Polecamy

Z NOWEGO CENTRUM ŁODZI PROSTO DO MONOPOLIS

Z NOWEGO CENTRUM ŁODZI PROSTO DO MONOPOLIS

McCormick, światowy lider w branży produktów smakowych, przeniesie swoje Centrum Usług Wspólnych do wieży Monopolis 2.0. Właściciel polskich marek Kamis i Galeo, podpisał z Virako umowę najmu na 5300 mkw nowoczesnej i elastycznej przestrzeni biurowej. Przeprowadzka planowana jest na jesień br. Centrum usług wspólnych McCormick zostało otwarte w Łodzi w 2014 roku i obecnie wspiera regiony EMEA oraz Ameryki Północnej. Będzie to kolejny prestiżowy najemca Monopolis.

Monopolis 2.0 to nowoczesny, 12-kondygnacyjny biurowiec zrealizowany w ramach drugiego etapu inwestycji zlokalizowanej w dawnych zakładach Monopolu Wódczanego w Łodzi. Kompleks powstał w 1902 roku i jest trzecim co do wielkości zabytkowym zespołem fabrycznym w Łodzi. Ten unikatowy projekt jest wzorcowym przykładem mixed-use.

W pierwszym etapie projektu Monopolis, w dawnych budynkach fabrycznych połączono funkcje biurowe, usługowe, kulturalne i gastronomiczne. Nowy budynek może poszczycić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie EXCELLENT, wspaniałą fasadą z cortenu i szkła współgrającą z postindustrialną architekturą kompleksu, a także imponującym widokiem na centrum Łodzi. Dwa lata temu na targach MIPIM w Cannes cały kompleks został nagrodzony prestiżowym Oscarem dla nieruchomości za najlepszą inwestycję typu mixed-use na świecie w 2020 roku.

– To ważny moment dla Monopolis nie tylko dlatego, że poziom wynajęcia w drugim etapie inwestycji sięgnął ponad 60 procent. Równie ważne jest potwierdzenie, że Monopolis stworzyło przyjazne miejsce do pracy i spędzania wolnego czasu. Doceniają to największe firmy działające w Łodzi, dla których wizerunek i najwyższe standardy pracy są na pierwszym miejscu. To oznacza dla nas tylko jedno – obraliśmy odpowiedni kierunek rozwoju Monopolis – podkreśla Krzysztof Witkowski, Prezes Zarządu Virako, inwestora Monopolis.

Kontrakt na nową siedzibę McCormick Shared Services Center w Monopolis pilotowała agencja Jones Lang LaSalle.

– Nasz klient, McCormick, chciał zapewnić pracownikom najlepsze w swojej klasie środowisko pracy. A Monopolis to projekt, który w pełni spełnia te wymagania. Udział w procesie poszukiwania nowej lokalizacji oraz w negocjacjach był przyjemnością nie tylko ze względu na skalę tej transakcji i prestiż projektu, ale przede wszystkim dzięki bardzo dobrej partnerskiej współpracy z klientem – mówi Łukasz Dobrzański, Dyrektor Łódzkiego Biura w Jones Lang LaSalle.

Monopolis to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie projektów rewitalizacyjnych współczesnej Łodzi. Kompleks pełni szereg funkcji miastotwórczych – oferuje szeroki wachlarz usług i zaprasza mieszkańców na różne wydarzenia kulturalne. Oprócz powierzchni biurowych w jego skład wchodzą trzy niezależne galerie sztuki, Monosfera (przestrzeń kreatywna i warsztatowa dla dzieci), siedem restauracji, muzeum poświęcone historii dawnego Monopolu Wódczanego, a także teatr Scena Monopolis – centrum wydarzeń artystycznych i biznesowych. Na terenie kompleksu znajduje się również pasaż z zielonym ogrodem i amfiteatrem, który jest sercem imprez plenerowych, w tym koncertów i kina letniego. Nowo ukończony drugi etap inwestycji składa się z dwóch budynków biurowych – 12-kondygnacyjnej wieży oraz 3-kondygnacyjnego kameralnego budynku, pod którymi znajduje się podziemny parking z wjazdem od ulicy Wydawniczej. W gronie najemców biurowych Monopolis znajdują się dwa szwajcarskie koncerny Clariant i ABB oraz szwedzki Digital New Agency. A od kwietnia nowy partner – amerykański gigant McCormick.

– Jesteśmy naprawdę podekscytowani tym posunięciem, które pozwala nam dalej wspierać globalne ambicje firmy McCormick dotyczące wzrostu oraz zrównoważonego rozwoju w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy w tak nowoczesnym, elastycznym i kreatywnym otoczeniu – komentuje Joanna Rudolf, Shared Services Site Lead w McCormick.

***

McCormick & Company Incorporated

Jest światowym liderem w branży produktów smakowych z ponad 130-letnią tradycją. Jest firmą z listy Fortune 500 z roczną sprzedażą przekraczającą 6 miliardów dolarów. W 170 krajach, produkuje, sprzedaje i dystrybuuje przyprawy, mieszanki przypraw oraz inne produkty aromatyczne dla całej branży spożywczej, w tym kanałów e-commerce, producentów żywności i gastronomii. W 2022 roku firma zajęła 14 miejsce w rankingu Corporate Knights „100 najlepszych korporacji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju na świecie”, w tym 1 miejsce w kategorii „Produkty spożywcze”. W Polsce McCormick sprzedaje swoje produkty pod markami Kamis i Galeo.

 

Virako

Jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą deweloperską inwestującą w budowę kompleksów biurowych. Spółka działa od 2001 roku. Jako jedna z pierwszych firm w Polsce podjęła się rewitalizacji i zmiany funkcji zabytkowych budynków pofabrycznych w nowoczesne obiekty biurowe.  Obecnie flagową inwestycją Virako jest Monopolis, wielofunkcyjny kompleks w dawnych zakładach Monopolu Wódczanego z 1902 roku, zwycięzca nagrody MIPIM Awards 2020 w kategorii mixed-use. Wcześniejsze projekty firmy to fabryka Henryka Wagnera oraz Forum 76. Business Centre – pierwszy biurowiec klasy A w Łodzi.

 

JLL

To wiodąca firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości. Misją JLL jest zredefiniowanie sektora nieruchomości komercyjnych, stwarzanie najlepszych możliwości biznesowych i atrakcyjnych, komfortowych przestrzeni sprzyjających realizowaniu celów biznesowych. W ten sposób firma przyczynia się do budowania lepszej przyszłości dla swoich klientów, pracowników oraz społeczności, w których działa. JLL jest spółką z listy Fortune 500 o rocznych przychodach 18 mld USD zatrudniającą 94 000 osób i obsługującą klientów w ponad 80 krajach.