Motoryzacja

Nie tylko wakacyjna California

Nie tylko wakacyjna California

O wakacyjnych podróżach, Californii, autach tworzonych na potrzeby przedsiębiorców, rekordowej sprzedaży i nowej erze w motoryzacji, rozmawiamy z Mateuszem Kałużą, kierownikiem Działu Sprzedaży Volkswagen Użytkowe Krotoski-Cichy Łódź oraz Radosławem Niemczykiem, specjalistą ds. Sprzedaży Volkswagen Użytkowe.

LIFE IN. Łódzkie: Czas na wakacje. Jakie auto poleciliby Panowie na rodzinne objazdowe wakacje po Polsce?

Mateusz Kałuża: Samochodem, który idealnie sprawdzi się zarówno w trasie, jak i na bezdrożach jest niewątpliwe Volkswagen California. Model ten często bywa określany „domem na kołach” i nie sposób się z tym nie zgodzić. Dzięki temu, od ponad 30 lat, użytkownicy VW Californii nie muszą jakoś specjalnie planować urlopu. Z tym autem wybór miejsca, czy czas pobytu ma drugoplanowe znaczenie. Wolność — to słowo doskonale opisuje to, co użytkownicy zyskują dzięki VW Californii. Od samego początku produkowana jest z zachowaniem zasady maksymalnej funkcjonalności, jaką tylko da się zmieścić w tej kubaturze. Można w niej znaleźć m.in. wygodne łóżko, kuchnię, a nawet łazienkę czy prysznic. Wyjątkowa praktyczność sprawiła, że Californię pokochały miliony użytkowników.

Czym nas zaskoczy California – mocą, niskim spalaniem, komfortowym wnętrzem, czy może technicznymi nowinkami, których zapewne nie brakuje?

Radosław Niemczyk: Myślę, że każdy znajdzie w VW Californii coś dla siebie. Nadmienię, że w tym roku „rodzina” Californii powiększyła się o kolejne modele rekreacyjne, m.in. o Grand Californię 600 i Grand Californię 680 – zbudowane na bazie VW Craftera. Tym samym Marka VW Użytkowe wyznaczyła nowe standardy w tym segmencie. Starannie zaprojektowane, przestronne wnętrza zawierają mnóstwo praktycznych schowków, które pozwolą bez najmniejszego problemu pomieścić potrzebne rzeczy. Oprócz tego na uwagę zasługuje wszechobecna ergonomia, jak i to, że w aucie mogą spokojnie spać cztery osoby. Ponadto trwałe i ekonomiczne silniki, które pozwalają na dynamiczną jazdę przy jednoczesnym zachowaniu optymalnego spalania. Każda California to auto na rodzinne wyjazdy, dające możliwość sprawnego przemieszczania się z zachowaniem przy tym komfortu, jaki możemy porównać z jazdą samochodem osobowym.

Na rodzinne wyjazdy, chociażby nad morze zapewne dobrze sprawdzi się też Caddy. Ten model sprzedawany jest w różnych wersjach i wykorzystywany może być zarówno jako auto rodzinne, jak i transportowe?

Mateusz Kałuża: Dokładnie tak. W rozmowach z klientem często pada stwierdzenie „wielozadaniowość” – taki właśnie jest VW Caddy. Dostępne wersje nadwozi i wyposażeniowe dają użytkownikom wiele możliwości. Co za tym idzie samochód w wersji osobowej, można wykorzystywać nie tylko jako pakownego, miejskiego „dostawczaka”, ale również rodzinnego kombivana. Szeroki wybór jednostek napędowych w zestawieniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów DSG, a także rozwiązania napędu przedniego bądź 4MOTION nadają Volkswagenowi Caddy jeszcze więcej uniwersalności. Na uwagę zasługuje również ilość miejsca wewnątrz dla kierowcy i pasażerów (auto może pomieścić nawet siedem osób), a także przewożonego ładunku. To auto służy specjalistom z niemalże każdej możliwej branży – świadczy to tylko o jednym – wszechstronności, jaka cechuje VW Caddy. To samochód pracujący, „żadnej pracy się nie boi”.

Sprzedaż użytkowych modeli Volkswagena wzrosła w kraju o ponad jedną piątą. Największy wzrost odnotował Crafter – o ponad dwie trzecie.

Mateusz Kałuża: Ostatnie lata dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe są rekordowe pod względem sprzedaży. W 2018 roku marka wprowadziła na polski rynek ponad 11 tysięcy nowych „dostawczaków”. Wynik ten pokazuje, że klienci jeszcze bardziej doceniają walory dostawczych Volkswagenów. A co do VW Craftera – jest to samochód stworzony od podstaw we współpracy inżynierów/projektantów VWSU z klientami wszystkich grup, którzy na co dzień korzystają z samochodów tego segmentu. Przeprowadzono wywiady z użytkownikami i właścicielami firm, dokonano analizy rynku, zorganizowano spotkania z producentami zabudów, czy w końcu zaangażowano inżynierów/projektantów VWSU w uczestnictwo w codziennej pracy firm z branż: logistycznej, kurierskiej, transportowej, budowlanej, serwisowej. Zgromadzono wiedzę, dzięki której powstał ergonomiczny i innowacyjny pod każdym względem Nowy Crafter. Nie ma się co dziwić, że Crafter cieszy się wśród klientów nieustannie rosnącym zainteresowaniem – nie może być inaczej, w końcu to oni go stworzyli.

Czym wyróżniają się Państwa samochody użytkowe, że cieszą się takim uznaniem i zdobywają wiele nagród, m.in. w plebiscycie Fleet Awards?

Radosław Niemczyk: Składa się na to wiele czynników, które określane są jako całkowity koszt użytkowania. Myślę, że tym, co wyróżnia Samochody Użytkowe VW, jest wysoka jakość pod każdym względem. Poza tym warto zwrócić uwagę na możliwość dostosowania naszych aut do potrzeb klienta – wykorzystując możliwości, jakie dają nam producent (w ramach konfiguracji poszczególnych modeli) i specjalistyczne firmy zabudowujące. Kolejnym czynnikiem jest kompleksowa oferta – gdzie oprócz samego auta, jesteśmy w stanie dopasować warunki serwisowania, ubezpieczenia czy finansowania. Istotną kwestią jest także wysoka wartość odkupu samochodów marki VW Użytkowe.

Czy przedsiębiorcy mogą liczyć na Państwa elastyczność i pomoc w przypadku konstruowania na swoje potrzeby pojazdów specjalistycznych?

Mateusz Kałuża: Na tym polega nasza praca. Klient zainteresowany zakupem auta dostawczego ma zupełnie inne oczekiwania niż ten kupujący samochód osobowy. Najczęściej samochód, który proponujemy, musi dokładnie wpisywać się w specyfikę działalności naszych kontrahentów. Przedsiębiorcy niejednokrotnie potrzebują stworzyć auto od początku i wówczas ważna jest nasza wiedza produktowa i specjalistyczna, dotycząca m.in. branży, w której funkcjonuje dany klient. Czasami, by stworzyć takie auto, potrzeba zaangażowania wielu osób. Jednak satysfakcja, jaką czujemy w momencie wydania samochodu, spełniającego w 100% oczekiwania klienta — jest czymś, dlaczego lubimy to, co robimy.

Napędy elektryczne w samochodach użytkowych to zapewne niedaleka przyszłość. W ciągu ilu lat zastąpią one obecnie eksploatowane modele?

Radosław Niemczyk: Tak naprawdę przyszłość rozpoczyna się dziś, tylko pęd życia w obecnych czasach, sprawia, iż nie zwracamy na to większej uwagi. Od dłuższego czasu, słyszymy o smogu, zmianach klimatycznych i konsekwencjach z tym związanych. Przez to na rynku motoryzacyjnym podejmowane są działania, prowadzące do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Nie ulega wątpliwości, że napędy alternatywne to przyszłość motoryzacji, a nieustannie rozwijająca się technologia sprawi, że będą one stawały się coraz lepsze. Dlatego cieszy fakt, że marka VW Samochody Użytkowe, dla której pracujemy, nie pozostaje obojętna na zmieniające się trendy. W naszej ofercie można znaleźć już E-Craftera, a niebawem dostępne będą także elektryczny VW Transporter i elektryczny Caddy. Warto wspomnieć też o bezemisyjnym „aucie nowych czasów”, jakim jest ID. BUZZ Cargo, które swoją stylistyką i oferowanymi rozwiązaniami otwiera nową erę w motoryzacji.

Rozmawiała Beata Sakowska
Zdjęcia Paweł Keler, Volkswagen Samochody Użytkowe

 

Krotoski-Cichy Łódź
Łódź, ul. Niciarniana 51/53,
tel. 42 677 17 00
infovw@krotoskicichy.com
www.volkswagenlodz.pl