Biznes

Gratifica: Nagrodzeni klienci zawsze wracają

Gratifica: Nagrodzeni klienci zawsze wracają

O zaletach loterii promocyjnych opowiadają Natalia Zapała, Key Account Manager i Robert Kieszek, właściciel agencji marketingowej Gratifica z Łodzi, specjalizującej się we wdrażaniu i kompleksowej obsłudze promocji.

 

Polacy lubią konkursy i loterie?

Robert Kieszek: Zdecydowanie tak! Aktualnie najpopularniejszą formą aktywizacji klientów są loterie. Zwykle oferują dużo cennych nagród, udział w nich jest bezpłatny, a wymagane zaangażowanie uczestników minimalne. Czyli można coś wygrać, poczuć dreszczyk emocji związanych z losowaniem przy okazji zakupów lub innych codziennych aktywności.

No właśnie – to zabawa, czy sposób na wypromowanie określonych produktów, usług i miejsc?

Robert Kieszek: Nasze działania opierają się na synergii dwóch elementów: konsumentom dostarczamy emocje związane z możliwością wygranej, a sprzedawcom zapewniamy atrakcyjną i skuteczną formę komunikacji z klientami. Udział w promocji lub wygrana zawsze będą się pozytywnie kojarzyły z daną marką czy miejscem, a nagrodzeni klienci wrócą.

Co jest głównym celem loterii?

Natalia Zapała: W loteriach promocyjnych chodzi głównie o to, żeby przyciągnąć nowych klientów, którzy często nie znają promowanego w ten sposób miejsca czy marki lub wyróżnić się na tle konkurencji.

Robert Kieszek: W Gratifice realizujemy model omnichannel, łącząc działania reklamowe, PR, lojalnościowe z najnowszymi technologiami oraz aktualnymi trendami w marketingu i sprzedaży.

Zdrapki, konkursy paragonowe, quizy, sprzedaż premiowa… Które z tych form promocji są najskuteczniejsze?

Robert Kieszek: Nasze piętnastoletnie doświadczenie pokazuje, że rynek zmienia się bardzo dynamicznie, a wraz z nim zmieniają się zainteresowania i zachowania klientów. Rozbudowane akcje marketingowe, zmuszające do dużego zaangażowania, odpowiedzi na pytanie, czy wykonania kreatywnej pracy konkursowej, straciły znacząco na popularności. Zyskują za to proste i kompaktowe loterie, czy sprzedaż premiowa typu buy&get.

Jak przygotowuje się, a później realizuje loterię promocyjną?

Robert Kieszek: Warunki i zasady urządzania loterii określają przepisy ustawy o grach hazardowych. Każdorazowo wymagane jest zezwolenie właściwej Izby Administracji Skarbowej, spełnienie szeregu warunków formalnych i możemy zaczynać. Ważna jest pula nagród, terminy, mechanika i sposoby promocji.

Skuteczniejsze są loterie i konkursy z dużą pulą nagród, czy nie ma to znaczenia?

Natalia Zapała: O sukcesie loterii decyduje rodzaj, liczba i zróżnicowanie nagród. Jeżeli jest ich dużo, mają różną wartość i są często losowane, to szanse na sukces rosną. Wszystko zależy jednak od potrzeb naszych klientów, analizy grupy docelowej, czasu trwania promocji, mechaniki, itp.

Jesteście łódzką firmą, ale działacie w całej Polsce. Duże jest zainteresowanie loteriami?

Robert Kieszek: Gratifica oferuje praktycznie wszystkie dostępne formaty promocji. Obsługujemy różne branże, ponieważ nasze aktywizacje są doskonałym wsparciem sprzedaży i narzędziem do efektywnej realizacji celów marketingowych. Od dwóch lat jesteśmy również  liderem w zakresie organizacji tzw. loterii podatkowych dla samorządów, których celem jest promowanie świadomego płacenia podatku PIT.

Ostatnio organizowaliście loterię promocyjną dla łódzkiego Monopolis.

Natalia Zapała: To prawda. Loteria miała bardzo proste założenia i atrakcyjne, cenne, stylowe nagrody – główną był hybrydowy Fiat 500 w wersji DolceVita , dodatkowo wycieczka o wartości 20 000 zł oraz wartościowe vouchery do wykorzystania w restauracjach zlokalizowanych w Monopolis. Żeby wziąć udział w loterii, wystarczyło wydać w Monopolis minimum 100 zł, wypełnić los i wrzucić go do urny.

Rozmawiał Robert Sakowski
Zdjęcia Paweł Keler

 

 

Gratifica
Łódź, ul. Podchorążych 43
tel. 690 960 995, 690 960 921
e-mail: biuro@gratifica.pl
www.gratifica.pl