O tym, dlaczego warto korzystać z autoryzowanego serwisu, oryginalnych części i utracie gwarancji opowiada Dominik Stolarz, zastępca dyrektora zarządzającego Krotoski-Cichy Łódź.

LIFE IN. Łódzkie: Czas przygotować auto do zimy? Zwykle, w pierwszej kolejności, myślimy jedynie o oponach, ale to chyba nie jest jedyna rzecz, o którą trzeba zadbać?

Dominik Stolarz: Opony oczywiście są tym najważniejszym elementem, bo bezpośrednio wpływają na nasze bezpieczeństwo. Zimą nie powinniśmy do jazdy używać opon letnich, mają zupełnie inną konstrukcję i wykonane są z innej mieszanki niż opony zimowe. Nie zapewnią nam dobrej przyczepności do podłoża, będziemy też mieli kłopot z ruszaniem i zatrzymaniem się. Bardzo ważną rzeczą jest także wymiana płynu do spryskiwaczy. Z reguły po lecie pozostaje nam płyn letni, który gdy pojawią się pierwsze przymrozki po prostu zamarza. Warto sprawdzić temperaturę zamarzania płynu w chłodnicy, który z wiekiem traci swoje właściwości oraz w jakim stanie jest akumulator. Współczesne auta są naszpikowane elektroniką, która bardzo obciąża akumulator i jeśli jeździmy tylko po mieście, nie ma on szans na dostateczne podładowanie. Aby oszczędzić sobie nieco nerwów i nie poczuć rozczarowania przy kolejnym rozruchu, trzeba sprawdzić naładowanie akumulatora. Przy wymianie opon w naszym serwisie, wszystkie elementy, o których wspomniałem, sprawdzamy nieodpłatnie, dodatkowo sprawdzamy stan podwozia oraz jego zabezpieczenie. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości informujemy o tym fakcie klienta. Dobrze zabezpieczone podwozie to gwarancja, że w przypadku trudnych warunków zimowych jego stan nie ulegnie pogorszeniu. Naszym klientom oferujemy także hotel dla opon, tak by nie trzeba było ich zabierać i martwić się o ich przechowanie przez kilka miesięcy, bo przykładowo w przydomowym garażu jest zbyt mało miejsca.

W przypadku zakupu auta mówi się, że zawsze trzeba brać pod uwagę serwis, czym szczególnym wyróżnia się serwis Krotoski-Cichy?

Wyróżniamy się przede wszystkim wielomarkowością. Tu, przy Niciarnianej, mamy autoryzowany serwis Audi, Volkswagena, Volkswagen Samochody Użytkowe i Škody. Autoryzowany serwis daje poczucie bezpieczeństwa klientowi, gwarantujemy zarówno części, jak i usługi najwyższej jakości. Każdy samochód ma swoją historię serwisowania, do której w każdej chwili możemy zajrzeć. W naszym serwisie pracuje siedmiu doradców, którzy są przez cały czas dostępni, doradcy dedykowani są określonej marce. Nasi pracownicy są na bieżąco szkoleni, wiedzą o wszystkich nowościach i zmianach wprowadzanych w autach. Firma inwestuje w ludzi, bo wiedza i doświadczenie przyciągają klientów, którym możemy zaoferować najwyższą jakość. Pracujemy najdłużej w Łodzi, nasz serwis czynny jest od godz. 6 do 22. Klient może przyjechać do nas po pracy, zostawić samochód i odebrać go następnego dnia z rana.

Zostawiając samochód, można liczyć na auto zastępcze?

Dysponujemy szeroką gamą aut zastępczych. Klient ma w czym wybierać, może wypróbować zupełnie nowy model czy też inną markę, szczególnie, gdy myśli o zakupie kolejnego samochodu lub zmianie obecnie używanego. Zdarza się więc, że klient przyjeżdża do serwisu Audi A8, a bierze VW UP-a, bo akurat myśli o kupnie takiego auta dla żony albo dziecka.

Wielu z nas odstawiając co roku samochód na przegląd zastanawia się, po co ta wymiana oleju, filtrów i innych elementów? Fanaberia czy konieczność?

Żadna fanaberia, po prostu konieczność, by cieszyć się bezawaryjną eksploatacją samochodu. Kiedyś pierwsze przeglądy trzeba było wykonać po roku lub przejechaniu 10-15 tysięcy kilometrów, dzisiaj po dwóch latach i 30 tysiącach kilometrów. Poprawia się jakość wszystkich elementów, ale one nadal mają określoną żywotność. Specjaliści wyliczyli określone parametry w trosce o jakość pracy silnika i warto się ich trzymać. Odstawiając auto na przeglądy budujemy jego historię, a ta ma znaczenie przy jego odsprzedaży i rzutuje na cenę, a nowy właściciel ma pewność, że samochód był właściwie eksploatowany.

Dlaczego warto serwisować auto w autoryzowanym serwisie podczas gwarancji, jak i po jej wygaśnięciu?

Tak się dzieje, że po upływie okresu gwarancji, klienci zaczynają szukać tańszych możliwości, ale jestem przekonany o tym, że nie warto chodzić na skróty. My zawsze jesteśmy krok do przodu przed niezależnymi serwisami, bo mamy dostęp do najnowszych wersji oprogramowania, możemy wyprzedzić pewne sytuacje, gdyż producent na bieżąco monitoruje auta i wie, co można w nich usprawnić. I wielu klientów to docenia. Nasz klient może naprawić auto w każdym autoryzowanym serwisie, czy to w Polsce czy Europie, czego nie zapewni żaden niezależny partner. Jeśli klient zdecyduje po upływie gwarancji nadal serwisować u nas auto, oferujemy tzw. gwarancję mobilności, czyli jeśli w trasie zepsuje mu się auto, zapewniamy wsparcie mechanika na miejscu, jeśli potrzebne jest odholowanie auta do serwisu podjeżdża holownik, a kierowca wraz z pasażerami ma zapewniony samochód zastępczy lub nocleg w hotelu.

Mógłby Pan nam powiedzieć, co obejmuje gwarancja na samochód i co zrobić, by jej nie stracić?

Na początku gwarancja obejmuje wszystko, nawet części eksploatacyjne, które są jednak objęte nieco krótszym okresem gwarancyjnym – pół roku lub 10 tysięcy przebiegu. Mowa tu chociażby o klockach hamulcowych. Silnik czy elektronika oczywiście są objęte dwuletnią gwarancją i w razie awarii naprawiane w jej ramach. Producenci coraz częściej oferują możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji, w różnych markach do dyspozycji mamy różny czas – trzech, czterech, pięciu lat. O takiej możliwości klient jest informowany na etapie zamawiania auta i coraz więcej klientów się na to decyduje, bo później może się okazać, że jedna część jest droższa niż dokupienie gwarancji. By stracić gwarancję, trzeba się naprawdę postarać, na przykład modyfikując oprogramowanie silnika podwyższając moc, co bardzo szybko można wychwycić podczas przeglądu samochodu lub eksploatując pojazd niezgodnie z przeznaczeniem.

Generalnie panuje takie przekonanie, że przeglądy w autoryzowanych serwisach są o 30 proc. droższe? Stereotyp, czy po prostu jakość wiąże się z wyższą ceną?

Jakość, dobrej jakości części, wyszkolony personel z dostępem do najnowszej wiedzy, o czym już wspomniałem, wiążą się z wyższą ceną, ale też gwarancją usługi na doskonałym poziomie oraz dodatkowe usługi, które otrzymuje klient po wykonaniu przeglądu, między innymi wspomniana już gwarancja mobilności.

Korzystacie Państwo tylko z oryginalnych części?

Tylko z oryginalnych części. Nie stosujemy zamienników, bo nie wiemy z jakich materiałów są one wykonane, nie możemy też dać na nie gwarancji. Stosując oryginalne części, wiemy, że są dedykowane do danego modelu, mamy też gwarancję producenta i jeśli coś się stanie, ponowna wymiana odbędzie się bezkosztowo dla klienta. W przypadku starszych aut oferujemy klientom alternatywę – mamy tu do dyspozycji części economy, które są tańsze, ale tak samo dobrej jakości.

Oferujecie Państwo także montaż akcesoriów i dodatkowych zabezpieczeń pojazdów, czy może nam Pan powiedzieć o jakie zabezpieczenia chodzi?

Jeśli chodzi o zabezpieczenia samochodów, to często jest to po prostu wymóg fi rm ubezpieczeniowych. I w tym obszarze wchodzimy w nowoczesne technologie, m.in. systemy namierzania aut fi rmy Lo-Jack, które aktywowane są w momencie kradzieży auta. To system radiowy, z własnym zasilaniem, który jest bardzo skuteczny. W momencie kradzieży jest on natychmiast uruchamiany. Producenci gwarantują 98-procentową skuteczność. Montujemy także całą gamę akcesoriów z firmowym logo, jak różnego rodzaju bagażniki czy profesjonalne foteliki dla dzieci.

Dużo aut dziennie obsługujecie w serwisie?

Średnio 40-50 aut dziennie, tysiąc w skali miesiąca, pracuje u nas czternastu mechaników. Jakość jest dla nas najważniejsza, dlatego wielu klientów do nas wraca i poleca nas znajomym.

Rozmawiała Beata Sakowska

Autoryzowany serwis Audi, VW i Skoda
Łódź, ul. Niciarniana 51/53
tel. 42 677 17 00
serwis.niciarniana@krotoskicichy.com
www.volkswagenlodz.pl
www.krotoskicichy.lodz.audi.pl