Finaliści tegorocznej edycji The Look Of The Year odwiedzili plac budowy Monopolis, dawnych zakładów Monopolu Wódczanego z 1902 roku. Już wkrótce to miejsce stanie się wielofunkcyjną przestrzenią biznesową, rozrywkową i kulturalną z szeroką ofertą gastronomiczną. 

Poza biurami w kompleksie powstaną także restauracje, kawiarnie, punkty usługowe, klub fitness, zielone tarasy na dachach, muzeum poświęcone historii Monopolu Wódczanego i jego pracownikom, galeria sztuki, teatr i klub dla dzieci.

Finaliści jednego z najbardziej prestiżowych konkursów modowych mieli okazję nie tylko podziwiać odnowione budynki pofabryczne z typowej dla Łodzi czerwonej cegły, ale również pasaż biegnący równolegle do ul. Kopcińskiego. Aby go wykonać, trzeba było wybrać ziemię aż na cztery metry głębokości, co oznaczało, że trzy budynki pofabryczne zawisłyby w powietrzu. Dlatego specjalną techniką jet grouting pogłębiono i wzmocniono istniejące pod nimi fundamenty, obniżając jednocześnie poziom ich fundamentowania o ok 7 metrów.

Ponadto uwagę uczestników przykuły piwnice o ciekawych stropach kolebkowych i dawny magazyn spirytusu. Po renowacji będzie tam teatr ze sceną i widownią, którą będzie można łatwo zdemontować oraz mechaniczną zapadnią, umożliwiającą komunikację z podziemnym zapleczem. Dzięki temu wnętrze będzie można zamieniać na salę bankietową lub konferencyjną, a także na idealną przestrzeń na pokaz mody.

Fot. Mateusz Jagielski