Wydania specjalne

Przełomowe momenty w historii firmy JASZPOL

Przełomowe momenty w historii firmy JASZPOL

W 30-letniej historii firmy Jaszpol było kilka przełomowych momentów, które warto szczególnie podkreślić.

1989

POCZĄTEK HISTORII

Tu zaczyna się historia – powstaje Zakład Usługowo-Handlowo-Produkcyjny „Jaszpol”, który przejmuje prowadzenie serwisu w Polmozbycie przy ulicy Łódzkiej 28 w Zgierzu. To początki szalonej prywatyzacji i kapitalizmu w wolnej Polsce. To moment szybkiego rozwoju firmy, bo interesy robiło się wówczas błyskawicznie. Początkowo działalność handlowa obejmowała bogaty asortyment od narzędzi, części, poprzez farby i gwoździe. Potem zaczęto wykupywać regionalne SKR-y. PGR-y, bazy transportowe. Szybko zapadła jednak decyzja o tym, by specjalizować się tylko w motoryzacji. Podpisano umowy „amortyzacyjne” na obsługę samochodów FSO i FCS Lublin, ale naprawiano różne auta: nyski, żuki, prawie każdą markę.

1992

UMOWA Z RENAULT

To był przełomowy rok w dziejach firmy. W listopadzie tego roku podpisano umowę z Renault na dystrybucję samochodów tej marki. Stworzyło to możliwość wejścia w nowy sektor branży motoryzacyjnej i pozwoliło rozwinąć firmę. Przebudowano dotychczasowy budynek, utworzono salon i wzbogacono wyposażenie serwisu. Choć w salonie mieściły się wtedy zaledwie dwa modele auta i nie było żadnych bonusów, sprzedaż była bardziej rentowna niż obecnie. W pierwszym roku sprzedano 40 samochodów. Pierwsze wydanie auta to było święto w firmie, niemal przyjęcie na cześć klienta, cztery lata później sprzedawano już kilkaset sztuk.

1998

NOWY SALON

W marcu tego roku rozpoczęto budowę drugiego salonu przy ulicy Brukowej 2 w Łodzi, a w listopadzie w nowej lokalizacji przyjęto pierwszych klientów. To był salon stworzony według najnowszych standardów Renault. Sprzedaż aut poszła od tego momentu mocno w górę.

2003

SERWIS BLACHARSKO-LAKIERNICZY

Oddany do użytku zostaje najnowocześniejszy w regionie łódzkim serwis blacharsko-lakierniczy, który spełnia rygorystyczne normy środowiskowe, zgodne z europejskimi standardami. A sprzedaż samochodów osiąga rekordowe 1200 sztuk sprzedanych w ciągu roku.

2006

NOWE MARKI W OFERCIE

Koncern Renault podejmuje decyzję o reaktywacji marki Dacia. Do naszych salonów trafiają pierwsze modele tej marki, które w ciągu kilku lat podbiją rynek. Rok później w ofercie firmy pojawia się koreańska marka SsangYong.

2012

NAJWIĘKSZY W POLSCE

Zmodernizowany zostaje zasłużony dla firmy salon w Zgierzu. Od tego czasu firma może pochwalić się największym salonem marki Dacia w Polsce.

2013

WIELKI TEST

W rankingu tygodnika „Auto Świat” Firma Jaszpol jest uhonorowana po raz pierwszy tytułem „Najlepszy Salon Renault w Polsce”. Audytorzy oceniali polskie salony samochodowe w kategoriach: organizacja salonu, obsługa klientów, jazda testowa. Sukcesem tym szczycimy się corocznie w każdym następnym „Wielkim Teście Salonów”.

2015

OTWARCIE KOLEJNEGO SALONU

Kolejnym krokiem świadczącym o prężnym rozwoju firmy było otwarcie nowego salonu przy ul. Przybyszewskiego 176. W ten sposób Jaszpol stał się jedynym autoryzowanym dealerem Renault i Dacia na Ziemi Łódzkiej.

2016

MISTRZOWSKI ROK

Firma zdobyła prestiżowy tytuł „Wzorowego Salonu” w wielkim teście polskich salonów według tygodnika „Auto Świat” oraz Klucz Jakości w badaniu TNS Garage Quality Check 2016, w którym Renault zdeklasowało wszystkie serwisy innych marek. Serwis firmy Jaszpol został oceniony jako najlepszy w grupie Renault. W tym roku otworzono też zadaszony salon samochodów używanych. Prezes Krzysztof Jaroszewicz zdobywa prestiżowy tytuł, niezwykle ceniony w biznesie: Menedżera Roku Regionu Łódzkiego.

2018

PRZEDSIĘBIORCA ROKU

Prezes Krzysztof Jaroszewicz zdobywa tytuł „Przedsiębiorcy Roku 2018”. Intencją konkursu im. Rajmunda Rembielińskiego jest promowanie przedsiębiorstw, które wprowadzają innowacyjne rozwiązania oraz prężnie działają na terenie miasta Zgierza.

2019

NAJLEPSZY W POLSCE

Jaszpol w Wielkim Teście Salonów tygodnika „Auto Świat” otrzymuje tytuł „Bardzo Dobry”, zyskując 99% we wszystkich trzech kategoriach. Tym tytułem szczycimy się już od 7 lat. Kolejny raz „Auto Świat” zbadał, jak obsługiwani są klienci zamierzający kupić nowy samochód. Redaktorzy odwiedzili 359 autoryzowanych salonów 22 firm. Renault jako marka uzyskało wynik powyżej 90% i znalazło się na podium, zdobywając drugie miejsce w Polsce.