O tym, kiedy w hotelu bywa najwięcej gości, co Novotel wyróżnia na łódzkim rynku hotelarskim, dobrej energii, wyjątkowych pracownikach i różnorodnej ofercie rozmawiamy z Magdaleną Fohue, dyrektorem hotelu Novotel Łódź Centrum.

LIFE IN. Łódzkie: Czym wyróżnia się hotel Novotel na łódzkim rynku hotelarskim?

Magdalena Fohue: Przede wszystkim tym, że należymy do sieci Novotel i AccorHotels – wiodącej na świecie grupy hotelowej, działającej na rynku turystyki i usług lifestyle’owych. Goście z każdego zakątka świata, dzięki rozbudowanemu systemowi rezerwacji, mają stały dostęp do naszego hotelu. Oczywiście, równie ważny, jak rozpoznawalność, jest oferowany standard. Gość podróżując po świecie, wie, czego może się spodziewać. Ważna jest i lokalizacja, ale najważniejszym wyróżnikiem są pracownicy. To ich praca i ich osobowość przekładają się na panującą w hotelu atmosferę. Wszystkie działy ze sobą współpracują i są zaangażowane w życie hotelu, co sprawia, że gość swoją podróż odbywa w jak najlepszy sposób.

Spotykamy się w środku tygodnia, a gości nie brakuje?

Tak, od poniedziałku do czwartku mamy spore obłożenie, a związane jest to z tym, że Łódź obecnie jest miastem biznesowym i wiele międzynarodowych firm ma tu swoje oddziały, przybywa stale powierzchni biurowych, w których pojawiają się nowi najemcy. Także weekendy zaczynają się zmieniać, Łódź staje się coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym. Po prostu zaczyna być modna. I to nas cieszy.

Co trzeba jeszcze zrobić, by te weekendy pobudzić?

Ogromne znaczenie, ma to, co dzieje się w mieście, co zachęca turystów do przyjazdu. W tym roku po raz pierwszy zauważyliśmy większe zainteresowanie hotelem podczas Light Move Festivalu, zresztą to był wyjątkowy weekend, jeśli chodzi o ilość imprez organizowanych w naszym mieście. Potrzebujemy jeszcze czasu, by więcej osób dowiedziało się, że Łódź jest atrakcyjnym miastem. My też zachęcamy do przyjazdu podczas weekendu, proponując m.in. w pakiecie pobyt w hotelu i zwiedzanie Centrum Nauki i Techniki EC1.

Na stronie internetowej przeczytałam, że oferujecie Państwo rozwiązania szyte na miarę, co to znaczy?

Mamy ofertę dostosowaną do bardzo różnorodnego klienta. Dla klienta biznesowego indywidualnego i grupowego – mamy centrum konferencyjne, dostęp do pokoi o podwyższonym standardzie, apartament, siłownię. Dla klientów indywidualnych, przyjeżdżających bardziej w celach turystycznych, mamy wypożyczalnię rowerów, a w weekendy śniadania serwowane do godz. 11.30. Jesteśmy bardzo otwarci na rodziny. Dzieci do lat 16 mają darmowy nocleg i śniadanie. W każdym hotelu Novotel znajdują się też Kids Corner, miejsca stworzone specjalnie dla dzieci. Bez problemu akceptujemy też zwierzęta, co obecnie dla wielu osób jest niezwykle ważne. Oferujemy pokoje o różnym standardzie, a także pokoje z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych.

Ta różnorodność nie dostarcza Państwu problemów?

Absolutnie nie, dzięki temu każdy dzień jest inny, każdy jest wyzwaniem, dla każdego gościa możemy przygotować inną atrakcję. Organizujemy na przykład kulinarne wieczorki tematyczne, spotkania dla pań, koneserek wina – Winne kobiety, każdego dnia mamy coś do zaoferowania naszym gościom. Oczywiście, szanujemy naszych klientów i wiemy, że niektórzy nie oczekują specjalnych atrakcji, potrzebują w ciszy i spokoju odpocząć przed kolejną podróżą.

Pani z siecią AccorHotels związana jest od kilkunastu lat. Jak to się zaczęło?

Jak to zwykle bywa przez przypadek, byłam akurat za granicą i zaczęłam pracę w jednym z hoteli ibis London Docklands jako szef kuchni, następnie pracowałam w ibis Cardiff Centre, Novotel Reading Centre, Novotel Stevenage, a na końcu swojego pobytu w Wielkiej Brytanii w Novotel Bristol Centre. Z sukcesem ukończyłam również Management Development Program (MDP) – program rozwojowy organizowany przez AccorHotels UK. Grupa AccorHotels inwestuje w swoich pracowników, inwestuje w ludzi, którzy mają potencjał, którzy chcą pracować, a to sprawia, że stają się lojalni. Możemy podróżować i pracować praktycznie na całym świecie, bo systemy obowiązujące w hotelach są takie same.

Jak w kilku słowach by Pani scharakteryzowała Novotel?

Przede wszystkim nowoczesność, komfort, dobra energia i pozytywni ludzie. Zapraszam wszystkich bardzo serdecznie, by się sami przekonali.