Wzajemne zaufanie, partnerskie relacje i ludzie pełni pasji – jednym słowem Bluerank, biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, dostarczający usługi marketingu internetowego. W DNA firmy wpisane są innowacje i nieustanne poszukiwanie rozwiązań – zarówno dotyczących współpracy z Partnerami, jak i pracy zespołu.

Szybko zmieniające się czasy stawiają nowe wyzwania, ale też otwierają nowe możliwości. Dlatego Bluerank – dynamicznie rozwijająca się łódzka firma – wprowadza szereg zmian. Wszystkie z myślą o Partnerach, a każda ma sprawić, że firma będzie jeszcze bardziej skuteczna i efektywna.

Testowanie na drodze do innowacji

Bluerank pracuje dla marek na całym świecie. Opracowuje strategie online i komunikację w Internecie. Zajmuje się SEO (pozycjonowanie stron), przygotowuje płatne kampanie w sieci, opracowuje kontent, czyli treści do Internetu. Prowadzi analitykę, komunikację w social mediach, ma własny dział R&D, rozwija zespół
Digital Strategy.

Przykładem działań jest współpraca z PizzaPortal.pl, serwisem, który łączy ponad 4 tys. restauracji w Polsce. Bluerank realizował kampanię reklamową online – w przypadku tylu podmiotów wyzwaniem było zapewnienie aktualności informacji w czasie rzeczywistym. Sytuacja każdej restauracji zmienia się z godziny na godzinę – w zależności od obłożenia, dostępności towaru, a nawet pogody… Lokale mają różne godziny pracy, zmieniają menu… Rzadkie aktualizowanie informacji w reklamie mogło wprowadzać klienta w błąd. Bluerank zastosował więc automatyzację reklam i nowatorskie rozwiązanie stworzone przez dział R&D – zmiany były wprowadzane na bieżąco (nawet 200 tysięcy dziennie!). Jednocześnie serwis PizzaPortal zanotował rekordowy zwrot z inwestycji w reklamę na poziomie 2800%.

Projekt został nagrodzony w European Search Awards. W tym prestiżowym, europejskim konkursie Bluerank otrzymał łącznie trzy nagrody, najwięcej spośród polskich agencji. W pracy z Partnerami Bluerank bardzo ceni zaufanie. – Niezwykle istotna jest wspólna gotowość na testowanie, eksperymentowanie, uczenie się, czasem też ponoszenie porażek – mówi Maciej Gałecki, założyciel i prezes Bluerank. – Internet jest przestrzenią dynamiczną, trendy pojawiają się bardzo szybko i równie szybko gasną. Dlatego wspólnie uczymy się, jak dany kanał komunikacji, dane medium, narzędzia, wykorzystać w interesie naszego Partnera. Nie boimy się próbować i to zapewnia innowacyjność.

Szeroka perspektywa patrzenia i myślenia

Niezwykle cenne jest także dobre poznanie i zrozumienie produktu Partnera, przetestowanie w naturalnym środowisku. To buduje dużą otwartość. – Tylko zacieśnianie relacji i tworzenie modelu współpracy opartej na otwartości przynosi wymierne korzyści – mówi Tomasz Sąsiadek, Co-Managing Director w Bluerank. – Każdego roku badamy satysfakcję naszych Klientów i mogę powiedzieć, że jest ona bardzo zadowalająca. Dlatego zwykle po kilku miesiącach współpracy dostajemy wolną rękę w podejmowaniu decyzji. Stajemy się jakby przedłużeniem zespołu Partnera, decydując o rozwoju jego marki online.

Zaufanie Bluerank buduje też wśród pracowników, dbając o ich komfort. Dziś oferuje możliwość pełnej pracy zdalnej. Wcześniej zapewnił bardzo dobre warunki pracy w realu. Na początku 2020 roku agencja przeprowadziła się do nowoczesnego kompleksu Imagine, przy skrzyżowaniu alei Piłsudskiego i Śmigłego-Rydza. – Stworzyliśmy tu biuro dopasowane do naszych potrzeb, z możliwością elastycznej aranżacji. Jest otwarta przestrzeń coworkingowa, salki konferencyjne, miejsca do pracy w odosobnieniu, miejsca odpoczynku – wymienia Tomasz Sąsiadek. – W takim otoczeniu o wiele łatwiej o kreatywne myślenie i innowacyjne pomysły. Chyba wszyscy czekamy na moment, gdy znów bezpiecznie spotkamy się w naszym biurze.

Praca zdalna działa sprawnie, a specjaliści kontaktują się online i pracują w grupach. – Pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy model pracy polegający na utworzeniu autonomicznych, interdyscyplinarnych Zespołów Partnerskich, oferujących pełne spektrum usług agencji. Każdy zespół składa się z kilkunastu ekspertów, reprezentujących różne działy i będących specjalistami w innych obszarach digital marketingu: Client Service, SEO, Paid Search, Performance Marketing, Analityka, Social Media czy Digital Strategy – opowiada Tomasz Sąsiadek. – Ta interdyscyplinarność jest niezwykle korzystna. Nasi pracownicy nie zamykają się w wąskich obszarach, mogą spojrzeć na wszystkie działania z szerszej perspektywy. I dzięki temu możemy zaoferować większe spektrum działań w Internecie.

Jest praca. Sprawdź, może dołączysz?

Ważne jest też to, że Bluerank jest jednym z głównych partnerów Google i FB – dwóch olbrzymich ekosystemów reklamowych, dzięki czemu może testować rozwiązania, które nie są dostępne w powszechnym użyciu. – To sprawia, że możemy oferować naszym Partnerom innowacyjne rozwiązania, pozwalające im być zawsze przynajmniej krok przed konkurencją – podkreśla Maciej Gałecki.

Bluerank rozwija się i poszukuje nowych pracowników. Kierownictwu firmy najbardziej zależy na tym, by do zespołu trafiały osoby o podobnych wartościach, które wiedzą, że zaangażowanie popłaca. Firma od lat jest partnerem programu „Młodzi w Łodzi”, w ramach którego realizowane są płatne staże. Studentów przyjmują m.in. działy: R&D, SEO, Paid Search i Marketing. Stażyści chętnie zostają potem w firmie na stałe i nie ma się czemu dziwić, bowiem Bluerank od kilku lat znajduje się w gronie TOP 5 Pracodawców Miasta Łodzi. – Jak mawiał Richard Branson, kluczem do sukcesu są „ludzie, ludzie, ludzie”. Ja też jestem przekonany, że to właśnie pracownicy są filarem naszej działalności. Ich poczucie komfortu i zaangażowanie wpływają na wysoką jakość naszych usług, a dowodem na to są zadowoleni Partnerzy – podkreśla Maciej Gałecki.

Pomagać i dzielić się wiedzą z marketingu

Bluerank angażuje się też w działania lokalne. Podczas epidemii zainicjował akcję #RatujemyLokalneBiznesy, która pomogła małym, lubianym firmom z sąsiedztwa. Zdecydował, że przeznaczy 100 tysięcy złotych na zakup voucherów na produkty i usługi lokalnych biznesów. Wsparcie otrzymały kawiarnie,
restauracje, kosmetyczki, fryzjerzy i salony urody, szkoła jogi, fotografowie…

O wyborze firm zadecydowali wspólnie wszyscy pracownicy Bluerank, bo to właśnie do nich trafiły zakupione vouchery. – Żyjemy w czasach, gdy bardzo ważne jest uważne słuchanie i empatyczne reagowanie. Tak pracujemy z Partnerami, tak staramy się działać na rynku lokalnym – dodaje Maciej Gałecki.

Bluerank działa w oparciu o ideę Customer Journey. Dostarcza Partnerom rozwiązania, które pomagają im kształtować najkorzystniejsze decyzje zakupowe konsumentów w Internecie.

Łódź, al. Piłsudskiego 87 (Imagine B)
tel. 42 632 33 21
kontakt@bluerank.pl
www.bluerank.pl