W pierwszy weekend czerwca pofabryczna przestrzeń łódzkiego EC1 gościła twórców internetowych na największym tego typu festiwalu w Polsce – See Bloggers. Przez festiwalowe dni na ulicach Łodzi spotkać można było najbardziej rozpoznawalne twarze blogosfery. Podczas transmitowanej z Teatru im. Stefana Jaracza gali wręczenia #Hastagów Roku wyróżniono najbardziej aktywnych w sieci blogerów, YTberów oraz influencerów. Zwieńczeniem wydarzenia był koncert fantastycznej Natalii Kukulskiej.

Do tego mnóstwo ciekawych prelekcji, warsztatów i aktywne zwiedzanie miasta w formule gry miejskiej. Impreza bardzo na czasie, jeśli patrzeć na trendy w marketingu i wspaniale, że tworzona przez łodzian w Łodzi. Siła twórców internetowych, ich zasięgi (o ile są autentyczne), to mocny oręż w działaniach promocyjnych dla marek. Ten kierunek wciąż będzie się rozwijał i oczywiście ewaluował, bo lokowanie produktów przez znane twarze w Internecie to wciąż rosnący trend. Jednym z tematów, który mocno poruszany był w dyskusji między influencerami, ale także stał się ważnym elementem prelekcji, była kwestia internetowego hejtu. Podczas dyskusji rozważano różne opcje, jakie należałoby wdrożyć, aby skutecznie zapobiegać szerzącej się w sieci nienawiści.

Zastanawiano się także nad cienką granicą pomiędzy hejtem a dopuszczalną krytyką. Co ważne, z punktu widzenia odpowiedzialności, jaką ponoszą twórcy internetowi, biorąc pod uwagę ich zasięgi oraz oddziaływanie na swoje społeczności – oni także powinni aktywnie działać, aby uświadamiać swoich odbiorców, jak negatywne skutki ma szerzenie nienawistnych treści w Internecie. Biorąc pod uwagę, jak bardzo uświadamianie tego zjawiska jest istotne, ale także jak konieczne jest prawne usankcjonowanie pewnych kwestii na drodze legislacyjnej, warto obserwować dalsze kroki organizatorów See Bloggers.

Dla mnie to był bardzo aktywny czas, z mnóstwem fantastycznych spotkań i mega ciekawych dyskusji. Rozpiera mnie także duma, że wszyscy, którzy przyjechali do Łodzi – zostawili w sieci mega pozytywne komentarze na temat miasta, bardzo rekomendowali przyjazd tu i chwalili klimat. To bezcenna kampania z aktywnym lokowaniem produktu, jakim jest nasze kolorowe, otwarte Miasto. Wielki lajk i ukłony dla organizatorów oraz całego znakomitego teamu See Bloggers!