Biznes

Bankowość prywatna w Łodzi świetnie się rozwija

Bankowość prywatna w Łodzi świetnie się rozwija

Dlaczego najbardziej zamożni klienci powinni zaufać ofercie banku Citi Handlowy? Dlaczego budowanie relacji jest takie ważne? Czy w Łodzi przybywa milionerów? Rozmawiamy z Moniką Mosińską-Siech, Dyrektor Regionalną Segmentu Klientów Zamożnych.

 

Od trzydziestu lat Citi Handlowy świadczy swoje usługi bankowości prywatnej i jesteście bez wątpienia liderem w tym zakresie. Jak przez ten czas zmienił się profil klienta?

Tak, zmiana jest znacząca. Kiedyś klienci zamożni oczekiwali jedynie lepszej jakości usług bankowości prywatnej: depozytów, rachunku osobistego i wydawanych kart. Oczekiwali pewnej wyjątkowości i nieco ekskluzywności, a także bieżącego wsparcia. Z biegiem lat i wzrostem zamożności naszych klientów, gromadzony w banku majątek wymagał coraz bardziej złożonego podejścia w zarządzaniu nim. W banku Citi Handlowy wyszliśmy naprzeciw tym oczekiwaniom, dostarczając kompleksowych rozwiązań.

Dziś bankowość prywatna to nie tylko szeroka oferta inwestycyjna i karty z wyjątkową ofertą usług, ale kompleksowe usługi zarządzania majątkiem, szczególnie w długim, często kilkunastoletnim terminie. Obecnie coraz ważniejszym elementem staje się też sukcesja, następuje pokoleniowa zmiana – założyciele firm z początku polskiej transformacji przekazują stery w ręce swoich dzieci. Średni wiek klientów bankowości prywatnej systematycznie się obniża.

Rynek bankowości prywatnej w Polsce rozwija się dynamicznie, rosną wymagania i oczekiwania klientów, a także szybko zmienia się technologia. Ale niezmienne pozostaje podejście do obsługi klienta, oparte głównie na bezpośrednich relacjach.

Czyli klienci zamożni cały czas oczekują bezpośrednich relacji? Odnoszę bowiem takie wrażenie, że przez pandemię staliśmy się bardziej wygodni i wolimy większość spraw załatwiać przez Internet.

Bankowość prywatna jest doskonałą mieszanką tradycji i nowoczesności. Owszem, po pandemii bankowość online jeszcze zyskała na znaczeniu. W Citi Handlowym wiele usług świadczonych jest tą drogą. Niemniej jednak klient zamożny oczekuje bezpośrednich relacji, interakcji z doradcą.

Zresztą chyba o dużych pieniądzach lepiej rozmawia się osobiście. Dlaczego najbardziej zamożni klienci powinni zaufać akurat ofercie banku Citi Handlowy?

Podstawą naszych relacji jest uczciwość wobec klienta i fachowość. Citi Handlowy od lat otrzymuje prestiżową brytyjską nagrodę magazynu Euromoney dla najlepszej bankowości prywatnej. Możemy pochwalić się także pięcioma gwiazdkami w rankingu bankowości prywatnej magazynu Forbes. Te nagrody oczywiście bardzo nas cieszą, ponieważ świadczą o tym, że klienci doceniają naszą ofertę, ale najważniejsze pozostają dla nas osobiste relacje z klientami. I w tym zakresie zdobyte zaufanie to przede wszystkim zasługa naszego doświadczonego zespołu opiekunów, z którymi pracują klienci zamożni. Budujemy je już od trzydziestu lat podczas spotkań w naszym oddziale lub w czasie mniej oficjalnych wydarzeń związanych ze stylem życia i pasjami naszych klientów – na przykład koncertów, konferencji, kolacji. Cały czas staramy się być blisko naszych klientów, aby jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby.

Rozmawiamy w oddziale Citi Handlowy w Łodzi, który swoją siedzibę ma w biurowcu Ogrodowa Office 8 w pięknym reprezentacyjnym miejscu w centrum miasta. Łódź bardzo się zmienia, czy zmienia się także zasobność portfeli jej mieszkańców?

Jeśli chodzi o siedzibę, to zadbaliśmy o to, aby nasi klienci czuli się tu komfortowo. To zdecydowanie wyjątkowe miejsce tworzone z myślą o wyjątkowych gościach. Za oknem piękne widoki, w środku kameralne pokoje do indywidualnych spotkań.

W całej Polsce, a także w Łodzi z roku na rok przybywa osób zamożnych i to w dość szybkim tempie. Wraz z rosnącym majątkiem, zmieniają się potrzeby dotyczące zarządzania nim. I na to odpowiada właśnie bankowość prywatna. Klienci mają różne potrzeby. Dla jednych celem będzie ochrona zgromadzonego kapitału, inni będą mieli większą skłonność do ryzyka. W banku Citi Handlowy odpowiadamy na wszystkie te potrzeby.

Pani dyrektor, co w tych zmiennych, niepewnych czasach, może dać klientom bankowość prywatna?

Poczucie stabilności oraz bezpieczeństwa. Stawiamy na mądre, odpowiedzialne w granicach ryzyka akceptowalnego dla klienta rozwiązania. I pokazujemy, jaką siłę ma, odpowiedzialne budowanie dobrego portfela. To jest szczególnie ważne w czasach niepewności, niemniej jednak sprawdza się również w stabilnym gospodarczo czasie.

Bank ma w ofercie aż dwie propozycje dla klientów zamożnych – Citigold i Citigold Private Client. Co wchodzi w zakres proponowanych ofert i na czym polega ich wyjątkowość?

Te oferty kierujemy do dwóch bardzo wymagających grup klientów zamożnych. Klienci mają do swojej dyspozycji osobistego opiekuna oraz ekspertów zajmujących się konkretnymi dziedzinami, na przykład rynkiem walutowym czy doradztwem inwestycyjnym. Sztab profesjonalistów do zarządzania majątkiem – to wyjątkowa oferta na rynku.

Jak wygląda współpraca z takim zespołem?

Osobisty opiekun jest dla klienta osobą pierwszego kontaktu w sprawach dotyczących jego finansów. Ale współpracuje on ze sztabem innych specjalistów, którzy pomagają w pełni odpowiedzieć na oczekiwania i potrzeby klienta. Taki zespół ekspertów dostępny w określonych dziedzinach to unikalne rozwiązanie bankowości prywatnej w Polsce. Klienci mogą ustalić indywidualnie kursy wymiany walut lub inwestycji dwuwalutowych w rozmowie telefonicznej bezpośrednio z ekspertem. Jeśli myślimy o zabezpieczeniu przyszłości bliskich, kwestii edukacji dzieci czy sukcesji majątkowej to możemy poradzić się specjalisty. Klient może również skorzystać z ekspertyzy specjalisty do spraw kredytów hipotecznych. Dodatkowo do dyspozycji klientów pozostaje całodobowa usługa bankowości telefonicznej CitiPhone, w ramach której można uzyskać priorytetową obsługę. Proponujemy też naszym klientom kompleksowe wsparcie w obszarze sukcesji majątku i planowania spadkowego.

Citi Handlowy to bank działający globalnie. Co to oznacza dla klientów? Jakie korzyści daje ten fakt?

Globalność Citi Handlowy jest unikatowa na polskim rynku. Dzięki międzynarodowej sieci Citi możemy wspierać naszych klientów w każdym aspekcie inwestycji, także tych prowadzonych poza granicami Polski. Zapewniamy możliwość skorzystania z kompleksowej oferty inwestycyjnej w różnych walutach i na różnych rynkach. Oferujemy doradztwo inwestycyjne nie tylko w zakresie funduszy krajowych, ale i zagranicznych, wydając rekomendacje zarówno w zakresie portfeli w dolarach amerykańskich, jak i w euro. Dodatkowo, dzięki rozwiązaniom Biura Maklerskiego Citi Handlowy, klient może korzystać z doradztwa w zakresie akcji zagranicznych. Jesteśmy oknem na światowe rynki i giełdy.

Z jakich dodatkowych przywilejów mogą korzystać klienci Citigold i Citigold Private Client?

Na początek ekskluzywna karta debetowa World Elite Debit Mastercard, dzięki której w każdej podróży możemy skorzystać z wielu udogodnień, np. przyspieszonej ścieżki odprawy, nielimitowanego dostępu do ponad tysiąca trzystu saloników executive lounge na całym świecie oraz przywilejów i specjalnych ofert wyselekcjonowanych partnerów. Z kolei Citibank World Elite™ MasterCard® Ultime to jedna z najbardziej elitarnych kart kredytowych na naszym rynku. Elegancki czarny plastik oferuje bezpłatne pakiety ubezpieczeń w Polsce i za granicą, nie tylko od następstw nieszczęśliwych wypadków, ale także zagubienia bagażu czy opóźnienia wylotu samolotu oraz wiele innych. Usługi concierge na najwyższym poziomie i brak prowizji za transakcje walutowe to kolejne benefity dla użytkownika karty Ultime.

Jakich nowości mogą oczekiwać klienci w obszarze bankowości prywatnej?

Pandemia przyspieszyła cyfryzację, ale też pokazała znaczenie relacji międzyludzkich. Dla nas fundamentem nadal będą relacje i budowanie zaufania w bezpośrednim kontakcie z klientem. Pandemia bardzo zmieniła sposób obsługi, niemniej jednak specyfika bankowości prywatnej polega na bardzo elastycznym dostosowywaniu się do potrzeb i oczekiwań klientów. Citi Handlowy to zaufany partner w zakresie finansów osobistych.

Rozmawiała Beata Sakowska
Zdjęcie Paweł Keler

Łódź, ul. Ogrodowa 8 / Ogrodowa Office
Dyrektor Regionalny Monika Mosińska-Siech
tel. 691 490 022
www.citibank.pl
FB: Citihandlowy