Polecamy

Nowy mural w Łodzi

Nowy mural w Łodzi

Pierwszy ekologiczny mural powstał w łódzkim ZOO. Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące ze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

Z Łódzkim Ogrodem Zoologicznym współpracuje 14 firm. Dzięki programom sponsorskim mogą one wspierać hodowlę konkretnego gatunku. W ostatnim czasie takich wyjątkowych opiekunów zyskały lemury katta oraz słoń Aleksander.

Pierwszy ekologiczny mural w Łodzi

– W ramach działań CSR firma Kakadu przygotowała i zrealizowała projekt ekologicznego muralu na ścianie przy wybiegu lemurów katta. – Zdecydowaliśmy się również zaadoptować lemury i regularnie wspierać je finansowo. Wierzymy, że takie działania są potrzebne i cieszymy się, że łódzkie zoo wyraziło chęć współpracy – mówi Grzegorz Walaszczyk, członek zarządu Kakadu ZOO.

Mural przedstawiający pawia został pokryty specjalną warstwą fotokatalityczną, która neutralizuje zanieczyszczenia, toksyny oraz drobnoustroje.

Zabawki i opieka nad słoniem Aleksandrem

Nie tylko lemurom tak się powodzi. Na szczególne wsparcie może także liczyć lokator Orientarium – słoń Aleksander.

– Firma Leroy Merlin została sponsorem tego osobnika i dodatkowo, za pomocą przekazanych narzędzi wspólnie z opiekunami wykonali zabawki dla naszego podopiecznego. – Staramy się regularnie włączać w różnorodne lokalne działania. To była dla nas wspaniała przygoda. Mieliśmy okazję poznać opiekunów Aleksandra
i przygotować niespodziankę dla słonia –
mówi Karolina Góralska, przedstawicielka firmy Leroy Merlin Łódź Manufaktura.

Słoń Aleksander został także ostatnio dopieszczony przez firmę GNL, która podarowała mu specjalistyczny zestaw do pielęgnacji kopyt.

Jak działa CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nowoczesny sposób zarządzania firmą. Polega on na dobrowolnym włączaniu się w działania społeczne i charytatywne. Wspólne działania łączą i poprawiają wizerunek przedsiębiorstwa.

– Łódzkie ZOO oferuje firmom specjalne programy sponsorskie,
w ramach których można adoptować wybrane zwierzę. – Mamy trzy pakiety – brązowy, srebrny i złoty. Wszystko zależy od tego, jaką kwotę firma jest w stanie przeznaczyć na ten cel. Każdy z pakietów wiąże się z określonymi profitami. Możemy również przygotować ofertę indywidualną –
mówi Alicja Danielewicz, kierownik działu promocji i komercjalizacji w łódzkim ZOO.

Informacje o programach sponsorskich i innych formach współpracy można znaleźć na stronie zoo.lodz.pl.