Każdy sklep internetowy do prawidłowego działania wymaga silnika, który sprawi, że otrzymamy dostęp do szeregu funkcjonalności i będziemy w stanie zaprezentować dowolny asortyment szerszemu gronu klientów.
Oprogramowanie będące częścią danej platformy sprzedażowej umożliwia szybką integrację z hurtowniami i mnóstwo innych udogodnień pozwalających na prowadzenie handlu w sieci. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego? Dowiesz się tego, czytając dzisiejszy artykuł.
Dlaczego właśnie SaaS?
SaaS to usługa pozwalająca na korzystanie z oprogramowania sklepu internetowego, które jest stale rozwijane i zapewnia najwyższą jakość. To szereg przydatnych funkcji gwarantujących nie tylko prostą konfigurację, ale przede wszystkim możliwość osiągnięcia dobrej konwersji. Korzystając z takich rozwiązań, jesteśmy w stanie nawet bez specjalistycznej wiedzy założyć sklep internetowy i bez większego problemu go obsługiwać. Do dyspozycji mamy wiele ciekawych szablonów graficznych, ale też możliwość zakupienia w pełni spersonalizowanej skórki.
Największą zaletą takiego sklepu jest fakt, że całkowicie nie interesują nas kwestie techniczne, nie musimy martwić się o zapewnienie dobrego serwera, a wszelkie zmiany dokonywane są po stronie firmy udostępniającej dane rozwiązanie. To prosty, ale przede wszystkim bardzo skuteczny sposób na rozpoczęcie sprzedaży internetowej w krótkim czasie. SaaS to niewielka opłata abonamentowa, którą według preferencji uiszczamy raz w miesiącu lub raz do roku.
Ile tak naprawdę kosztuje sklep na platformie SaaS i jakie rozwiązanie warto wybrać?
Tak naprawdę wszystko zależy od wielkości sklepu, jaki zamierzamy otworzyć. Zakładając swój sklep internetowy na jednej z najpopularniejszych platform tego typu – CStore, zapłacimy w zależności od wybranego pakietu 120-250 zł miesięcznie. To bardzo mała kwota jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że CStore to nie tylko pełna integracja z hurtowniami, ale także z programami księgowymi i innymi rozwiązaniami ułatwiającymi sprzedaż w internecie. Oczywiście w sieci znaleźć można też inne firmy oferujące sklepy w modelu SaaS, ale wydaje się, że nie dają tak ogromnych możliwości jak CStore.
Wiele osób zastanawia się, czy musi liczyć się z jakimiś kosztami dodatkowymi, ale tak naprawdę nie ma ich zbyt wiele. Aby sklep działał poprawnie, powinniśmy wykupić domenę internetową. Jej koszt za pierwszy rok użytkowania nie powinien przekroczyć 10-50 zł. Odnowienie może być bardziej kosztowe, ale u wielu rejestratorów operację taką można przeprowadzić za 60-100 zł. Platformy SaaS oferują swoim klientom miejsce na własnych serwerach, dlatego nie ma konieczności szukania wydajnego i szybkiego hostingu. Wszystko dostajemy za darmo.
Biorąc pod uwagę fakt, że założenie sklepu może być tak tanie, spora ilość przedsiębiorców zamiast drogich rozwiązań dedykowanych, które mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy, decyduje się na platformy SaaS i ma możliwość błyskawicznego rozpoczęcia sprzedaży internetowej. Sklepy w chmurze wydają się być prawdziwą przyszłością e-commerce i ich wybór jest właściwą decyzją zapewniającą solidny fundament pod szybki rozwój sklepu internetowego.