Pięć dni pokazów mody, konkursów, warsztatów i imprez towarzyszących. Do tego 27 finalistów dwóch konkursów modowych, kilkudziesięciu jurorów, dwie wartościowe i zaszczytne nagrody oraz setki widzów. Trzecia edycja Łódź Young Fashion startuje już od 22 października.

Łódź Young Fashion to wydarzenie promujące młodych, obiecujących projektantów mody z całego świata. Od trzech lat organizowane przez miasto Łódź i Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, przyciąga coraz więcej widzów i młodych twórców z branży modowej. Tegoroczna, trzecia już edycja wydarzenia zaplanowana została na 22–26 października 2019 r.

– Łódź Young Fashion jest wydarzeniem, które nie tylko przyciąga coraz więcej uczestników i widzów, ale również coraz skuteczniej promuje Łódź jako miasto mody – mówił Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent Łodzi, podczas spotkania z łódzkimi dziennikarzami.

Organizatorzy tegorocznej edycji ŁYF przygotowali bogaty program wydarzeń towarzyszących, wśród których znajdzie się prawdziwa gratka dla wielbicieli kina. Otóż w trakcie Łódż Young Fashion, w „Cinema Paradiso”, kameralnym kinie łódzkiego hotelu PURO, wyświetlane będą filmy poświęcone modzie.

Planujemy pokazać dziesięć filmów, wśród których będą taki kultowe tytuły jak „Coco Chanel”, „Pret-a-Porter”, „Nić Widmo” czy uwielbiany przez miliony „Diabeł ubiera się u Prady”. Wstęp na seanse jest bezpłatny, wystarczy wcześniej zarezerwować miejsce – zachęcała Agata Połeć, przedstawicielka hotelu Puro.

Jak co roku festiwalowi będą towarzyszyć także darmowe warsztaty z pogranicza mody i sztuki, których formuła rozbudowywana jest z każdą kolejną edycją imprezy o nowe obszary. Przedstawiciele „Harpers Bazaar” i „Elle” opowiedzą o tym, jak zdobyć serce mediów i współpracować z showroomami. Uczestnicy będą mieli także okazję dowiedzieć się, jak chronić swój wizerunek w Internecie i legalnie prowadzić sklep internetowy. Podczas całodniowych warsztatów organizowanych przez firmę Google w strategicznym partnerstwie z Polskim Funduszem Rozwoju, zaprezentowane zostaną metody projektowania innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez Google, natomiast przedstawicielki platformy Domodi.pl podzielą się uwagami o kreatywnym offline i zaprezentują uczestnikom statystyki dotyczące tego co i jak kupują Polacy.

Nie zabraknie także praktycznych warsztatów prowadzonych przez wykładowców łódzkiej ASP, którzy opowiedzą m.in. o świecie cięć konstrukcyjnych i kreacji ubioru, a także o sztucznej inteligencji w modzie i historii współczesnej mody męskiej. Udział we wszystkich zajęciach jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje kolejność zapisów, które ruszą 5 października.

Nowym elementem Łódź Young Fashion będzie również, organizowany we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza panel poświęcony „odpowiedzialnej modzie”. Magdalena Christofi, która koordynuje tę część ŁYF zapowiedziała, że podczas spotkania będzie można porozmawiać z ekspertami zajmującymi się modą powstającą z poszanowaniem środowiska naturalnego. Będą to zarówno specjaliści, którzy od lat zajmują się etyczną modą, społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale także osoby, które swoją wiedzę wykorzystują w praktyce.

Tradycyjnie nie zabraknie także towarzyszących wydarzeniu wystaw. Tematem przewodnim tegorocznej edycji festiwalu jest tkanina, dlatego organizatorzy zadbali o to, by pokazać, jak ważnym nośnikiem artystycznych koncepcji jest ta dziedzina sztuki. Specjalnie przygotowane z okazji festiwalu ekspozycje, będzie można oglądać zarówno w budynku Akademii, Galerii ASP na ul. Piotrkowskiej 68 oraz w łódzkim hotelu Tobaco.

Warto także podkreślić, że sukces Łódź Young Fashion zadecydował o podpisaniu umowy na realizację kolejnej edycji wydarzenia. Miasto przeznaczyło na ten cel 821 000 zł.