Biznes

FINCOD pomoże zarządzać pieniędzmi

FINCOD pomoże zarządzać pieniędzmi

Bądź szczęśliwym posiadaczem pieniędzy na koncie bankowym, a nie tylko na papierze.  Zrozum, gdzie uciekają pieniądze i zacznij nimi zarządzać! O nowej rewelacyjnej usłudze FINCOD rozmawiamy z Nadią Goszczyńską, prezes zarządu w firmie NELKO Meblowanie Finansów.

Czy warto pod koniec roku uporządkować finanse w firmie i zastanowić się, jak może poukładać je na nowo?

Koniec roku to taki czas, kiedy staramy się wiele rzeczy w firmach uporządkować, w tym oczywiście finanse. Choć zdecydowanie wolę sytuacje, w których mamy do czynienia z porządkiem w firmowych finansach przez cały rok. Aby jednak dojść do tego momentu, czasami czeka nas długa droga. I koniec roku jest najlepszy do tego, aby na nią wkroczyć. Powiedzieć sobie, nie chcę ciągle żyć z obrotu, z lękiem o to, że gdy kontrahenci nie popłacą mi należności, nie ureguluję swoich zobowiązań. Chcę mieć całkowitą kontrolę nad tym, co dzieje się w mojej firmie, a nie otrzymywać jedynie papierowe wyniki z księgowości, których odzwierciedlenia nie widać na koncie.

Jak to nie widać?

Zwyczajnie. Z raportu otrzymanego od księgowej wynika, że w danym miesiącu zarobiliśmy określoną kwotę, od której musimy odprowadzić konkretne podatki oraz składki na ZUS. To wszystko, to jest jedynie zestawienie kosztów i przychodów, które niewiele nam mówi o sytuacji finansowej w firmie. Często wynik papierowy w ogóle nie odzwierciedla tego, co mamy na firmowym koncie. I bywa, że zbliża się czas płacenia podatków, a nie ma czym ich opłacić.

To, jak to można zmienić?

Na bazie naszych kilkuletnich doświadczeń z pracy z różnymi firmami, a także moich wcześniejszych jako dyrektora finansowego dużych korporacji przygotowaliśmy zupełnie nowy produkt – FINCOD. To połączenie usług księgowych i dyrektora finansowego, dzięki czemu przedsiębiorca będzie mógł w końcu stworzyć budżet oparty nie o jego przeczucia, a rzetelnie zgromadzone dane. Jako specjaliści wiemy, że w finansach najważniejsze są liczby i informacje, dlatego w ramach współpracy podpowiemy, który klient jest najbardziej dochodowy, jakie projekty warto kontynuować, a z czego trzeba szybko zrezygnować. Wskażemy, jak zapanować nad kosztami, co można zrobić z zaległymi należnościami, gdzie uciekają pieniądze, chociażby na wiele zbędnych rzeczy jak zdublowane abonamenty. Pokażemy też, dlaczego saldo w banku często różni się od obliczeń księgowej.

Taka księgowość na miarę XXI wieku.

Trafniej bym tego nie ujęła. To jest właśnie księgowość, której oczekują przedsiębiorcy, partnerska, relacyjna, która jest autentycznym wsparciem dla biznesu, wspiera jego rozkwit. Stworzyliśmy, przyjazne, intuicyjne narzędzie wspierające klientów w zbieraniu danych, dzięki którym w końcu można dobrze zarządzać finansami w firmie. Tu widać, kiedy, na co i ile wydajemy, w jaki czasie spływają należności i kiedy trzeba opłacić zobowiązania. Tu widzimy, w których miesiącach zarabiamy lepiej, a które są stosunkowo słabe. I już wiemy, że z tych lepszych trzeba zaoszczędzić na te gorsze. Nie żyjemy w finansowej ułudzie i na zasadzie jakoś to będzie, w końcu przyjdzie lepszy czas.

Może to Pani zobrazować na jakimś konkretnym przykładzie?

Proszę bardzo. Firma produkująca i montująca meble. Do niedawna działała tak – dwa tygodnie produkowano meble, dwa poświęcano na montaż. Wydawałoby się, że model słuszny, ale po przyjrzeniu się finansom okazało się, że zupełnie nieefektywny. Przez te dwa tygodnie, kiedy ekipy zajmowały się montażem, stała produkcja, która generowała cały czas koszty, trzeba była płacić przecież za wynajem hali i sprzęt, który częściowo był w leasingu. Wystarczyło zatrudnić jeszcze jedną ekipę, aby koszty zmalały o połowę i móc zaoferować klientom konkurencyjną cenę.

Wszystko dzięki wskaźnikom?

Tak. Księgowość zarządcza to główny trzon naszej pracy, który można podsumować w trzech słowach: analiza, wnioski i działanie. Analizujemy dane finansowe firmy, a jej wyniki pozwalają właśnie na podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących działalności. Konsultujemy na bieżąco z klientami kolejne inwestycje, większe zakupy, czy zatrudnienie kolejnych osób. Wszystko na podstawie dostępnych mu wskaźników. I do tego oczywiście robimy rozliczenia księgowe. FINCOD to nowoczesna księgowość wspierająca rozwój przedsiębiorstwa.

 

FINCOD – dwa w jednym – dyrektor finansowy plus księgowość

NELKO Sp. z o.o.
Łódź, ul. Sienkiewicza 85/87
e-mail: biuro@nelko.pl
tel. 577 410 710
meblowaniefinansow.com.pl