Dedykowany opiekun, możliwość inwestowania na wielu giełdach świata, sztab ekspertów, którzy doradzają klientowi – o tym, co Citi Handlowy ma do zaoferowania klientom, opowiada Monika Mosińska-Siech, Dyrektor Regionalny Segmentu Klientów Zamożnych.

LIFE IN. Łódzkie: Prestiżowe miejsce, wygodne fotele, przytulne i kameralne pokoje spotkań z Waszymi ekspertami, rozmowa przy kawie, aktualna prasa i niezwykły widok z okien banku – tak teraz wygląda łódzki oddział Citi Handlowy.

Monika Mosińska-Siech: Jako łodzianka jestem dumna z tego, jak zmienia się moje miasto. Jako pracownik Citi Handlowy cieszę się, że zdecydowaliśmy się na przeniesienie oddziału banku do nowej, prestiżowej siedziby w Ogrodowa Office. To wyjątkowe miejsce dla wyjątkowych klientów.

Jak na przestrzeni ostatnich 2-3 lat zmieniają się oczekiwania klientów i jak bank na nie odpowiada?

To naprawdę niezwykłe – Polacy są wśród najbardziej zaawansowanych krajów pod względem korzystania z nowych technologii. Postępujący proces digitalizacji spowodował, że dziś większość spraw finansowych załatwiamy za pośrednictwem internetu. Dlatego też klientom proponujemy wygodną i bezpieczną bankowość online, w ramach której mogą korzystać z wielu intuicyjnych rozwiązań, jak na przykład panel inwestycyjny z dostępem do zagranicznych giełd, możliwość przepinania kart pomiędzy rachunkami walutowymi jednym kliknięciem czy podłączenia kart do płatności mobilnych Google Pay. Ale nie tylko klienci czerpią z nowoczesnych rozwiązań! Nasi doradcy mają do dyspozycji CitiPlanner – narzędzie, które pozwala „od ręki” stworzyć rekomendowany portfel dla klienta z uwzględnieniem profilu ryzyka klienta, horyzontu czasowego, strategii, waluty oraz poziomu dywersyfikacji portfela. Prezentowany jest w graficznie przystępny sposób na urządzeniu mobilnym, gdzie klient może od razu złożyć podpis w wersji elektronicznej.

Bank ma w ofercie aż dwie propozycje dla klientów zamożnych – Citigold i Citigold Private Client. Co wchodzi w zakres proponowanych ofert i na czym polega ich wyjątkowość?

Te oferty kierujemy do dwóch bardzo wymagających grup klientów. I w Citi Handlowy jesteśmy w stanie sprostać tym wymaganiom. Klient ma do swojej dyspozycji osobistego opiekuna oraz grono ekspertów zajmujących się konkretnymi dziedzinami, na przykład rynkiem walutowym czy doradztwem inwestycyjnym lub ubezpieczeniowym. Sztab profesjonalistów do zarządzania majątkiem – to wyjątkowa oferta w skali rynku.

Eksperci mówią, że Polacy nie potrafią dobrze oszczędzać. Oszacowano, że na początku 2018 roku wartość oszczędności trzymanych przez nas na kontach bankowych przekroczyła 400 miliardów złotych. Pieniądze trzymamy zwykle na nisko oprocentowanych rachunkach bieżących i w ten sposób zamiast zyskiwać tracimy.

Właśnie dlatego rozwiązania proponowane przez Citi Handlowy zmieniają sposób oszczędzania Polaków na bardziej dynamiczny. Klienci sami zauważają, że lokaty nie dają dziś oczekiwanych korzyści i zaczynają szukać nowych rozwiązań finansowych. Mogą spotkać się z naszymi ekspertami – tu na miejscu, w oddziale – i posłuchać o innych możliwościach.

Wyobraźmy sobie zatem, że do banku przychodzi klient, który ma konto oszczędnościowe, a na nim pół miliona złotych. Na co może liczyć?

Na spotkaniu z ekspertem Biura Doradztwa Inwestycyjnego stworzymy profil inwestycyjny – bazujący na indywidualnych oczekiwaniach klienta, celach inwestycyjnych, tolerancji ryzyka czy horyzoncie czasowym. Dopiero to pozwoli nam przygotować dla niego odpowiednio zdywersyfikowaną strategię inwestycyjną. W zależności od profilu klienta proponowane rozwiązania będą różniły się strukturą i uwzględniały środki pieniężne, akcje i obligacje – w odpowiedniej proporcji.

Wspomniała Pani o doradcy od rynków walutowych. Z jakich rozwiązań walutowych może skorzystać klient Citi Handlowy?

Na przykład z inwestycji dwuwalutowych. To produkt, który zależy od zachowania wybranej pary walut. Oferujemy je inwestorom, którzy opierając się na swoim doświadczeniu i znajomości mechanizmów rynku walutowego, chcą w krótkim czasie uzyskać atrakcyjną stopę zwrotu z inwestycji, w zamian za akceptację ryzyka walutowego. Warto podkreślić, że klienci Citigold i Citigold Private Client mają dostęp do bardzo korzystnych kursów walut. Klientom oferujemy możliwość negocjacji kursów walut – bezpośrednio w rozmowie telefonicznej z Ekspertem ds. Rynku Walutowego. W ra mach konta osobistego klient może otworzyć bezpłatne konta walutowe w EUR, USD, GBP i CHF. Konto walutowe to nie tylko dostęp do bezpłatnych bankomatów na całym świecie i płatności za granicą w EUR, USD, GBP bez kosztów przewalutowania, ale także płatności walutowe, na przykład za zakupy w internecie. To nadzwyczaj wygodne rozwiązanie – płacimy za pomocą jednej karty do konta, przepiętej z konta złotowego na walutowe. Dodatkowo, dzięki usłudze Citibank Global Transfers klienci mogą zlecać i otrzymywać natychmiastowe przelewy między kontami w Citi Handlowy w Polsce, a kontami w Citi za granicą. Od biorca nic nie płaci za otrzymany przelew.

A w zakresie inwestycyjnym na co mogą liczyć klienci Citigold i Citigold Private Client?

Nie ruszając się z Łodzi mogą korzystać z ponad dwudziestu zagranicznych giełd i inwestować w Londynie czy Hong Kongu. To wyjątkowość naszej globalnej oferty, która wyróżnia Citi Handlowy spośród innych banków działających w Polsce. Bazując na synergii z Domem Maklerskim Banku Handlowego i obecności grupy Citi w ponad 160 krajach, możemy zaproponować klientom rozwiązania finansowe w skali całego świata.

Przy rozmowie o pieniądzach najważniejsze jest zaufanie. Jak budujecie relacje z klientem?

To przede wszystkim zasługa naszego doświadczonego zespołu opiekunów, z którymi klienci zamożni pracują od lat. Podstawą relacji jest uczciwość wobec klienta i fachowość. Citi Handlowy jest rokrocznie wyróżniany tytułem Etycznej Firmy, po raz kolejny z rzędu otrzymał też 5 gwiazdek w rankingu bankowości prywatnej Forbesa i prestiżową brytyjską nagrodę magazynu Euromoney dla najlepszej oferty bankowości prywatnej. Te zaszczytne wyróżnienia bardzo nas cieszą, świadczą o tym, że nasi klienci doceniają ofertę banku. Najważniejsze dla nas pozostają osobiste relacje, które budujemy latami – w czasie spotkań w naszym oddziale lub w czasie mniej oficjalnych wydarzeń związanych ze stylem życia i pasjami naszych klientów – na przykład turniejów golfowych i tenisowych, koncertów, konferencji.

Z jakich dodatkowych przywilejów mogą korzystać klienci Citigold i Citigold Private Client?

Na początek ekskluzywna karta debetowa World Elite Debit Mastercard, dzięki której w każdej podróży możemy skorzystać z licznych udogodnień, np. przyspieszonej ścieżki odprawy, nielimitowanego dostępu do ponad tysiąca trzystu saloników executive lounge na całym świecie (w tym pięciu darmowych wejść dla gości miesięcznie) oraz przywilejów i specjalnych ofert wyselekcjonowanych partnerów, takich jak: transfer z i na lotnisko limuzyną, pięciodniową bezpłatną jazdę próbną samochodem marki BMW, bezpłatnych porad stylisty w butiku La Mania lub w Domu Mody Vitkac czy wsparcie sommeliera w doborze i budowaniu piwnicy win. Dla koneserów dobrej kuchni, przygotowano specjalne oferty cenowe oraz dostęp do zamkniętych przestrzeni restauracyjnych w najlepszych restauracjach w Polsce. Z kolei Citibank World Elite™ MasterCard® Ultime to jedna z najbardziej elitarnych kart kredytowych na naszym runku. Elegancki czarny plastik zawiera bezpłatne pakiety ubezpieczeń w Polsce i za granicą, nie tylko od następstw nieszczęśliwych wypadków, ale także zagubienia bagażu czy opóźnienia wylotu samolotu oraz wiele innych. Usługi concierge na najwyższym poziomie, nielimitowane wejścia do ponad tysiąca trzystu saloników na lotniskach całego świata i brak prowizji za transakcje walutowe to kolejne benefity dla użytkownika karty Ultime.

Rozmawiał Robert Sakowski