Młodzi przedsiębiorcy z branży modowej kolejny raz będą mogli uczestniczyć w „Modopolis” Forum Mody Polskiej. Od 4 do 6 października w Art_Inkubatorze odbędzie się druga edycja wydarzenia organizowana przez Fabrykę Sztuki.

Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi, która mieści się w zrewitalizowanych budynkach dawnej fabryki Karola Scheiblera i jako instytucja otoczenia biznesu wspiera kreatywne inicjatywy, a jako centrum artystyczne realizuje niszowe działania związane ze sztuką i edukacją kulturalną.

– Modopolis to dla nas bardzo ważny projekt, bo wspiera on działania kreatywne, który realizujemy za pośrednictwem Art_Inkubatora – mówiła Maciej Trzebeński, dyrektor naczelny Fabryki Sztuki. – To także projekt wyjątkowy na polskim rynku modowym, w którym stawiamy na współpracę i edukację.

Tegoroczna edycja Modopolis potrwa trzy dni – od 4 do 6 października. W porównaniu do ubiegłego roku nastąpiła ważna zmiana – organizatorzy zdecydowali się na powołanie rady programowej, która będzie pomagać w przygotowaniu wydarzenia. W skład rady wchodzą m.in. Pola Stępień (Modapolka), Emilia Biernacka i Piotr Kwietniewski (NIC Łódź), Dominika Ciemięga i Tomasz Armada (projektanci niezależni, dawniej Domu Mody Limanka) – młodzi przedsiębiorcy z branży modowej.

– Modopolis to wydarzeni edukacyjne, które jest rozwinięciem idei Art_Inkubatora – mówiła Maria Sobczyk – Kupińska, dyrektor programowa Modopolis. – Jest ono skierowane do osób z branży modowej, które prowadzą własną działalność albo ją planują. Dzięki radzie programowej, do której wchodzą młodzi przedsiębiorcy branży modowej wiemy, co jest dla nich ważne i na czym Modopolis powinno się koncentrować. Pierwsza edycja naszego forum pokazała, jak bardzo taka przestrzeń jest potrzebna polskim projektantom. Zostaliśmy zasypani pomysłami na temat tego o czym warto rozmawiać i nad czym popracować. Tegoroczna agenda będzie odpowiedzią na prośby przedstawicieli branży.

Uczestnicy ubiegłorocznej edycji Modopolis podkreślali, że największą wartością wydarzenia jest możliwość wymiany doświadczeń. – Branża spotyka się na wielu targach mody organizowanych w całej Polsce, ale tam nie ma przestrzeni do dyskusji i wymiany poglądów – wyjaśniała Maria Sobczyk – Kupińska. – U nas najważniejsza jest właśnie wymiana doświadczeń, budowanie relacji i zawieranie nowych kontaktów biznesowych.

Podczas wydarzenia kontynuowana będzie współpraca z klastrem mody, który został zainaugurowany podczas ubiegłorocznej edycji Modopolis. W tym roku planowane jest m.in. spotkanie wszystkich członków klastra.

Podczas konferencji prasowej poświęconej Modopolis atrakcją była sukienka uszyta z materiału, na którym nadrukowany był ubiegłoroczny program.

Na szczegóły programu drugiej edycji Modopolis przyjdzie jeszcze poczekać. Natomiast już ruszył nabór do showroomu, który będzie częścią wydarzenia. Zapisywać można się za pośrednictwem kwestionariusza dostępnego na stronie www.modopolis.pl.

Projekt Modopolis realizowany jest przy wsparciu środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz Miasta Łódź.