Marketing

Poznaj korzyści z promocji swojej firmy w sieci

Poznaj korzyści z promocji swojej firmy w sieci

Reklama jest dźwignią handlu. Jeszcze kilka lat temu do promocji naszej firmy wykorzystywaliśmy media tradycyjne takie jak gazety, lokalne billboardy, ulotki itd. Dziś króluje Internet i pewne przysłowie, krążące wśród przedsiębiorstw, które brzmi “kogo nie ma w Internecie, ten nie istnieje” jest niezwykle… prawdziwe. Dlatego warto poznać korzyści, jakie płyną z promocji firmy w sieci.

Niezależnie od tego czy nasz biznes prowadzimy tylko i wyłącznie stacjonarnie czy być może stawiamy pierwsze kroki w Internecie jedno jest pewne – należy promować przedsiębiorstwo za pomocą narzędzi dostępnych w sieci. Dzięki odpowiedniej kampanii możemy naprawdę niskim kosztem zyskać wielu nowych klientów, którzy być może nigdy nie dowiedzieliby się o naszej firmie. Sprawdźmy, o czym mowa.

Zaistnieć w sieci

Pierwsza rzecz, która jest podstawą jeśli chodzi o promocję w Internecie to oczywiście strona internetowa. Na początek wcale nie musi to być zaawansowany portal z blogiem, na którym będziemy umieszczali porady dla klientów oraz aktualności związane z firmą. Wystarczy prosta wizytówka, na której umieścimy informacje o przedsiębiorstwie, oferowane usługi oraz kontakt wraz z miejscem prowadzenia działalności. Tylko tyle i aż tyle potrzebujemy, by zacząć czerpać korzyści z promocji naszej firmy w sieci.

Kolejną rzeczą będzie utworzenie tak zwanej wizytówki w Google Moja Firma. Mowa o dodaniu naszej firmy do map, które powinny prowadzić do nas potencjalnych klientów poszukujących danej usługi lub produktu. W tym przypadku mówimy o promowaniu na rynku lokalnym. Jeśli już wykonamy ten krok czas na utworzenie profili w mediach społecznościowych. Jest ich bardzo dużo: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Tik Tok, Snapchat itd. Nie ma sensu “pokazywać się” na każdym z nich, gdyż tak naprawdę poszczególne portale mają zupełnie inną grupę odbiorców. Przykładowo mając Tik Toka i Snapchata trafiamy głównie do młodzieży, z kolei LinkedIn powinny prowadzić przedsiębiorstwa pracujące głównie z klientem biznesowym. Facebook jest portalem uniwersalnym, z którego korzysta większość osób, dlatego jeśli chodzi o media społecznościowe jest to zupełne minimum. Jeśli będziemy sprzedawali na przykład efektownie wyglądające meble warto mieć także konto na Instagramie, który służy do prezentowania fotek. Twitter to portal “okupowany” przez polityków i sportowców, dlatego jeśli uznamy, że są oni naszymi potencjalnymi klientami również możemy brać pod uwagę rozwój konta w tym miejscu. Aby szybko zyskać rzeszę fanów warto przygotowywać konkursy z ciekawymi nagrodami. Sugerujemy również komunikowanie się na łamach innych profili lub blogów w imieniu naszej firmy.

Dlaczego warto promować swoje przedsiębiorstwo w sieci

Odpowiedź na to pytanie bardzo łatwo zaprezentować przedstawiając przykład. Załóżmy, że prowadzimy sklep z rowerami. Pomijając internet wykorzystalibyśmy do reklamowania naszego biznesu zapewne lokalną prasę, radio i wspomniane już w tym artykule billboardy stacjonarne. Koszty zakupu miejsc reklamowych w gazetach, czy czasu reklamowego w radio nie należą do najniższych. Pamiętajmy, że o naszej firmie dowie się wiele osób, w większości nie do końca zainteresowanych zakupem roweru, czy akcesoriów do tego typu sprzętu. Dlatego większość budżetu “przepalamy” prowadząc nie do końca skuteczną kampanię. Inaczej jest w przypadku kampanii reklamowych w Internecie https://www.kobosystem.pl/uslugi/.

Wystarczy, że wykorzystamy do promocji płatne kampanie CPC, takie jakie oferują na przykład Google AdWords https://www.kobosystem.pl/uslugi/kampanie-adwords/ czy Facebook Ads. W przypadku tego typu narzędzi wybieramy dosłownie wszystkie szczegóły pozwalające zoptymalizować reklamę tak, aby wyświetlała się osobom, które faktycznie mogą być zainteresowane naszym produktem czy usługą. Wybieramy wiek, płeć i hobby potencjalnego odbiorcy reklamy. Mało tego, możemy również skonfigurować kampanię tak, aby wybrać konkretne dni w których ma pojawiać się reklama. Tego typu konfiguracji raczej nie zapewni reklama tradycyjna – radio bądź prasa.

Reklama w Internecie ma bardzo dużo zalet

Pamiętajmy, że po przeprowadzonej kampanii reklamowej w sieci otrzymujemy zawsze wgląd do statystyk, co pozwala na zoptymalizowanie kolejnych działań marketingowych tak, aby jeszcze lepiej trafić do konkretnych odbiorców, na których nam zależy. Oczywiście, mowa tutaj o tak zwanym targetowaniu, które jak już zostało wspomniane w tekście pozwala nam zdecydować do kogo ma trafić reklama. Co ważne, w każdym momencie możemy edytować poszczególne warianty kampanii. Jeśli chcemy zatrzymać wyświetlanie się naszej wizytówki po wpisaniu konkretnych fraz – nie ma żadnego problemu. Chcemy wstrzymać kampanię, gdyż na przykład zabrakło nam konkretnego towaru – to również jest możliwe. Warto pamiętać również o tym, że Internet tak naprawdę nie ma granic. Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż internetową, bez problemu będziemy mogli wykorzystać do tego naszą wizytówkę firmową. Wysyłka rowerów z Polski do Portugalii? Czemu nie! Dziś wszystko jest możliwe.