Narzędzi wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu działalności jest na rynku naprawdę sporo, czym więc się kierować przy wyborze, by dokonać właściwego?
Obecny rynek IT proponuje mnóstwo różnorodnych narzędzi wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu działalności. Pamiętajmy jednak, że wybierając system, należy kierować się przede wszystkim jego funkcjonalnością oraz wieloletnim doświadczeniem producenta w budowaniu tego typu rozwiązań. W ten schemat doskonale wpisuje się OVER Cloud, firma należąca do grupy kapitałowej OVER Group.
Zespół projektowy OVER Cloud oferuje przedsiębiorcom BMS (Business Management System), narzędzie ułatwiające zarządzanie pracą zespołu handlowego oraz wspierające budowanie relacji z klientami. Idea projektu powstała 12 lat temu i do dziś jest sukcesywnie rozwijana.
Szybkie i trafne decyzje, dzięki BMS
– Zarządzanie firmą, która posiada zespół handlowy i rozbudowaną sieć dystrybucyjną niesie za sobą konieczność bieżącego dostępu do rzetelnych i aktualnych danych. Bez tych informacji podejmowanie właściwych wyborów nie byłoby możliwe. Do tego celu stworzyłem produkt, który umożliwił mi podejmowanie szybkich i trafnych decyzji biznesowych, teraz mogę polecić go innym firmom – mówi Paweł Toborowicz, prezes OVER Group.
Wzrost obrotu, poprawa rentowności BMS, narzędzie skrojone na miarę potrzeb firmy handlowej, już w pierwszym roku od wdrożenia umożliwił zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem zespołu handlowców oraz wzrost sprzedaży na poszczególnych terenach. Dzięki wdrożeniu systemu BMS pozyskaliśmy nowych klientów, odnotowaliśmy wzrost obrotu oraz poprawę rentowności. To z kolei wyraźnie przełożyło się na zysk i dynamiczny rozwój firmy. Z systemu korzystają handlowcy i managerowie.
Budowanie relacji z klientami
Handlowcom BMS umożliwia szybkie zaplanowanie wizyt, przy uwzględnieniu wielu parametrów oraz skrócenie do minimum czasu potrzebnego na złożenie zamówienia. Dzięki temu zespoły sprzedażowe poświęcają więcej czasu na rzeczy istotne – na przykład budowanie relacji z Klientami. Przyjazna i krótka ścieżka raportowania wizyt sprzyja również zadowoleniu z pracy handlowca, który nie musi zbyt wiele czasu poświęcać na wypełnianie papierowych formularzy. Szybki wgląd w pracę zespołu Managerowie korzystający z BMS podkreślają fakt, iż interfejs programu jest bardzo intuicyjny, co umożliwia szybki wgląd w pracę zespołu. System zegarów i wskaźników pozwala dowolnie tworzyć plany sprzedażowe, a rozbudowany moduł statystyk świetnie sprawdza się przy analizowaniu wszystkich parametrów funkcjonowania działu handlowego. Całość przekłada się na najważniejszy efekt pracy – wzrost skuteczności wizyt handlowców.
BMS to nie tylko narzędzie ułatwiające codzienną pracę – to także potężny oręż w budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez wykorzystanie funkcjonalności pozwalających na tworzenie bazy klientów, jej segmentację czy też ręczne oraz automatyczne targetowanie – na przykład według kryterium obrotu, częstotliwości zamówień, czy też skuteczności wizyt. To również zestaw opcji pozwalających budować niezliczone rodzaje promocji i ofert łączonych, które można wykorzystać nie tylko jako element budowania relacji z klientem, ale także grywalizacji wśród członków zespołu handlowego.
Po sukcesie systemu BMS, firma OVER Cloud wprowadza na rynek kolejne narzędzie ułatwiające pracę przedsiębiorcom, tym razem narzędzie do zarządzania bazami danych, zgodnymi z unijną dyrektywą RODO. System dedykowany małym i średnim przedsiębiorcom dostępny będzie pod koniec sierpnia. – Lu bimy wyzwania. Dzień, w którym kończymy projekt, celebrujemy podjęciem kolejnego zadania. Nie lubimy nudy i cenimy potrzeby naszych Klientów – podkreśla Tomasz Jabłoński, Kierownik Działu Projektowego OVER Cloud (na zdjęciu).