Piotrkowska – najpiękniejsza ulica Łodzi, pełna unikatowych butików, concept storów, pracowni projektantów mody. Witryny eksponujące projekty najmodniejszych projektantów i wiele sklepów branży fashion. Taki jest cel projektu „Moda na Łódź”, który zainaugurowano w OFF Piotrkowska Center.

Szczegóły długofalowego projektu „Moda na Łódź”, którego założeniem jest promocja Strefy Polskich Projektantów, zostały zaprezentowane 21 września
w Pop Up w OFF Piotrkowska Center. W spotkaniu uczestniczyła Miss Polonia 2019 – Karolina Bielawska. Inicjatywę wsparł także Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi Adam Pustelnik.

– Gratuluję pomysłu. Dziękuję Off Piotrkowska Center za projekt „Moda na Łódź” i za zaangażowanie się w tę inicjatywę. Jestem przekonany, że branże design
i tekstylna mogą być filarem rozwoju przyszłości naszego miasta. To trzon naszej tożsamości. Biorąc pod uwagę to, co się wydarzyło w ostatnim czasie
z firmami branży fashion, które weszły do Łodzi, trudno sobie wyobrazić lepszy moment na realizację takiego projektu. Dobra robota, wielkie gratulacje! – powiedział Adam Pustelnik na inauguracji projektu.

OFF Piotrkowska Center, lubiane i tłumnie odwiedzane miejsce, które wzbogaciło się o powierzchnie dedykowane branży fashion. To właśnie tu można zapoznać się z projektami tak znanych twórców jak: Jarosław Ewert, Marta Kuszyńska, Katarzyna Dacyszyn, Monika Ptaszek, Patrycja Plesiak. A wkrótce pojawią się kolejni. Otwarciu strefy Pop Up towarzyszyło wiele wydarzeń związanych z branżą fashion tj. pokazy mody, targi slOFFFashion, sesja finalistów The Look Of The Year.

Wszyscy wymienieni projektanci podkreślają, że pomysł „zagłębia” modowego w industrialnych wnętrzach dawnej fabryki jest znakomitym rozwiązaniem, które daje im szanse na rozwój. Fakt, że sąsiadują ze sobą pozwala im na wzajemne wsparcie i wyzwala kolejne kreatywne przedsięwzięcia.

– Pop-up store to szansa na rozwój naszych przedsięwzięć w większy biznes – uważa Patrycja Plesiak, dla której to już drugie miejsce w Off Piotrkowska Center. – OFF Piotrkowska Center to unikatowe miejsce w skali kraju – dodaje projektantka mody Marta Kuszyńska, która poza OFF Piotrkowska Center ma 3 własne butiki w dużych centrach handlowych. Z kolei Katarzyna Dacyszyn, założycielka marki Bunny Blanc podkreśla, jak ważna jest obecność grupy twórców w jednym miejscu.

Projekt „Moda na Łódź” zakłada, że na najdłuższą handlową ulicę w Europie, czyli Piotrkowską, wróci wielka moda. Sklepy oferujące nowoczesne ubiory, znakomicie skrojone i uszyte z najlepszych jakościowo tkanin, będą zapraszać spacerujących ciekawie zaaranżowanymi witrynami. Ich oferta będzie wzbogacona o showroomy i pop-upstore topowych projektantów, które znajdą miejsce w prześwitach bramowych. Plany dotyczące branży fashion łączą się z budową Fern, który powstanie przy samej ulicy Piotrkowskiej.

– Jesteśmy pewni, że Fern doda Łodzi nowej energii. Jesteśmy bardzo dumni, że tworzymy w Off Piotrkowska Center kolebkę utalentowanych polskich projektantów mody i kreatywnego biznesu – powiedziała Monika Hryniewicz, szef Działu Najmu i Marketingu Off Piotrkowska.

Najemcy otrzymają tam ponad 3,6 tys. mkw. powierzchni handlowo-usługowej na parterze oraz poziomach +1 i -1. Powstanie też galeria z salonami i nowoczesny parking od ul. Sienkiewicza. Odwiedzający OFF Piotrkowska Center znajdą tam też zabudowania stylizowane na kontenery morskie, w których znajdą się butiki i pracownie projektantów.

***

OFF Piotrkowska Center powstało w dawnej fabryce bawełny Franciszka Ramischa, zbudowanej na przełomie XIX i XX w. Do niedawna miejsce to kojarzyło się
z łódzkim China Town pełnym tandetnych plastikowych budek i kiosków z kuchnią orientalną. Opuszczoną fabrykę ożywiła firma OPG Property Professionals. Dziś można śmiało powiedzieć, że OFF zmienił nie tylko Piotrkowską, ale i całą Łódź. W 2014 roku Magazyn National Geographic uznał OFF Piotrkowska Center za jeden z cudów Polski.