Slajder

Telemedycyna w Medical Magnus

Telemedycyna w Medical Magnus

Znaczenie telemedycyny w ofercie usług medycznych wzrosło przez pandemię COVID-19. Jednak okazuje się, że telemedycyna sprawdza się nie tylko w tym trudnym czasie, ale jest także doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, gdy potrzebujemy konsultacji specjalisty, a nie mamy możliwości, by osobiście odbyć taką wizytę w poradni. Funkcjonująca w Łodzi od 1987 roku Klinika Medical Magnus, nowoczesne wielospecjalistyczne centrum medyczne, właśnie poszerzyło swoje usługi o porady telemedyczne.

– Udostępniliśmy Pacjentom nasz własny portal telemedyczny, oferując tym samym możliwość szybkiego i stałego kontaktu ze specjalistami z wielu dziedzin medycyny, w tym ortopedii, pediatrii czy urologii, a także obszarów pozamedycznych, w tym: logopedii, psychologii oraz doradztwa zawodowego. Z portalu można korzystać niezależnie od miejsca zamieszkania, czy też aktualnego przebywania – mówi dr Marek Krochmalski, specjalista ortopeda-traumatolog, Prezes Medical Magnus Clinic.

Dedykowany portal cechuje intuicyjność i jednoczesny najwyższy standard przebiegu wizyt oraz bezpieczeństwo połączeń wideo, telefonicznych oraz chat.
– Pacjent ze specjalistą nie łączy się za pośrednictwem powszechnie dostępnych aplikacji, tylko przez naszą bezpieczną platformę. Mamy do wyboru trzy rodzaje wizyt – z wykorzystaniem wideo, tradycyjną rozmowę przez telefon oraz chat online. Wybieramy specjalistę, następnie rejestrujemy się w portalu, wybieramy dogodny termin i opłacamy wizytę. W umówionym terminie logujemy się na swoje konto w portalu lub wykonujemy szyfrowane połączenie telefoniczne do wybranego specjalisty – tłumaczy zasadę działania portalu Eliza Krochmalska, Prezes ds. rozwoju Grupy Medical Magnus.

Dr Marek Krochmalski, specjalista ortopeda-traumatolog, Prezes Medical Magnus Clinic
Telemedycyna poszerza możliwości

Chociaż telemedycyna zyskuje obecnie na znaczeniu, nie oznacza to, że wcześniej nie była wykorzystywana w działalności Kliniki Medical Magnus. Dotychczas ograniczała się do konsultacji głównie telefonicznych z wybraną grupą specjalistów. Teraz oferta jest bardzo szeroka, albowiem Pacjenci mają do dyspozycji specjalistów z aż 23 dziedzin.
– Telemedycyna pozwoliła nam na współpracę z wybitnymi specjalistami z całej Polski. Teleporady świadczone są zarówno dla osób dorosłych, jak i dzieci – zaznacza dr Marek Krochmalski.

W związku z tym, że czas epidemii odbija się negatywnie na kondycji psychicznej wielu osób, które niejednokrotnie doświadczają różnego rodzaju lęków, zaburzeń emocjonalnych, problemów w relacjach z najbliższymi postanowiliśmy zaprosić do współpracy z naszą Kliniką również psychologów i psychiatrów. Dla osób, które utraciły pracę lub muszą dokonać istotnej korekty związanej ze ścieżką własnej kariery zawodowej, stworzyliśmy natomiast możliwość skorzystania z usług doradcy zawodowego. Dotychczasowa oferta Kliniki została także poszerzona o porady specjalistów z zakresu dietetyki, którzy służą poradami związanymi ze zdrowym odżywianiem, a szerzej medycyną zdrowego stylu życia – mówi Karolina Kamecka, Dyrektor ds. marketingu w Medical Magnus.

Rośnie zainteresowanie teleporadami

Popularność teleporad rośnie. Wynika to z faktu, że uzyskiwanie porady medycznej w ten sposób jest szybkie i proste. Z ostatnich badań wynika, że 72 proc. Polaków uważa zdalną pomoc w formie telemedycyny za najbezpieczniejszą formę kontaktu z lekarzem. Z tego typu rozwiązań coraz chętniej korzystają nie tylko osoby czynne zawodowo i żyjące w pośpiechu, ale też wszyscy, dla których e-porada, e-recepta czy e-zwolnienie lekarskie jest nowoczesnym narzędziem dbania o swoje zdrowie. Dzięki telemedycynie możliwe jest długotrwałe leczenie

Pacjentów przebywających w domu, opieka nad osobami po zabiegach szpitalnych — tu telemedycyna pomaga monitorować ich stan zdrowia – i o ograniczonej samodzielności ze względu na wiek.

– Działalność telemedyczna realizowana jest w oparciu o starannie przygotowane standardy postępowania na każdym z etapów realizacji usługi. Tworząc portal zadbaliśmy o bezpieczeństwo danych osobowych naszych Pacjentów oraz komfort i sprawność wyboru specjalisty i przebiegu rejestracji, a także odbywania telewizyty. Warto podkreślić, że usługa telemedyczna podlega tym samym zasadom jakościowym, co usługi klasyczne, stacjonarne – podkreśla
Leszek Kuras, Dyrektor ds. jakości i rozwoju.

Wiele wskazuje na to, że usługi w zakresie telemedycyny będą się coraz bardziej upowszechniać, co oczywiście nie oznacza, że Pacjenci powinni rezygnować z tradycyjnych wizyt. Wszystko jest kwestią odpowiednich zaleceń i decyzji specjalisty.

– Portal Telemedyczny Medical Magnus Clinic to połączenie ponad trzydziestoletniego doświadczenia medycznego naszej Kliniki, wiedzy i umiejętności naszych specjalistów oraz ustawicznego dążenia do poszukiwania i wdrażania nowoczesnych oraz innowacyjnych rozwiązań służących Pacjentowi i poprawiających komfort jego obsługi – mówi Eliza Krochmalska.

Dr Marek Krochmalski, Prezes Medical Magnus Clinic i Eliza Krochmalska, Prezes ds. rozwoju Grupy Medical Magnus

Zapraszamy do rezerwowania wizyt już dziś poprzez: www.telemedycyna.mmcenter.pl

Medycyna w czasie pandemii. Dobry czas na innowacje i rozwój

W Medical Magnus nowe stawy bez czekania w kolejce

Jak odzyskać sprawność? Rehabilitacja w Medical Magnus