Kulinaria

Piwnica Łódzka. Sala na dole, sala na górze

Piwnica Łódzka. Sala na dole, sala na górze

Przetrzymali pandemię, nie zwolnili pracowników i powiększyli restaurację. Dziś przygotowują się na jesienno-zimowy sezon i zapraszają do dwóch gustownie urządzonych sal. Do biesiadowania może w nich zasiąść prawie setka gości, którym szef kuchni zaproponuje dania kuchni polskiej i regionalnej przygotowane z lokalnych produktów.

 

Piwnica Łódzka to wyjątkowe miejsce na mapie gastronomicznej Łodzi. Choć nie leży na głównym szlaku kulinarnym miasta, potrafiła zbudować solidną markę, którą przyciąga nie tylko mieszkańców Łodzi. Równie chętnie zaglądają tu także goście z kraju i zagranicy, dla których liczy się wyjątkowa kuchnia. To zasługa ciężkiej pracy i determinacji właścicieli, którzy poświęcili kilka lat na to, żeby z piwnicy jednej z łódzkich kamienic przy ulicy Sienkiewicza zrobić markowe miejsce, gdzie można posmakować tradycyjnej kuchni polskiej i regionalnej, której podstawą są produkty kupowane u lokalnych dostawców.

Kiedy Dominika i Sebastian Spychała zdecydowali się na otwarcie swojej wymarzonej restauracji, wiedzieli, że nie będzie łatwo. Sukces to wypadkowa dwóch wartości: ciężkiej pracy i odrobiny szczęścia.

Z kryzysami potrafią sobie radzić

W ich przypadku nie zabrakło jednego i drugiego, dlatego po ośmiu latach działalności restauracji, śmiało można twierdzić, że Piwnica Łódzka to mocny punkt łódzkiej gastronomii. Zdobyte w tym czasie doświadczenie i kompetencje sprawiają, że właściciele radzą sobie nawet w najtrudniejszych  momentach. Z pandemii, która pogrzebała marzenia wielu restauratorów, wyszli wzmocnieni i zdecydowani na dalsze rozwijanie swojego biznesu. I rozwijają! Dziś Piwnica Łódzka to już dwie gustownie urządzone sale, w których cały czas coś się dzieje. Akurat kiedy rozmawiamy, załoga przygotowuje dwa ważne wydarzenia – w sali na dole zaplanowana jest jubileuszowa uroczystość z okazji pięćdziesięciolecia matury, a na górze trwają przygotowania do imprezy urodzinowej.

Dwie sale do biesiadowania

Właściciele Piwnicy patrzą na swoją działalność perspektywicznie, potrafią liczyć i mają doskonałe wyczucie potrzeb gości. Dlatego restauracyjne menu jest dobrze przemyślane i odpowiednio skalkulowane

– Znamy swoich gości, rozmawiamy z nimi, a kiedy planujemy podnieść ceny, mówimy im o tym z wyprzedzeniem, bo nikt nie lubi być zaskakiwany – wyjaśnia Dominika Spychała.

A gości Piwnica Łódzka ma wyjątkowych. Aż siedemdziesiąt procent z nich to stali bywalcy, którzy regularnie odwiedzają restaurację. O swoich gościach właściciele mówią, że to kapitał, z którym można planować przyszłość i wzmacniać pozycję restauracji. Może dlatego Dominika i Sebastian postanowili rozwinąć skrzydła i rozszerzyć ofertę. Oprócz doskonałych dań zamawianych z karty, sporo osób korzysta z lunchy, oferowanych od wtorku do piątku od godziny 13. Interesującą propozycją są lunche dla grup zorganizowanych, z czego coraz chętniej korzystają łódzkie firmy. Posiłek można wtedy połączyć na przykład ze szkoleniem pracowników, a wszystko w nowej sali, gdzie zmieści się nawet pięćdziesięciu osób.

Do Piwnicy na Wigilię

– Dodatkowa sala stworzyła nowe możliwości, dlatego duży nacisk kładziemy na spotkania zorganizowane. Można u nas zrobić urodziny, imieniny, chrzciny, komunie, firmowe spotkania, wigilie. W dolnej sali możemy przygotować wydarzenie dla czterdziestu osób, a jak ktoś życzy sobie tańce, to do trzydziestu. Z kolei w sali na górze może biesiadować do pięćdziesięciu osób – tłumaczy pani Dominika.

Menu na takie wydarzenia szef kuchni ustala indywidualnie z każdym zamawiającym. Jest też kilka wariantów cenowych, by każdy znalazł odpowiednie dla siebie rozwiązanie. To przecież gość wie najlepiej, ile chce na taką imprezę przeznaczyć, a restauracja ma mu zaproponować najlepsze z możliwych rozwiązań. I tak się dzieje. Dlatego, choć to dopiero wrzesień, już teraz Piwnica Łódzka zachęca do bukowania terminów na wigilijne spotkania. Pierwsze rezerwacje już zostały wpisane do kalendarza.

Wszystko świeże i smaczne

Gości do Piwnicy przyciąga doskonała jakość i smak oferowanych dań. To zasługa kuchennej załogi i jej kapitana, Sebastiana Spychały. Większość produktów, z których przygotowywane są dania, zamawiana jest u lokalnych producentów. Żeby wszystko było świeże, niezbędne są codzienne zakupy. Dostawcy już wiedzą, że towar, który nie spełnia oczekiwań szefa kuchni, trafi  do nich z powrotem. Jakość dań oferowanych w Piwnicy Łódzkiej, ich smak i porcje sprawiają, że goście wracają do restauracji, by spróbować za każdym razem coś nowego. A co najchętniej zamawiają?

– Naszym firmowym daniem są knedle ze śliwkami z wolno duszoną wołowiną w sosie i zasmażaną słodką kapustą. Poza tym gwarantuję, że każdy znajdzie u nas coś, co mu zasmakuje – zachęca szef kuchni.

Ważną częścią działalności Piw- nicy Łódzkiej są usługi cateringowe, które restauracja zapewnia na konferencje, spotkania rodzinne lub firmowe. Dostępny jest catering od miniprzekąsek typu finger food do pieczonych w całości ryb, drobiu i innych. Do tego można wypożyczyć zastawę stołową, sztućce, podgrzewacze i inne sprzęty dostępne w restauracyjnej wypożyczalni.

Poza ofertą kulinarną Piwnica Łódzka dysponuje bogatą ofertą barową. Jest kilka odmian piwa z lokalnych browarów, kil- kanaście rodzajów wina i duży wybór butelek z mocnymi alkoholami.

Właściciele restauracji chętnie podkreślają, że bez zaangażowanej załogi – kelnerów i obsady kuchni – ciężko byłoby im osiągnąć sukces. Dlatego w trudnych miesiącach lockdownów, gdy restaurację trzeba było zamknąć, podjęli decyzję, by wspólnie przejść ten ciężki czas. Są jedną z niewielu łódzkich restauracji, która nie zwolniła nikogo z zespołu. Dziś wspólnie dbają o to, by goście, którzy zaglądają do Piwnicy Łódzkiej, czuli się tu dobrze i wracali w przyszłości.

W tym roku Sebastian Spychała, szef kuchni Piwnica Łódzka, został ambasadorem akcji Tydzień Kuchni Polskiej. Wydarzenie zaplanowano w dniach 11-20 listopada 2022. Aby uczcić obchody odzyskania przez Polskę niepodległości, restauracja przygotuje 3-daniowe biało-czerwone menu w cenie 99 zł oparte na gęsinie. Tydzień Kuchni Polskiej to coroczne wydarzenie organizowane przez Makro Polska, promujące patriotyzm kulinarny oraz zachęcające konsumentów do wspierania lokalnych restauracji.

Piwnica Łódzka
Łódź, ul. Sienkiewicza 67 lok. U7
tel. 42 207 33 30, 690 22 972, 508 477 650
e-mail: piwnicalodzka@wp.pl
www.restauracja-piwnicalodzka.pl