Wizytówki to druki o szczególnym charakterze. Ich zasadniczą funkcją jest funkcja reprezentacyjna. To, jak wygląda wizytówka, świadczy o tym, kim jest jej właściciel.

Wizytówki – jak się wyróżnić zachowując wymagane normy

Zaprojektowanie dobrej wizytówki polega na znalezieniu równowagi między powieleniem istniejących schematów, a kreatywnym urozmaiceniem druku i wyróżnieniem go spośród innych. Wizytówka musi mieć konkretne rozmiary. To bardzo ważne, bowiem wizytówki chowa się zazwyczaj w odpowiednio zaprojektowanych wizytownikach. Jeśli wizytówka będzie zbyt duża, to nie zmieści się w wizytowniku, a przez to rytuał jej wręczania narazi odbiorcę na niekomfortową sytuację. Wizytówka powinna mieć formę stosowną do branży, w której pracuje jej właściciel. Inną wizytówkę będzie miał prezes dużego banku, a inną artysta tworzący sztukę współczesną. Ważne, aby znalazły się na niej wszystkie potrzebne dane. Wśród nich znajdują się imię i nazwisko właściciela, a także dane kontaktowe.

Uszlachetniania wizytówek

Jak podkreślają specjaliści HexDruk, druk wizytówek jest bardzo ważnym procesem, w którym podejmuje się ostateczne decyzje dotyczące strony wizualnej wizytówki. Należy wybrać odpowiedni papier, a także formę uszlachetnienia wydruku. Wizytówkę można pokryć folią błyszczącą, folią matową albo folią satynową Soft-Touch. Folia satynowa ma tę zaletę, że jest miła w dotyku. Wybrane obszary wizytówki można również pokryć lakierem wybiórczym UV. To zwiększy ich połysk oraz głębie zastosowanych kolorów. Do tego typu wydruku warto wybrać papier lepszej jakości, o większej gramaturze. Zwiększy to prestiż wizytówki, a przez to prestiż jej właściciela. Warto rozważyć możliwość wyboru wizytówki składanej. Jej forma wciąż pozostaje na tyle nietypowa, że zwraca uwagę potencjalnych odbiorców.

Druk wizytówek – złoty detal

W celu zwiększenia prestiżu wizytówki można urozmaicić ją złotym detalem. Złoty jest kolorem, który kojarzy się z elegancją, dużą wartością, bogactwem. Coraz częściej wykorzystuje się go w projektowaniu druków o uroczystym charakterze, takich jak: dyplomy, certyfikaty, zaproszenia ślubne i właśnie wizytówki. Warto pamiętać o tym, że druk wizytówek w kolorze złotym nie jest odpowiednie dla każdego typu wizytówek. Wizytówka przedstawiciela firmy zajmującej się ekologią albo przedstawiciela organizacji charytatywnej nie powinna mieć złotych wstawek. Tego typu zabieg może okazać się niestosowny w tych kontekstach. Natomiast jubiler, biznesmen czy artystka projektująca ekskluzywną biżuterię powinni rozważyć umieszczenie złotego detalu na swoim autoprezentacyjnym wydruku.