Dwa nowe samochody elektryczne ID.3 oraz ID.4, Arteon w nowej odsłonie, Tiguan po liftingu i nowy Golf kombi. Zajrzeliśmy do salonu Volkswagena przy ul. Niciarnianej 51/53, by porozmawiać z Jarosławem Woźniakiem, zastępcą kierownika sprzedaży w salonie VW Krotoski Łódź.

LIFE IN Łódzkie: Ten rok w salonie VW Krotoski w Łodzi obfituje w wiele nowości. Czy może nam Pan o nich powiedzieć nieco więcej?

Jarosław Woźniak: Oczywiście. Faktycznie tegoroczna oferta obfituje w całkiem sporo nowości, co nas ogromnie cieszy. I choć rok 2020 jest „wyjątkowy”, bo zdominowany przez pandemię koronawirusa, to na szczęście w łódzkich salonach Volkswagena nie odczuwamy tak bardzo jej skutków, a nasza oferta wzbudza duże zainteresowanie. Możemy zaproponować nowego Arteona oraz Arteona Shooting Brake, Tiguana po liftingu oraz dwa samochody o napędzie elektrycznym: dostępny w sprzedaży ID.3 oraz ID.4, na którego mamy coraz więcej zamówień, mimo iż gotowe do odbioru samochody będą dopiero wiosną 2021. Pod koniec tego roku dostępny będzie także nowy Golf kombi. Dzieje się!

Czym różni się nowy Arteon od wersji dostępnych do tej pory w salonie?

Odkąd w 2017 roku Arteon pojawił się w sprzedaży, cieszy się niesłabnącą popularnością, a teraz zyskał dodatkowy powiew świeżości: subtelny lifting nadwozia, przeprojektowany przedni pas, tylny zderzak oraz światła. Dużo nowości czeka we wnętrzu pojazdu. Zupełnie nowy wygląd ma konsola środkowa, zniknęły pokrętła do klimatyzacji i analogowy zegarek. Ich miejsce zajął panel dotykowy, z którego teraz sterujemy klimatyzacją oraz wyłącznik świateł awaryjnych.
Mamy też nową, wielofunkcyjną kierownicę i system multimedialny, a cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit Pro znalazł się na wyposażeniu seryjnym.

Pojawił się też zupełnie nowy model – Arteon Shooting Brake.

Tak, to wersja kombi Arteona. Auto majestatyczne, zachwycające, oferujące podróżującym w obu rzędach siedzeń więcej miejsca nad głowami za sprawą inaczej poprowadzonej linii dachu. Jest tu też nieco większy bagażnik. Obie wersje mają bardzo bogate wyposażenie seryjne już w wersji podstawowej, to m.in. system monitorowania przestrzeni przed autem z funkcjami wykrywania pieszych na jezdni i awaryjnym hamowaniem w mieście, tempomat aktywny do prędkości 210 km/h, który uwzględnia dane z nawigacji, system monitorujący zmęczenie kierowcy, trzystrefową klimatyzację, światła z przodu i z tyłu wykonane w technologii LED, czy asystent świateł drogowych. Do zaoferowania mamy też wiele atrakcyjnych pakietów dodatkowych, na przykład: system stylowego oświetlenia wnętrza z 30 kolorami świateł do wyboru, panoramiczny dach, przyciemniane szyby, czy w wygodne fotele ergoComfort. Wybór dodatkowych opcji jest naprawdę interesujący.

Czy to już wszystkie nowości w tym modelu?

Nie wspomniałem jeszcze o wersji eHybrid z układem hybrydowym typu plug-in, czyli takim, który można zasilać z gniazda elektrycznego oraz o Arteonie w wersji R. Pod jego maską znajduje się jednostka 2.0 TSI, generująca aż 320 KM i 420 Nm, które trafiają na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG. Robi wrażenie!

No to z auta hybrydowego przesiadamy się teraz do auta elektrycznego. I tu zupełna nowość – ID.3. Przyznam, że prezentuje się doskonale. A jak z zasięgami?

ID.3 zadowoli każdego kierowcę, a wyposażone w akumulator najwyższej mocy może przejechać do 550 kilometrów. Jak na dostępne obecnie na rynku elektryki, to osiągi naprawdę imponujące. ID.3 w zależności od wersji ma dostępne akumulatory o różnej mocy 45 kWh, 58 kWh lub 77 kWh. To relatywnie niewielkie auto zaskakuje też przestronnością wnętrza, odpowiadającą autom klasy wyższej. Bez problemu pomieści 5 osób. Układ napędowy ID.3 1ST pozwala na przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Natomiast przyspieszenie od zera do 60 km/h, które jest najważniejsze w ruchu miejskim wynosi tylko 3,4 sekundy. Zdecydowanie sporym ułatwieniem dla kierowcy jest obsługa głosowa – nie odrywając wzroku od drogi, można sterować radiem, systemem nawigacji czy telefonem. Przydatny może okazać się także AR Head-up display, który przenosi informacje na przednią szybę, bezpośrednio w pole widzenia kierowcy, dzięki czemu prowadzenie samochodu staje się łatwiejsze. Wyświetlacz pokaże np. wskazania nawigacji wraz z asystentem pasa ruchu.

Dużo sprzedaliście już tych samochodów?

Nie da się ukryć, że ID.3 wzbudza duże zainteresowanie, a kilku szczęśliwców jeździ już po łódzkich drogach. Nowi właściciele bardzo sobie je chwalą, mogą jeździć buspasami, parkować w mieście za darmo i odliczyć nieco większy podatek od ich zakupu. Bardzo ważną sprawą jest też ich ekologiczność.
Nie widzę w salonie ID.4, a wspomniał Pan, że można je już zamawiać. Jak najbardziej zamawiać już można, ale samochód będzie do odebrania wiosną 2021.

To jak mnie Pan przekona do jego zakupu?

Rzadko kiedy musimy przekonywać klientów do zakupu aut elektrycznych, zazwyczaj kupują je osoby z bardzo dużą świadomością, które przychodzą po konkretny model. ID.4 to pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen. Z akumulatorem o pojemności 77 kWh może przejechać do 520 km, a do 100 km/h rozpędza się w 8,5 sekundy. Dostępny jest początkowo w dwóch wersjach: ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max. W wersji 1ST jest wyposażony w 20-calowe obręcze kół, wewnętrzny pakiet Style i przyciemniane tylne szyby. Przednie fotele oraz kierownica są podgrzewane, a o dodatkowy nastrój we wnętrzu dba oświetlenie Ambiente dostępne w 30 kolorach. Jest system nawigacyjny Discover Pro oraz liczne systemy asystujące jak monitorujący przestrzeń przed pojazdem Front Assist, predykcyjny tempomat ACC oraz asystent pasa ruchu Lane Assist. Wyższa wersja Max w standardzie zawiera niemal wszystkie możliwe elementy wyposażenia. Nie sposób wszystkiego wymienić, zapraszam na naszą stronę www.krotoski.com.

Na pewno niczego nie pominęliśmy?

Nie wspomnieliśmy jeszcze o nowym Tiguanie. Zmieniona została przednia część nadwozia i mamy do zaoferowania bogatsze wyposażenie. Nowy Tiguan dostępny jest w kilku wariantach wyposażenia, ze zróżnicowanymi jednostkami napędowymi. Docelowo, w ofercie modelu znajdą się także Tiguan R, czyli najbardziej dynamiczna wersja o mocy 320 KM oraz Tiguan eHybrid w wersji plug-in.

A co z Golfem w wersji kombi?

Pojawi się pod koniec tego roku. Względem poprzednika nowy Volkswagen Golf Variant jest nieco większy. Zapraszamy do salonu nie tylko po nowości, w ofercie mamy mnóstwo fantastycznych modeli, w tym całą gamę SUV-ów, samochodów, które obecnie cieszą się największą popularnością.

Rozmawiała Beata Sakowska
Zdjęcia Paweł Keler, VW

Volkswagen ID.4 1ST Max

Salon VW i AUDI oddział Łódź
Łódź, ul. Niciarniana 51/53
tel. 42 677 17 00
www.krotoski.com