Marketing

Czym warto się kierować tworząc odpowiednią treść?

Czym warto się kierować tworząc odpowiednią treść?

.

Reklama ma kluczowe znaczenie w handlu, niezależnie od tego czy sprzedajesz konkretne produkty czy zajmujesz się świadczeniem różnego rodzaju usług. Dzisiaj masz do dyspozycji wiele różnych trików marketingowych, których podstawowym zadaniem jest przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi klienta. Jednak nadal warto dbać o podstawy, takie jak chwytliwe i budzące dobre skojarzenia hasła reklamowe.

Po co jest Ci potrzebne hasło reklamowe?

Hasło reklamowe to treść wymyślana na potrzeby konkretnej kampanii. W odróżnieniu od sloganu, jego żywotność jest więc nieco krótsza. Slogan łączy się z całą marką, będąc nieodłącznym elementem jej wizerunku, natomiast hasło reklamowe „towarzyszy” promocji określonych produktów, usług lub wydarzeń. Podstawowym zadaniem hasła reklamowego jest przyciągnięcie zainteresowania potencjalnych odbiorców oferty oraz jego zatrzymanie. Dzisiaj, kiedy przeciętny konsument jest zewsząd bombardowany treściami promocyjnymi, rola hasła reklamowego jest jeszcze ważniejsza. Poza tym, hasło reklamowe powinno przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z produktu bądź usługi, które proponujesz, podkreślając jego zalety, czy wskazując sposób, w jaki produkt czy usługa zaspokoją potrzeby odbiorców. Innymi słowy, hasło reklamowe ma w miarę możliwości zwiększyć Twoją sprzedaż.

Jak zaprojektować ciekawe hasło reklamowe, które zwróci uwagę Twoich odbiorców?

Wiesz już, że posiadanie hasła reklamowego ma kluczowe znaczenie dla skutecznego promowania Twojej oferty, ale co dalej? Jak wymyślić odpowiednią treść, która rzeczywiście będzie ciekawa z punktu widzenia odbiorców i zachęci ich do skorzystania z oferowanych produktów lub usług? Najprościej będzie, jeżeli to zadanie zlecić agencji reklamowej i doświadczonemu copywriterowi. Przeszkoda może być tylko jedna – koszty. Jeżeli nie masz środków na ten cel, uruchom własną kreatywność, pamiętając o kilku prostych zasadach. Jakich?

Po pierwsze: hasło musi być krótkie. Masz tylko kilka sekund, żeby zdobyć uwagę Twojego odbiorcy, nie zmarnuj ich. Hasło reklamowe nie może być zbyt długie, ponieważ wielu osobom nie będzie się chciało go czytać, a duża część Twoich odbiorców po prostu go nie zapamięta.

Po drugie: hasło ma się wbijać w pamięć. Oznacza to, że w stosunkowo niewielkiej liczbie znaków musisz zmieścić możliwie jak najwięcej treści. Zachowaj jednak ostrożność w stosowaniu bardzo skomplikowanych określeń, trudnego słownictwa itp. W takim przypadku istnieje ryzyko, że Twoje hasło po prostu będzie zbyt trudne do zapamiętania, zwłaszcza że, jak już wspomnieliśmy wcześniej, takich haseł jak Twoje konsument musi całkiem sporo „przemielić” każdego dnia.

Po trzecie: hasło powinno być pomysłowe. Kreatywność przede wszystkim. Odpuść sobie nudne, sztampowe określenia i kiepsko brzmiące truizmy. To nie jest najlepsza droga, żeby zainteresować Twoich potencjalnych odbiorców. Świetną bazą mogą się za to okazać pomysłowe gry słów itp.

Zwróć uwagę na to, że niektóre hasła i slogany reklamowe zapisały się na dłużej w świadomości konsumentów, a nawet weszły do języka codziennego naszego społeczeństwa, co jest najlepszym dowodem na to, jak wielką mają moc. Właśnie dlatego, skonstruowanie odpowiedniej treści to duża odpowiedzialność, więc w miarę możliwości postaraj się maksymalnie skupić na tym zadaniu, a jeżeli nie czujesz się na siłach, żeby samodzielnie zaprojektować hasło promocyjne, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Odpowiednie hasło reklamowe można umieścić także na landing page’u, czyli stronie docelowej, która ma promować konkretną ofertę. Korzystając z kreatora platformy Landingi, atrakcyjna i angażującą stronę stworzysz samodzielnie, nawet jeśli nie posiadasz umiejętności programistycznych.