Felietony

Łódzkie talenty i jednorożce

Łódzkie talenty i jednorożce

Jakby to było żyć w słonecznym klimacie, przy długim dniu i wiecznie wysokiej temperaturze? Niestety nie mam porównania, ale wydaje mi się, że „jestem w stanie to zaakceptować”.

Na razie nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to lato upłynęło dramatycznie szybko. I choć fala tegorocznych upałów spowodowała, że zdarzyło mi się zatęsknić za śniegiem – wolę, żeby taka pogoda towarzyszyła mi nie przez trzy, ale przynajmniej sześć miesięcy. O nadchodzącej jesieni świadczą nie tylko daty w kalendarzu, ale odpalane już przez komercyjne telewizje konferencje ramówkowe, promujące nowe formaty, ale i sprawdzone, lubiane przez widzów programy. I tu nie sposób pominąć, z racji mojej profesji, szczególnie jednej, telewizyjnej nowości.

Otóż lifestylowy kanał zaprosił do współpracy zdolnego łodzianina, który od lat konsekwentnie buduje swoje zawodowe portfolio, z dala od plotkarskich serwisów. Michał Szulc, bo o nim mowa, to bardzo zdolny projektant mody, laureat nagrody „Odkrycie Elle”, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Jego projekty doceniają zarówno polskie, jak i międzynarodowe prestiżowe magazyny. Miał pokazy w Paryżu czy Lizbonie, ale wciąż mam wrażenie, że w rodzinnym mieście nie jest wystarczająco doceniany – a szkoda.

Jego kolekcje uwielbiają takie gwiazdy jak: Kinga Rusin, Aneta Kręglicka, Agnieszka Woźniak-Starak, Kasia Sokołowska czy Mela Koteluk. Jako pierwszy polski projektant wypuścił na rynek swoje perfumy. Talent i pracowitość Szulca została dostrzeżona przez TVN Style i tak w jesiennej ramówce pojawi się w duecie z przesympatyczną aktorką, pasjonatką mody – Adą Fijał w programie „Stylowa Odnowa”. Idea programu to tworzenie kreacji na bazie przeróbek dostępnej u uczestniczek garderoby. Widzowie otrzymają także praktyczne porady i triki, które pomogą w zabawie modą. Życzę Adzie i Michałowi, żeby program zyskał popularność i zainteresował oglądających.

Trzymam za nich mocno kciuki, bo mam przyjemność na co dzień pracować z nimi i wiem, że są idealni do tej roli. Tak samo mocno trzymam kciuki za mojego przyjaciela Konrada Jaromina – tegorocznego absolwenta Akademii Muzycznej w Łodzi, którego talent dostrzeżono w Wielkiej Brytanii i od września rozpoczyna swoją przygodę z Trinity Laban Conservatory of Music. Jego doskonały bas-baryton zaprowadzi Go niebawem na deski największych światowych oper. Nie mam co do tego żadnych wątpliwości! Piszę o tym, w kontekście toczącej się obecnie dyskusji na temat pomysłu promowania Łodzi przez mobilny bus, odwiedzający 30 polskich miast, a mający przyciągnąć „nowych mieszkańców”.

Kontrowersje budzi nadrukowany na nim jednorożec, który nie wiedzieć czemu ma zachęcić pracowników i studentów do osiedlenia się w mieście. Uważam, że największym potencjałem Łodzi są ludzie, tacy jak Michał, Konrad czy wielu, wielu innych. Nie trzeba szukać lepszych przykładów, żeby udowodnić, że właśnie tu zdobyli doskonałe wykształcenie i przyjazne warunki, żeby rozwijać i szlifować swój talent. Są najlepszymi ambasadorami miasta i jego doskonałą wizytówką. Ich zawodowe sukcesy to fakt, a jednorożce, choć uwielbiam, jednak nadal są tylko kolorową baśnią.

Monika A. Kern – founder / general director w MK Media pr & marketing solutions

Z wykształcenia prawnik , PR-owiec z pasji i wyboru. Doświadczenie zawodowe zdobywała w instytucjach samorządowych oraz sektorze prywatnym. Specjalizuje się w PR politycznym , kreowaniu wizerunku osób publicznych , zarządzaniu marką osobistą i komunikacji kryzysowej. Skutecznie konsultowała kampanie samorządowe i parlamentarne. Dobrze czuje się zarówno w contencie lifestylowym , jak i biznesowym. Prywatnie – członek zarządu fundacji Monumentum Iudaicum Lodzense , której celem statusowym jest ochrona dziedzictwa kulturowego Żydów łódzkich.