawiennicze, roll-upy, parasole, namioty, popup’y, leżaki, krzesła, girlandy, czyli sznury z flagietek, materiał, którym opakowuje się i zabezpiecza paletę magazynową i wiele innych. Możliwości są nieograniczone. Produkujemy także poduszki, obrusy, zasłony (nawet takie prysznicowe), obrazy, wycieraczki czy wykładziny podłogowe i wiele innych. Na tkaninie możemy nadrukować każdy projekt. Ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia.

Jak długo trwa przygotowanie nadruku i ile kosztuje?

Są realizacje wykonane w dwa, trzy dni i są takie, które trwają pół roku. Wszystko zależy od klienta i od tego, czy ma gotowy projekt, czy tylko koncepcję, nad którą dopiero trzeba popracować. Jeżeli trafia do nas klient z gotowym materiałem i konkretnym zamówieniem, to standardowo potrzebujemy na realizację niecałego tygodnia. Koszty takiego zamówienia zależą od kilku czynników: po pierwsze na jakim podłożu będzie nadruk, bo mamy w ofercie kilkanaście stałych tkanin, jaki rozmiar będzie miał wydruk, na którym będziemy drukować, i ile sztuk, ile projektów jest w zamówieniu? No i przede wszystkim, czy będzie to sam wydruk, czy z systemem do ekspozycji, czyli z masztem albo ścianką? Zwykle klienci oczekują indywidualnych wycen i tak robimy.

Każde drukowanie wiąże się z użyciem tonera albo farby, czyli określonych substancji chemicznych. Czy one są bezpieczne dla naszego zdrowia?

Podczas druku używamy wyłącznie farb wodnych oraz tkanin przebadanych pod kątem obecności substancji szkodliwych. Posiadamy certyfikat zarządzania środowiskowego ISO14001. Wydruki są bezwonne i nieszkodliwe. Jesteśmy bezpieczni i dbamy o środowisko naturalne.

tel. 691 935 269
marlena@partnerkc.pl
www.partnerkc.pl

Rozmawiał Damian Karwowski