Kwiatowe motywy, pastelowe barwy i awangardowe rajstopy… Co jeszcze proponują nam na wiosnę,  znane marki odzieżowe z miasta włókniarek?

W najnowszej kolekcji Bee Collection królują jak zawsze kobiece, klasyczne fasony oraz pastelowe kolory, często łączone z wyrazistymi barwami. Ich kreacje to zarówno rozwiązania na eleganckie przyjęcia, spotkania biznesowe, czy zwykły spacer po parku. To stroje dla kobiet, które przeciwstawiają się rutynie i stereotypom, ale też chcą wyglądać modnie i podkreślać swoje atuty. Istniejąca od 1991 roku marka to ciekawa alternatywa dla wszechobecnych sieciówek. W oryginalny sposób łączy klasykę z prostotą i elegancją, pamiętając jednocześnie o trendach ze światowych wybiegów.

Z podobnych inspiracji czerpał Tatuum, w którego kolekcji wiosna/lato 2017 przeważają motywy kwiatowe, odcienie granatu i szarości w podkreślających sylwetkę fasonach. Dominują proste i eleganckie ubrania dla kobiet i mężczyzn, idealne na spotkania biznesowe czy inne okazje, ale też pojawiają się causualowe propozycje.

Na róże i szarości stawia w tym sezonie NAOKO. W kolekcji Adventure Hunter, która powstała dzięki współpracy z Edytą Górniak. Znalazły się w niej oryginalne płaszcze, kurtki i bomberki oraz nieoczywiste T-shirty. Oprócz pastelowych barw pojawiają się również klasyczna czerń i elementy soczystej zieleni. Ubrania NAOKO zostały uszyte z polskich certyfikowanych materiałów, a kroje zaprojektowano z myślą o swobodzie. To kolekcja dla silnych i niezależnych kobiet.

Wygoda przede wszystkim

Wygoda i elegancja to również znaki rozpoznawcze Nubee. Marka najlepiej sprawdza się w oversize’owych formach – w ich ofercie znajdziemy przede wszystkim płaszcze, bluzy i sukienki. Na wzór kolekcji dla dorosłych, Nubee stworzyło również kolekcję bluz z kominkiem dla najmłodszych. – Na wiosnę proponujemy płaszcze oraz bluzy z przeskalowanym patternem w różnorakie liście – mówi Michał Awin, właściciel marki. Wszystkie bluzy i płaszcze zostały wykonane z dzianiny i nawiązują do motywów kwiatowych i liści. Podobnie jak Nubee, sąsiedzi z OFF Piotrkowskiej wprowadzili do swojej oferty bluzy i T-shirty z motywem kwiatów i liści. Najnowsza kolekcja Pan tu nie stał to prawdziwy powiew wiosny – zdominowały ją odcienie błękitu z dżinsowymi elementami. Składa się przede wszystkim z bluz i T-shirtów, ale jak zwykle nie zabrakło w niej również akcesoriów. Jak przystało na markę nawiązującą do minionych dekad i ich specyficznej estetyki, Pan tu nie stał, umieściło na swoich ubraniach napisy ze staromodnymi określeniami: „wypoczynek” czy „prowizorka” – wcześniejsze „dziadostwo” i „potańcówka” zdążyły już zrobić prawdziwą furorę.

Romantyzm czy awangarda?

Nie można zapomnieć o łódzkich firmach bieliźniarskich. Nowa kolekcja Alles – Pampeluna wpisuje się w trend, w którym rządzą lekkie tiule i przezroczystości. To odzwierciedlenie współczesnej romantyczki. Trend nawiązujący do delikatnej bielizny jest unowocześnieniem klasyki tego gatunku. Na uwagę zasługują błyszczące fragmenty koronki oraz lekkie i delikatne formy. Istotnym elementem kolekcji jest kobiecy i zmysłowy kolor różowy, który króluje w sezonie wiosenno-letnim w 2017 roku. Gabriella, która wcześniej na swoich rajstopach umieściła łódzkie symbole – bramę wejściową do byłych zakładów Izraela Poznańskiego czy Tadeusza Kościuszkę na cokole z Placu Wolności, znów nawiązuje do historii miasta. W tym sezonie marka postawiła na współpracę z łódzką ASP, dzięki której powstała nowoczesna kolekcja, przenosząca abstrakcję i awangardę do codzienności. – Kobieta, dla której projektowałam, jest aktywna i dynamiczna. Nie boi się robić czy nosić tego, na co ma ochotę. Z chęcią łączy desenie, miesza style. Wzór na rajstopach to dla niej kolejny sposób na wyeksponowanie swojej niecodziennej osobowości – mówi o swoich projektach Jolanta Szkutnik.