Zdobywca „oscara nieruchomości” rozwiózł 100 zestawów kolacji wigilijnych dla osób wytypowanych w ramach akcji pomocowej „Seniorom wigilijnie z Monopolis”. Otrzymały one tradycyjne, darmowe potrawy przygotowane przez restauracje działające w Monopolis. Działania łódzkiego dewelopera Virako zainspirowały innych.

Finał trwającej od Mikołajek akcji odbył się dzień przed wigilią Bożego Narodzenia, 23 grudnia. W Ramach „Seniorom wigilijnie z Monopolis” (tutaj link do wideo: Monopolis dla seniorów) łodzianie mogli zgłaszać starsze osoby, które minione święta spędzały samotnie. Zestawy zostały rozwiezione nieodpłatnie przez kierowców Taxi 800 400 400. Chodziło o to, żeby zachęcić mieszkańców Łodzi do tego, żeby pomyśleli o swoich sąsiadach i sprawili im miłą niespodziankę wręczając im wraz z zestawem wigilijnym od Monopolis swój uśmiech i dobre słowo.

Akcja Virako zainspirowała podobne działania w Kielcach, gdzie prezydent miasta, Bogdan Wenta wraz z Taxi 800 400 400, w miejsce tradycyjnej Wigilii dla potrzebujących kielczan, rozwiezie do 120 rodzin pakiety z tradycyjnymi świątecznymi daniami.

Dla seniorów i restauratorów

– Z powodu pandemii koronawirusa musimy się izolować, ale w święta nikt nie powinien czuć się osamotniony – mówi Krzysztof Witkowski, prezes Virako. – Bardzo ujęła nas odpowiedź łodzian na nasz apel. To pokazuje, że pomimo trudności chcemy sobie okazywać solidarność.

Do akcji włączyły się wszystkie restauracje Monopolis. Znana ze wschodnich smaków restauracja Sendai sushi & ramen, przygotowała wigilijną kapustę z grochem, a specjalizująca się we włoskich potrawach Trattotia Italiana przyrządziła wyborną rybę po grecku. Tradycyjne pierogi z kapustą i grzybami, których nie może zabraknąć na wigilijnym stole, były autorstwa Piekarni Łódź. Aromatyczny barszcz z uszkami ugotowała restauracja Arteria. Sernik z czekoladą przygotowała kawiarnia Mono Cafe, doskonale znana z przepyszny deserów.

Witkowski podkreśla, że „Seniorom wigilijnie z Monopolis” to była również świetna okazja, żeby wesprzeć restauratorów. Za przygotowanie posiłków zapłaciła firma Virako.

– Seniorzy to grupa ryzyka i często nie z własnego wyboru muszą być zamknięci w czterech ścianach. Restauratorów pandemia też dotknęła bardzo boleśnie. Warto zatem wspomóc obydwie te grupy – komentuje Witkowski.

Spot społeczny Monopolis

Aby mocniej zaakcentować znaczenie akcji, Monopolis stworzyło spot społeczny, w którym podkreśla wagę empatii w tych trudnych czasach. Jest to pierwszy na polskim rynku spot wyprodukowany przez obiekt komercyjny, którego głównym celem jest przekazanie ważnych społecznie treści.

Nie jest to jednak jedyna pomocowa akcja Monopolis. W ramach dwóch edycji „Monopolis wspiera kulinarnie” rozdystrybuowano nieodpłatnie blisko 10 tys. posiłków wśród łódzkich medyków walczących z koronawirusem. Podobnie jak w przypadku obecnej akcji, wsparto w ten sposób również restauratorów.

***

O Virako

Virako jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą deweloperską, inwestującą w budowę kompleksów biurowych. Spółka działa od 2001 roku. Jedną z inwestycji Virako było Centrum Biznesowe Faktoria w Łodzi. Dawne budynki Fabryki Motorów Henryka Wegnera z 1920 roku zostały przebudowane na nowoczesny, wielofunkcyjny biurowiec oferujący klimatyczne lofty biurowe. Inwestycja została wyróżniona w konkursie Wnętrze Roku 2004 w kategorii realizacji budujących tożsamość Łodzi. Kolejne przedsięwzięcie – nowoczesny kompleks biurowy Forum 76 Business Centre – to pierwszy w Łodzi biurowiec klasy A. Inwestycja dwukrotnie zdobyła tytuł Biurowca Roku 2012 i 2014 w prestiżowym konkursie Eurobuild Awards. Flagową inwestycją Virako jest Monopolis. Kompleks biurowy w dawnych zakładach Monopolu Wódczanego z 1902 roku, trzeci co do wielkości zabytkowy zespół fabryczny w Łodzi (po zakładach Karola Scheiblera i Izraela Poznańskiego).