Z jednej strony eksperci – dziennikarze i styliści najważniejszych modowych polskich pism, z drugiej – projektanci i niezależni producenci odzieży. W piątek zaczyna się Modopolis – Forum Mody Polskiej, które potrwa do 6 października.

Modopolis wspiera niezależnych projektantów i producentów mody, którym pomaga łączyć siły i podpowiada, jak odnieść biznesowy sukces. Wspiera również ideę mody odpowiedzialnej, powstającej z szacunkiem dla środowiska naturalnego i osób ją tworzących. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w ten weekend w Fabryce Sztuki w Łodzi.

Koncentrujemy się w tym roku na współpracy projektantów z mediami i stylistami. Zastanowimy się, jak trafić z kolekcją na okładki i czy każdy powinien o to zabiegać. Porozmawiamy o tym, czy za wszelką cenę warto tworzyć własną markę, a jeśli tak, to jak ją rozwijać i chronić prawnie – zapowiada Maria Sobczyk, dyrektor programowa Modopolis. – Nasze zaproszenie przyjęli doświadczeni praktycy: styliści tworzący sesje dla najważniejszych lifestyle’owych pism i znanych marek, a dzięki temu warsztaty i spotkania dadzą uczestnikom solidną porcję wiedzy do wykorzystania na początku biznesowej drogi – podkreśla.

Piątek, pierwszy dzień Modopolis to dyskusja poświęcona budowaniu marki społecznie odpowiedzialnej oraz możliwościom funkcjonowania wrażliwych społecznie biznesów w tej branży. Ciekawie zapowiada się opracowana przez Agatę Rudnicką-Reichel gra biznesowa Homoresponsabilis in the globalized world, która pozwala przećwiczyć w bezpiecznych, symulacyjnych warunkach sytuacje związane z prowadzeniem biznesu odzieżowego w międzynarodowym środowisku.

Sobotę wypełni cała seria spotkań z ekspertami. Warsztaty i wykłady na temat tego, jak skutecznie współpracować z mediami, by zrobić karierę w branży mody przygotowali eksperci: Magdalena Zawadzka, redaktorka prowadząca Harpersbazaar.pl, Karolina Limbach stylistka, tworząca sesje okładkowe, edytoriale i kampanie reklamowe topowych polskich marek czy Szymon Machnikowski, dyrektor ds. marketingu i PR Vogue Polska. O trudnościach, z jakimi mierzą się projektanci opowie Marcin Świderek, szef działu mody Elle i kwartalnika Elle Man, a Gabriela Czerkiewicz, od lat redaktorka mody w magazynie Harper’s Bazaar podpowie, jak budować strategię marketingową, by zainteresować media.

Warsztat Michała Koszka – stylisty i dziennikarza – pozwoli uniknąć podstawowych błędów przy pierwszych sesjach zdjęciowych młodej marki, zaś Kamila Wagner – dziennikarka, redaktorka Wysokich Obcasów Extra, wcześniej długo związana z miesięcznikiem Glamour, poprowadzi anty-warsztat z projektowania marki.

Na Modopolis nie zabraknie też porad prawnych na temat ochrony marki i biznesowych spotkań w ramach Polish Fashion Cluster. Na wykłady i warsztaty trzeba się zapisać – są jeszcze wolne miejsca.

Otwarty dla wszystkich będzie natomiast niedzielny showroom, gdzie zaprezentuje się ponad 30 wystawców: producenci ubrań, wytwórcy biżuterii czy projektanci dodatków. Pokażą różnorodność tego, co kryje się w haśle „niezależna moda” – od haute couture i mody ulicznej, przez tradycyjne rzemiosło, po nowoczesne technologie, awangardowe eksperymenty i klasyczne formy. Showroom otwarty będzie dla kupujących, więc wszystkiego będzie można dotknąć, coś przymierzyć, coś kupić, ale też porozmawiać z projektantami o tym, co wszystkich ich łączy – o ich podejściu do mody: zrównoważonej i etycznej, skoncentrowanej na autorskim wzornictwie i jakości materiałów.

Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi. Projekt realizowany jest przy wsparciu środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Miasta Łódź.