Biznes

Dealer roku BMW jest w Łodzi

Dealer roku BMW jest w Łodzi

Design i technologiczna doskonałość, wielka radość z jazdy i dynamiczny rozwój gamy modelowej BMW. Dziś sportowe DNA marki skutecznie łączy funkcjonalność i komfort. Rozmawiamy z Tomaszem Bednarkiem, prezesem Premium Areny.

LIFE IN Łódzkie: BMW Premium Arena otrzymało prestiżowy tytuł Dealera Roku 2019 przyznawany cyklicznie przez BMW Group Polska. Jakie kryteria trzeba spełnić, by móc poszczycić się tym tytułem?

Tomasz Bednarek: Na tytuł ten składa się przede wszystkim realizacja założonych planów sprzedażowych, zarówno samochodów nowych jak i używanych, a także części i akcesoriów. Wszystko musi być oparte o najwyższe standardy obsługi Klienta. I to właśnie Klienci przede wszystkim dostrzegają naszą ciężką pracę. To dzięki nim co roku podnosimy sobie poprzeczkę coraz wyżej. Właśnie dlatego przyznany tytuł Dealera Roku daje nam ogromną motywację do dalszego działania i satysfakcję z tego, że firma zmierza w odpowiednim kierunku. Chcemy kontynuować tę drogę.

To niejedyny tytuł, którym może pochwalić się salon?

W roku 2019, oprócz otrzymania tytułu Dealera Roku, BMW Premium Arena została nagrodzona także za najwyższą jakość działań marketingowych oraz za najlepszy certyfikowany serwis blacharsko-lakierniczy.

Czym w tym zakresie wyróżniacie się na tle innych serwisów grupy BMW?

Przede wszystkim jakością wykonywanych napraw i wysokimi kompetencjami kadry działu blacharsko-lakierniczego, ale także najwyższymi standardami BMW w zakresie wyposażenia, którymi dysponuje nasz serwis. Wiemy, jak ważną rolę dla naszych Klientów odgrywa ten dział, dlatego znając ich priorytety i potrzeby, planujemy budowę najnowocześniejszego Centrum Napraw Powypadkowych dla marek BMW i MINI w Dobroniu. Budowa ma rozpocząć się w drugiej połowie 2021 roku.

Wracając do nagrody za najwyższą jakość działań marketingowych w 2019 roku, czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy, o jakie działania chodzi?

W naszych działaniach marketingowych najważniejszy jest Klient i jego zadowolenie. I to właśnie na tym nasz zespół marketingowy stara się skupić. Wdrażanie ciekawych rozwiązań i aktywności sprawia, że marka BMW staje się coraz bardziej znana i ceniona w naszym regionie. Ciężka praca naszego zespołu została słusznie doceniona.

Przez pandemię koronawirusa zapewne zmienił się kontakt z klientami. Czy chętnie zaglądają już do salonu, czy nadal wybierają inny sposób komunikacji?

Podczas pandemii zauważyliśmy zdecydowany wzrost zainteresowania kontaktem za pośrednictwem Internetu. Moja firma od lat stawia na rozwój w kierunku obsługi internetowej, natomiast pandemia wymogła na nas zdecydowane przyśpieszenie wszystkich tych procesów. W tym roku, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, liczba zapytań online wzrosła aż o 80 procent. To prawdziwa rewolucja, która wprowadzi trwałe zmiany w procesie obsługi naszych Klientów. To rewolucja, która wymaga nowych inwestycji i zmian w całej branży motoryzacyjnej. Równolegle nadal bardzo duży nacisk kładziemy na tradycyjną obsługę w salonie, z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa. Salon Premium Arena Łódź przeszedł pozytywnie weryfikację środków ochrony stosowanych w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną i uzyskał certyfikat DEKRA. To pokazuje, że spełniamy wszystkie wymogi WHO i krajowych regulacji dotyczących przeciwdziałania COVID-19. Mimo wirtualnej rewolucji nadal chcemy pielęgnować bezpośrednie kontakty i relacje z Klientami. To ma ogromne znaczenie w długofalowym postrzeganiu firmy na rynku lokalnym. Warto podkreślić, że dzięki podejmowanym przez nas działaniom firma skutecznie broni się przed negatywnymi skutkami pandemii. Po pierwszym półroczu tego roku zanotowaliśmy co prawda spadek sprzedaży, ale na naszym rynku lokalnym, za który w pełni odpowiada Premium Arena, spadek ten jest niższy niż w innych województwach w Polsce.

Jak wygląda sytuacja w marce MINI?

Bardzo podobnie. Jestem zadowolony, ponieważ od momentu wybuchu pandemii, czerwiec był pierwszym miesiącem, w którym przyjęliśmy więcej zamówień, niż w analogicznym okresie w ubiegłego roku, co potwierdza powrót optymizmu zakupowego u Klientów.

Polacy lubią luksus, chętnie kupują samochody marki premium? Czym szczególnym w tym segmencie aut wyróżnia się marka BMW?

Segment premium do momentu wybuchu pandemii cały czas rósł. To efekt nienasycenia rynku i coraz większej dostępności marek premium. Samochody BMW wyróżniają się designem i są technologicznie doskonałe. Mają w sobie emocje, dają wielką radość z jazdy, a dynamiczny rozwój gamy modelowej powoduje, że powiększa się również grono potencjalnych nabywców. Dziś sportowe DNA marki skutecznie łączymy z funkcjonalnością i komfortem. Zauważamy również, że duży wpływ na kreowanie sprzedaży ma rozwój i dostępność sieci dealerskiej i serwisowej na wysokim poziomie, jak również bardzo rozbudowana i atrakcyjna oferta finansowania. Naszymi Klientami w 90 procentach są przedsiębiorcy.

Które z modeli cieszą się największą popularnością?

Polacy kochają SUV-y. Niezmiennie ta grupa samochodów napędza sprzedaż naszej marki. Bardzo popularne są seria 3 i seria 5, które od zawsze były filarami marki BMW. W sprzedaży MINI nadal króluje kultowy Hatch, ale szybko rozwija się sprzedaż największego modelu – Countryman, który z powodzeniem może być docelowym, rodzinnym samochodem.

Jakie transakcje przeważają – gotówkowe czy te w systemie ratalnym i leasingowym?

Dominuje leasing. Jest to około 90 procent realizowanej przez nas sprzedaży. Przede wszystkim widzimy dalszy rozwój leasingu operacyjnego z gwarantowanym odkupem, czyli BMW Comfort Lease. Oferta łączy w sobie zalety finansowe leasingu operacyjnego z niskim obciążeniem miesięcznym. Ta oferta ma wiele plusów, a rozwój tej konstrukcji leasingu powoduje, że więcej Klientów może pozwolić sobie na nowe BMW. Jeszcze kilka lat temu uważaliśmy taką formę finansowania za rewolucję w produktach finansowych. Dziś to jest standard sprzedaży w segmencie premium. Klienci coraz częściej chcą użytkować, zamiast kupować.

BMW jest postrzegane jako wyjątkowa marka, która niczego nie udaje i idzie swoją własną drogą, nie podąża za trendami, ale sama je tworzy. Zdradzi nam Pan, czym marka zaskoczy nas w najbliższym czasie?

Jesteśmy świadkami zmiany, dużej zmiany. Na rynku rozpoczyna się era elektromobilności, w której stronę BMW zmierza dość prężnie. Duże zainteresowanie SUV-ami sprawiło, że już w przyszłym roku na drogi wyjedzie pierwszy w pełni elektryczny model BMW iX3, umożliwiający jazdę bez emisji spalin i z zasięgiem około 460 kilometrów. To kolejny kamień milowy w konsekwentnej realizacji strategii elektryfikacji BMW. Technologia BMW eDrive piątej generacji od 2021 zagości również w BMW i4 oraz BMW iNext.

BMW Premium Arena Łódź szykuje też niespodziankę swoim klientom – otwarcie nowego salonu przy Alei Włókniarzy. Kiedy salon przyjmie pierwszych gości i czym będzie się różnił od tego przy ul. Rokicińskiej?

Otwarcie salonu planujemy w listopadzie. Oczywiście będzie nieco inny, niż ten przy ulicy Rokicińskiej. Będzie bardziej odpowiadał na aktualne potrzeby rynku – sala wystawowa będzie podobnej wielkości, za to zdecydowanie większa część serwisowa. W podziemiach będziemy mieć dużą nowoczesną halę wystawową samochodów używanych. A zgodnie z najnowszymi trendami energię czerpać będziemy z paneli fotowoltaicznych. W salonie przy Alei Włókniarzy znajdzie się też centrum zarządzania całą naszą grupą. Bardzo się cieszę z otwarcia kolejnego dealerstwa Premium Arena, ponieważ zagwarantuje ono mieszkańcom naszego miasta zdecydowaną poprawę dostępności produktów i usług BMW. Zapraszam serdecznie.