Moda

Ruszyły zapisy na Modopolis 2019 – II Forum Mody Polskiej

Ruszyły zapisy na Modopolis 2019 – II Forum Mody Polskiej

To przede wszystkim wydarzenie biznesowe, odpowiadające na specyficzne potrzeby firm tworzących niezależną modę – mówią organizatorzy Modopolis 2019 i rozpoczynają zapisy na spotkania z uznanymi stylistami i dziennikarzami najważniejszych pism lifestyle’owych, grę biznesową, warsztaty, porady eksperckie.

Modopolis wspiera niezależnych projektantów i producentów mody, którym pomaga łączyć siły i podpowiada, jak odnieść biznesowy sukces. Wspiera również ideę mody odpowiedzialnej, powstającej z szacunkiem dla środowiska naturalnego i osób ją tworzących. Tegoroczna, druga już, edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 4-6 października w Fabryce Sztuki w Łodzi. Dla szerokiej publiczności organizatorzy przygotowali wykłady i otwarty showroom prezentujący ponad 30 wystawców – niezależnych marek i projektantów, którym bliskie są idee Modopolis.

Koncentrujemy się w tym roku na współpracy projektantów z mediami i stylistami. Zastanowimy się, jak trafić z kolekcją na okładki i czy każdy powinien o to zabiegać. Porozmawiamy o tym, czy za wszelką cenę warto tworzyć własną markę, a jeśli tak, to jak ją rozwijać i chronić prawnie – zapowiada Maria Sobczyk, dyrektor programowa Modopolis. – Nasze zaproszenie przyjęli doświadczeni praktycy: styliści tworzący sesje dla najważniejszych lifestyle’owych pism i znanych marek oraz dziennikarze związani z działami mody takich tytułów jak Harper’s Bazaar, Elle czy Wysokie Obcasy. Dzięki temu warsztaty i spotkania dadzą uczestnikom solidną porcję wiedzy do wykorzystania na początku biznesowej drogi – podkreśla.

Pierwszy dzień Modopolis to dyskusja poświęcona budowaniu marki społecznie odpowiedzialnej oraz możliwościom funkcjonowania wrażliwych społecznie biznesów w tej branży. Ciekawie zapowiada się opracowana przez Agatę Rudnicką-Reichel gra biznesowa Homoresponsabilis in the globalized world. Ta oryginalna forma warsztatowa pozwala przećwiczyć w bezpiecznych symulacyjnych warunkach sytuacje związane z prowadzeniem biznesu odzieżowego w międzynarodowym środowisku. Gracze zmuszeni są reagować na problemy ekonomiczne, społeczne i ekologiczne, które przytrafiają się ich przedsiębiorstwom.

Sobotę w Modopolis wypełni cała seria spotkań z ekspertami. Warsztat i wykład Jak skutecznie współpracować z mediami, by zrobić karierę w branży mody przygotowała dla uczestników Magdalena Zawadzka, redaktorka prowadząca Harpersbazaar.pl, dziennikarka mody. Podobnej tematyki dotykać będą warsztaty Karoliny Limbach. Stylistka na co dzień tworzy sesje okładkowe, edytoriale i kampanie reklamowe topowych polskich marek, wyszukuje i promuje nowe talenty. O tym, co trzeba wiedzieć o komunikacji w modzie w czasie prelekcji oraz sesji pytań i odpowiedzi porozmawiać będzie można z Szymonem Machnikowskim, dyrektorem ds. marketingu i PR Vogue Polska, a trudnościami, z jakimi mierzą się projektanci, zajmie się Marcin Świderek. Dziennikarz mody, od czterech lat szef działu mody Elle i kwartalnika Elle Man w autorskim warsztacie wyjaśni, co i kto może pomóc projektantowi na pierwszym etapie kariery.

O tym, jak budować strategię marketingową, aby zainteresować media, opowie Gabriela Czerkiewicz, od lat redaktorka mody w magazynie Harper’s Bazaar. Wcześniej współpracowała z takimi tytułami jak Viva!Moda, Fashion Magazine, Wysokie Obcasy i Male Men.

Agnieszka Witońska-Pakulska, radca prawny, kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy, specjalizująca się w prawie własności intelektualnej, a w szczególności prawie autorskim, znakach towarowych oraz zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w czasie wykładu i indywidualnych konsultacji omówi zagadnienia związane z tworzeniem i przestrzeganiem strategii ochrony marki modowej. 

Z kolei warsztat Michała Koszka – stylisty i dziennikarza, który publikował w tytułach takich jak Vogue Polska, Glamour, Elle Man czy Wysokie Obcasy – pozwoli uniknąć podstawowych błędów przy pierwszych sesjach zdjęciowych młodej marki i pomoże zostać zauważonym przez media i stylistów.

Gościem wydarzenia będzie też Agata Etmanowicz, ekspertka w zakresie edukacji kulturowej i projektów społecznych, związana z fundacją Polska Bez Barier. Wraz z uczestnikami zastanowi się nad koncepcją projektowania uniwersalnego, nadal prawie nieobecnego w sektorze mody.

Przewrotnie i prowokacyjnie, choć całkiem serio, do tematu podejdzie Kamila Wagner – dziennikarka, redaktorka Wysokich Obcasów Extra, wcześniej długo związana z miesięcznikiem Glamour, która opowie, dlaczego chciała mieć markę odzieżową, dlaczego wydawało jej się to łatwe i o tym jak bardzo się myliła. Po krótkim wykładzie na ten temat niedoszła projektantka poprowadzi anty-warsztat z projektowania marki, czyli ćwiczenia z tworzenia brandu bez szans.

Osoby prowadzące biznes modowy i szukające profesjonalnych kontaktów mogą też spotkać się z członkami Polish Fashion Cluster, by wspólnie pracować nad kierunkami jego rozwoju i rozmawiać o przyszłości branży.

Nie zabraknie indywidualnych konsultacji w czasie modopolisowych masterclass prowadzonych przez Andrzeja Sobolewskiego i Pawła Kędzierskiego – stylistów, którzy na co dzień realizują sesje i kampanie dla modowych pism oraz uznanych marek. Obaj pojawią się też kolejnego dnia wraz z Karoliną Limbach i Michałem Koszkiem w showroomie, gdzie prezentować się będą wybrane przez Radę Programową Modopolis marki. Wśród ponad 30 wystawców znaleźli się producenci ubrań, wytwórcy biżuterii, projektanci dodatków. Showroom otwarty będzie dla kupujących, więc wszystkiego będzie można dotknąć, coś przymierzyć, coś kupić. Ale też porozmawiać z projektantami o tym, co wszystkich ich łączy – o ich podejściu do mody: zrównoważonej i etycznej, skoncentrowanej na autorskim wzornictwie i jakości materiałów.

Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi mieszcząca się w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera – jednego z największych przedsiębiorców bawełnianych w Polsce XIX wieku. Fabryka Sztuki jako Instytucja Otoczenia Biznesu (IOB) wspiera osoby kreatywne w działalności rynkowej, a jako instytucja kultury realizuje działania mające na celu promocję sztuki i profesjonalizację kadr. Poprzez swój projekt – Art_Inkubator – na co dzień wspiera kreatywnych przedsiębiorców z różnych branż na początku ich biznesowej drogi. Jest współorganizatorem wydarzeń artystycznych przygotowywanych przez Łódź Art Center i Stowarzyszenie Teatralne Chorea.

Projekt MODOPOLIS realizowany jest przy wsparciu środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Miasta Łódź.