.

O tym, dlaczego firmy coraz częściej sięgają po systemy wspomagające zarządzanie i po co korzystają z outsourcingu w zakresie pomocy informatycznej, opowiada Adam Osiński, prezes zarządu Ekspert Group, firmy działającej w obszarach usług dedykowanych finansom, obsłudze z zakresu IT, jednostkom medycznym.

Ekspert Group wspomaga przedsiębiorców na wielu płaszczyznach, jedną z nich są działania związane z finansami i księgowością, o których już wcześniej rozmawialiśmy, oferujecie też wsparcie w zakresie IT. Czego ono konkretnie dotyczy?

Tu także działamy na kilku płaszczyznach. Oferujemy oprogramowanie dedykowane firmom z sektora branży medycznej, oprogramowanie dedykowane firmom z sektora MŚP obsługujące różne obszary działalności przedsiębiorstwa, świadczymy także usługi codziennego wsparcia z zakresu IT, a klientom indywidualnym polecamy aplikację Inteligentny dom.

Faktycznie dużo tego. To może po kolei. Co konkretnie Ekspert Group ma do zaoferowania firmom z sektora branży medycznej?

Ekspert Group od kilkunastu lat jest obecny na polskim rynku medycznym. W 2009 roku zostaliśmy przedstawicielem oficjalnym astraia GmbH w Polsce. Zajmujemy się doradztwem, sprzedażą oraz wdrażaniem systemu astraia, a ponadto świadczymy usługi serwisowe.

Do czego jest ten system?

Astraia to innowacyjny system bazodanowy przeznaczony dla wyspecjalizowanych jednostek medycznych świadczących usługi diagnostyki prenatalnej. Została zaprojektowana we współpracy z szerokim gronem międzynarodowych i krajowych ekspertów z zakresu ginekologii i położnictwa, w tym z profesorem Kyprosem Nicolaidesem. Poza astraią zajmujemy się również wdrożeniami oprogramowania wspomagającego działania gabinetów lekarskich. Są to mMedica (Asseco), Optimed NXT (Comarch), mMedica (Asseco) i oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwami CDN Optima i XL (Comarch). Jesteśmy partnerem Microsoftu i Della, a także firm Asseco i Kamsoft, który jest producentem specjalistycznego oprogramowania, dedykowanego sektorowi farmacji. Kompleksowo wdrażamy to oprogramowanie oraz prowadzimy opiekę teleinformatyczną nad aptekami. Mamy też do zaoferowania inne w pełni konfigurowalne oprogramowanie Comarch Optimed NXT dedykowane placówkom medycznym. W skład programu wchodzą moduły, które wspomagają oraz ułatwiają pracę całego personelu medycznego. Prostota interfejsu pozwala na konfigurację pod użytkownika oraz obsługę na tabletach czy smartfonach. Dzięki temu możemy zyskać informację o stanie zdrowia pacjenta w każdym miejscu, a sam program prześle powiadomienia o zdarzeniach w czasie rzeczywistym.

Sporo tego, a dopiero dotknęliśmy sektora medycznego. A jak wspomagacie przedsiębiorców z innych branż?

Jak już wspomniałem w jednej z naszych rozmów,  oferujemy także usługi finansowe, ale nie jesteśmy biurem do comiesięcznego rozliczania faktur, bardziej partnerem biznesowym, szukającym sposobu na usprawnienie działalności przedsiębiorstwa. Wykorzystujemy do tego na przykład stosowne programy do zarządzania. I my właśnie takie programy również oferujemy i wdrażamy u przedsiębiorców, zapewniając do tego odpowiednie zaplecze serwisowe. Usprawnienie obiegu dokumentów wpływa oczywiście na efektywność pracy, a to wiąże się z odpowiednim obniżeniem kosztów.

Co to są za programy?

Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XL. Ten pierwszy jest jednym z najpopularniejszych w Polsce programów dedykowanych sektorowi małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom obsługującym różne obszary działalności przedsiębiorstwa. ERP jest dziś oprogramowaniem najczęściej wybieranym przez biznes, biura rachunkowe i doradców podatkowych. Użytkownicy zyskują możliwość kompleksowego zarządzania procesami firmy przez Internet. Z kolei ERP XL, dzięki bogatej ofercie modułów, wspiera każdy obszar działania firmy, a ich funkcjonalność sprawia, że mogą współgrać na jednej bazie danych. System jest elastyczny, klient sam decyduje, z których funkcjonalności chce korzystać. Dzięki możliwości rozbudowy systemu o dodatkowe obszary przedsiębiorca może na start uruchomić tylko takie moduły, jakich najbardziej potrzebuje, nie zamykając sobie jednocześnie drogi do późniejszej rozbudowy systemu.

Wdrażać systemy pomaga zespół informatyków?

Tak, świadczymy także usługi z tego zakresu. Sprawny i intuicyjny system informatyczny to podstawa każdego prawidłowo funkcjonującego przedsiębiorstwa. Każda firma swoje cele osiąga również dzięki odpowiedniemu eksploatowaniu narzędzi biznesowych. Tymczasem nawet drobne awarie, mogą skutecznie zdezorganizować działania firmy. Dlatego profesjonalne zaplecze IT pozwala na komfortowe używanie systemu. Niewielkie defekty, usuwane są na bieżąco i nie wpływają na funkcjonowanie firmy. Helpdesk jest zatem narzędziem, które pozwala na sprawne rozwiązywanie bieżących problemów.

Jak właściwie działa helpdesk?

Do kontaktu z firmą informatyczną, wykorzystuje się różne kanały komunikacyjne, chociażby systemy obsługi zgłoszeń czy pomoc zdalną. Wszystko zależy od problemu oraz bieżących potrzeb osoby zgłaszającej defekt. Wiele awarii można rozwiązać bez ingerencji w ogólną pracę firmy. Krótko mówiąc, korzystając z wielu źródeł komunikacji między obiema stronami, helpdesk pozwala skrócić do minimum czas potrzebny na skontaktowanie się ze specjalistą, szybkie zgłoszenie problemu i natychmiastową diagnozę. Dzięki temu narzędziu unikamy długofalowej dezorganizacji pracy firmy, a jak wiadomo, czas w biznesie to po prostu pieniądz.

A jaką pomocą zainteresowane są firmy?

Na przykład usuwaniem awarii oprogramowania i sprzętu, instalacją i konfiguracją oprogramowania, wsparciem eksploatacyjnym. Często chcą, abyśmy zadbali o system zabezpieczeń sprzętu, rejestrowali zgłoszenia i dawali merytoryczne wsparcie informatyczne, a także szkolili pracowników firmy. Jak widać, zakres działań jest bardzo duży, a całość procesu nie ogranicza się tylko do usuwania awarii. Warto też dodać, że usługi wchodzące w skład helpdesku są dopasowane do rozmiaru przedsiębiorstwa oraz jego formy działalności.

Czyli helpdesk to same zalety…

Można tak powiedzieć. Tym bardziej że na taką formę wsparcia decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Kompleksowa obsługa informatyczna wpływa bezpośrednio na efektywność działań pracowników. To niebywały komfort dla członków zespołu firmy. Świadomość, że można otrzymać szybką pomoc w nawet najbardziej skomplikowanych problemach, pozwala w pełni skupić się na celu działalności firmy i własnych zadaniach.

Nic Pan nie mówi o kosztach. To są drogie usługi?

Wręcz przeciwnie, helpdesk gwarantuje spore oszczędności. Przede wszystkim nie trzeba utrzymywać zespołu własnych informatyków. Dzięki zdalnej pomocy firma nie ma przestojów. W trakcie korzystania z takich usług można doprowadzić do uproszczenia wszystkich procesów, a w ten sposób znacznie zwiększyć zyski.

Wspomniał Pan na początku rozmowy o aplikacji Inteligentny dom. Do czego służy i kto może z niej korzystać?

Dzięki aplikacji F&Home Radio zainstalowanej na przykład w smartfonie możemy włączyć w domu światło, ogrzewanie, sprzęt AGD, opuścić rolety albo otworzyć okna. Dodatkowo mamy stały monitoring mieszkania. Przez aplikację możemy tak zaprogramować wentylację czy system podlewania ogrodu, by codziennie o tej samej porze się włączała. Tylko od nas zależy to, jak skonfigurujemy dostępne rozwiązania. Korzystać może z tego każdy, kto chce mieć zadbany i bezpieczny dom i mieszkanie.

Rozmawiała Beata Sakowska
Zdjęcie Paweł Keler

 

Pabianice, ul. Moniuszki 84
tel. 42 226 20 30
e-mail: kontakt@ekspertgroup.com.pl
www.ekspertgroup.com.pl