Bez kategorii

Czy elektryczny wózek widłowy jest wydajny? Sprawdzamy!

Czy elektryczny wózek widłowy jest wydajny? Sprawdzamy!

Elektryczne wózki widłowe, w przeciwieństwie do tych zasilanych benzyną, nie generują spalin. Z tego powodu można bezpiecznie wykorzystywać je w zamkniętych przestrzeniach. Czy takie pojazdy są wydajne? Gdzie sprawdzą się najlepiej?

Wydajność elektrycznego wózka widłowego a rodzaj akumulatora

W wózkach widłowych elektrycznych wykorzystuje się 2 rodzaje akumulatorów – kwasowo-ołowiowe i litowo-jonowe. Pierwszy typ jest starszy technologicznie, ale bardziej ekonomiczny w zakupie. Wymaga dłuższego ładowania i cechuje się krótszą żywotnością niż akumulatory litowo-jonowe, dlatego obecnie korzysta się z niego głównie w przypadku pojazdów do mniej wymagających prac.

Baterie litowo-jonowe są zdecydowanie wydajniejsze. Ładują się w nawet kilkadziesiąt minut, są lżejsze, zużywają mniej energii i cechują się dłuższą żywotnością. Sprawdzają się tam, gdzie elektryczny wózek widłowy jest wykorzystywany z dużą intensywnością. Mogą pracować nawet przez 8 godzin bez przerwy.

Wózki widłowe elektryczne a system trzyzmianowy

W firmach, w których produkcja jest realizowana przez całą dobę, sprawdzą się jedynie wózki widłowe niewymagające długich przerw na ładowanie. Pojazdy z akumulatorem litowo-jonowym doskonale radzą sobie w takich miejscach. Wiele z nich wyposaża się w technologię szybkiego ładowania, dzięki czemu uzupełnianie baterii do pełna trwa nie dłużej niż 1-2 godziny. Co więcej, takie pojazdy można też doładować w krótkich przerwach między zmianami.

Wózki widłowe elektryczne a koszty eksploatacji

Wózki widłowe na prąd zazwyczaj są też oszczędniejsze niż modele spalinowe. Cechują się niewielką awaryjnością i mają mniej elementów wymagających regularnych wymian. W firmach, w których zamontowano fotowoltaikę, pojazdy tego typu można też zasilać bez dodatkowych opłat. Wówczas jedyne koszty ponoszone przez właściciela to te związane z cyklicznymi przeglądami i ewentualnymi naprawami.

Wózki widłowe elektryczne idealne do ciasnych przestrzeni magazynowych

Wózki widłowe elektryczne są projektowane z myślą o wykorzystaniu w zamkniętych przestrzeniach – zwykle w magazynach czy na halach produkcyjnych. Z tego powodu cechują się mniejszymi gabarytami niż modele spalinowe, z których korzysta się m.in. na budowach. Ułatwia to poruszanie się po ciasnych alejkach. Takie pojazdy bez problemu mogą się obracać w niewielkich przestrzeniach, co usprawnia pracę.

Maksymalny udźwig wózków widłowych elektrycznych

Dokładny udźwig wózka widłowego różni się w zależności od wybranego modelu. Zazwyczaj jest to nawet kilka ton, mimo niewielkich gabarytów tego typu pojazdów. Urządzenia elektryczne projektuje się w taki sposób, by były w stanie równomiernie przenosić obciążenie na opony. Wpływa to na stabilność wózka, a także żywotność ogumienia.

Obecnie wybór pojazdów elektrycznych do magazynów jest ogromny, dlatego bez problemu można dobrać odpowiedni udźwig do rodzaju transportowanych towarów. Warto pamiętać, że nie może być on przekraczany – takie działanie prowadzi do uszkodzenia wideł i układu hydraulicznego. Większość współczesnych maszyn wyposaża się w czujniki, które informują o masie przewożonych towarów.

Czy warto zainwestować w wózek widłowy elektryczny?

Wózek widłowy elektryczny to doskonały wybór do magazynów, hal produkcyjnych i innych zamkniętych przestrzeni. Nie generuje spalin, które są szkodliwe dla pracowników poruszających się po pomieszczeniu. Jest kompaktowy, mało awaryjny, łatwy w obsłudze i wydajny.

Współczesne wózki widłowe wyposaża się w szereg technologii, które mają za zadanie skrócić czas ładowania, wydłużyć żywotność, zmniejszyć koszty eksploatacji i zwiększyć komfort pracy operatora. Takie pojazdy nie są już gorsze od modeli spalinowych – wręcz przeciwnie, często sprawdzają się zdecydowanie lepiej. Nie wymagają też żadnych modyfikacji, które pozwoliłyby na ich użytkowanie w zamkniętych przestrzeniach. Z tego powodu stanowią podstawowe wyposażenie wielu magazynów, centrów logistycznych, zakładów produkcyjnych itd.

Artykuł sponsorowany