Polecamy

Cyfrowa Polska z kreatywnym konkursem o AI dla uczniów

Cyfrowa Polska z kreatywnym konkursem o AI dla uczniów

Związek Cyfrowa Polska w partnerstwie z Centrum GovTech, Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną oraz Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym ogłosił konkurs dla uczniów szkół średnich na temat sztucznej inteligencji.

Konkurs ma na celu promowanie nowoczesnych technologii i upowszechnianie wiedzy o rozwiązaniach cyfrowych, które towarzyszą nam w życiu. Jak podkreśla prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik, inicjator projektu, konkurs ma pokazać, czym dla młodego pokolenia jest sztuczna inteligencja i w jaki sposób jej rozwój może wpływać na nas w przyszłości.

– Już przecież dziś nowoczesne technologie determinują niemal każdą naszą aktywność. W kolejnych latach m.in. dzięki AI, trend ten będzie wzrastał – mówi Michał Kanownik.

Wydarzenie organizowane jest w ramach tegorocznej edycji GovTech Festival. Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech przyznaje, że pomimo oficjalnego zakończenia wydarzeń w ramach Festiwalu, on sam wciąż trwa tak długo, jak podejmowane są nowe inicjatywy.

– To pokazuje, jak ważną rolę w naszym życiu pełni cyfryzacja. Konkurs, który ogłaszamy idealnie wpisuje się w wartości Festiwalu – otwartość na innowacje (i na innych) oraz wykorzystanie nowych technologii do ułatwiania życia innym. Jestem przekonana, że licealiści pokażą nam zupełnie nowe, nieznane dotąd spojrzenie na zagadnienie sztucznej inteligencji – przekonuje Justyna Orłowska.

Konkurs ma inspirować i pobudzać kreatywność

Konkurs wspierany jest przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną oraz Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy.

– Sztuczna inteligencja jest jednym z fundamentów przemysłu przyszłości, na który silnie stawiamy w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Widzimy ogromny potencjał jaki daje AI w rozwoju biznesu, ale także jak znacząco może ułatwić życie nasze i następnych pokoleń – mówi Marek Michalik, prezes ŁSSE. – Na co dzień obserwujemy, jak dużym zainteresowaniem cieszy się wykorzystanie AI wśród innowacji budowanych przez startupy w Łódzkiej Strefie. Jesteśmy ciekawi, jak Sztuczną Inteligencję i możliwości jakie może stworzyć postrzegają młodsi miłośnicy nowoczesnych technologii, a być może w przyszłości także kreatorzy innowacji – dodaje Agnieszka Sygitowicz, wiceprezes ŁSSE.

Do wzięcia udziału w konkursie zachęca także Joanna Kuszlik-Cichosz, zastępca dyrektora ds. administracji Ośrodka Przetwarzania Informacji ­– PIB.

– Stoimy przed szansą zapewnienia sobie i kolejnym pokoleniom wysokiej jakości życia i ciekawej pracy zwłaszcza w obszarze nowych technologii i sztucznej inteligencji. Mam nadzieję, że kreatywny konkurs będzie dla wielu młodych osób inspiracją do wyboru kierunków ścisłych i technicznych – podkreśla.

Jak wziąć udział w konkursie?

Do konkursu mogą się zgłaszać uczniowie szkół ponadpodstawowych. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu pracy multimedialnej na temat obecności sztucznej inteligencji w życiu codziennym lub pomysłów na rozwój sztucznej inteligencji. Jej forma jest dowolna – mogą to być np.  zdjęcia, filmy, programy komputerowe oraz inne kreatywne pomysły. Do wygrania jest sprzęt elektroniczny oraz nagrody finansowe.

Liczy się nieszablonowość, pomysłowość oraz funkcjonalność zaproponowanych rozwiązań.  Autorzy wyróżnionych projektów będą mieli możliwość zaprezentowania swoich prac podczas finału konkursu, który odbędzie się w Centrum Kreatywności Fabryka w Łodzi.

Prace należy przesłać do 20 stycznia 2021 r. na adres: konkurs@cyfrowapolska.org. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie: https://cyfrowapolska.org/ai

 

***

O Związku Cyfrowa Polska

Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego „Cyfrowa Polska” (ZIPSEE) to branżowa organizacja pracodawców o charakterze non-profit, zrzeszająca największe firm z branży RTV i IT – producentów, dystrybutorów i importerów działających na polskim rynku.
Członkami Związku Cyfrowa Polska są AB S.A., Action. S.A., Canon Polska Sp. z o.o., Google Commerce ltd., Hewlett Packard Enterprise (HPE), HP Inc Polska Sp. z o.o., IS-Wireless, Komputronik S.A., LG Electronics Polska Sp. z o.o, Panasonic Marketing Europe GmbH Oddział w Polsce Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., Sony Europe B.V. (Sp. z o.o.), Tech Data Sp. z o.o.

O Centrum GovTech  

Centrum GovTech to międzyresortowa jednostka w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów mająca swoje początki w 2018 roku, kiedy z inicjatywy Premiera Mateusza Morawieckiego powołano Program GovTech Polska. Jego nadrzędnym celem jest koordynowanie całości procesu tworzenia przez administrację publiczną narzędzi cyfrowych, skupiając się jednak nie tylko na samym technologicznym aspekcie, ale uczestnicząc w procesie tworzenia cyfrowej rzeczywistości i jej popularyzacji wśród obywateli. Kluczowym elementem działania Centrum jest otwarte i proaktywne podejście do relacji z przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi i innymi innowatorami. Tu też wykorzystywane są nowoczesne narzędzia, które GovTech Polska popularyzuje wśród administracji publicznej. Centrum jest także odpowiedzialne za kluczowe projekty cyfryzacyjne w Polsce – od tych już funkcjonujących, po te dopiero powstające. Centrum łączy wszystkich, którzy za pomocą innowacyjnych technologicznie rozwiązań wspierają rozwiązywanie wyzwań, z jakimi mierzy się sektor publiczny, usprawniając tym samym efektywność działania sfery publicznej i podnosząc jakość życia obywateli.