W nieco inny sposób postanowiliśmy pokazać, co kryje każda z liter w nazwie firmy Jaszpol.

J

Jak to wszystko się zaczęło.

Rok 1989, czasy szalonej prywatyzacji i początki kapitalizmu w wolnej Polsce. Powstaje Zakład Usługowo-Handlowo-Produkcyjny „Jaszpol”, który przejmuje prowadzenie serwisu w Polmozbycie przy ulicy Łódzkiej 28 w Zgierzu. Początkowo działalność handlowa obejmowała bogaty asortyment od narzędzi, części, poprzez farby i gwoździe. Szybko zapadła jednak decyzja o tym, by specjalizować się tylko w motoryzacji. Podpisano umowy „amortyzacyjne” na obsługę samochodów FSO i FCS Lublin, ale naprawiano różne auta: Nysy, Żuki, prawie każdą markę.

A

A w 2016 roku Prezes Krzysztof Jaroszewicz został Menedżerem Roku Regionu Łódzkiego.

Tytuł ten przyznawany jest osobom, które „cieszą się dobrą opinią w lokalnym środowisku biznesowym, osiągają ponadprzeciętne wyniki w firmie oraz wspierają lokalne inicjatywy”. Ale to nie jedyne kryteria. Kandydaci do tego tytułu są również oceniani poprzez pryzmat swojego zespołu i powinni przestrzegać zasad działania „Fair Play”. Pod uwagę brana jest także wrażliwość na potrzeby społeczne. Ten prestiżowy tytuł jest niezwykle ceniony w biznesie.

S

Szalone lata w Jaszpolu.

Przez trzydzieści lat działalności firmy, kilka dat szczególnie zapisało się w jej historii. Pierwsza z nich to oczywiście narodziny i rok 1989. Przełomowym momentem było także podpisanie umowy z Renault na dystrybucję samochodów tej marki w 1992 roku oraz budowa drugiego salonu przy ul. Brukowej 2 w Łodzi. To był rok 1998, pięć lat później oddano do użytku serwis blacharsko-lakierniczy. W 2006 roku w ofercie pojawia się kolejna marka – Dacia. W 2015 roku firma otworzyła nowy salon Renault i Dacia przy ulicy Przybyszewskiego 176.

Z

Zawsze do przodu.

W branży motoryzacyjnej najważniejsze jest wyczucie potrzeb klientów i trendów rynku. Trzeba działać jak sejsmograf, być czułym na wszystkie wahania, wiele rzeczy ulega zmianie, następują fuzje, przejęcia w branży. Liczy się doświadczenie, znajomość rynku i  kompetencje. Niezwykle istotne jest konsekwentne wdrażanie strategii rozwoju i wizja ciągłego rozwoju. Kto stoi w miejscu, zostaje w tyle.

P

„Połączenie sił to początek, wspólna praca to postęp”.

Firma Jaszpol ma na swoim koncie wiele nagród i wyróżnień. W 2013 roku została uhonorowana tytułem Najlepszego Salonu Renault w Polsce pod względem jakości obsługi klienta według tygodnia „Auto Świat”. Tytuł ten został utrzymany przez siedem lat z rzędu. W 2016 roku firma zdobyła prestiżowy tytuł „Wzorowego Salonu” w wielkim teście polskich salonów według tygodnika „Auto Świat” oraz Klucz Jakości w badaniu TNS Garage Quality Check 2016, w którym Renault zdeklasowało wszystkie serwisy innych marek. Serwis firmy Jaszpol został oceniony jako najlepszy w grupie Renault. W 2019 roku Jaszpol zdobyła tytuł bardzo dobry, uzyskując 99 procent w trzech kategoriach.

O

Od zawsze wspieramy, pomagamy.

Jaszpol jest firmą odpowiedzialną społecznie. Wspiera lokalne fundacje i instytucje: Hospicjum im. Jana Pawła II w Zgierzu i Łódzkie Hospicjum dla Dzieci. Angażuje się w działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wspomaga przedszkola, szkoły. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy, to ją otrzymuje, bo na potrzeby innych nie można być obojętnym. Bardzo ważne jest dla firmy bezpieczeństwo klientów. Dlatego w ramach programu „Bezpiecznie z Jaszpolem” przygotowano cykl filmików, w których położono ogromny nacisk na edukację – pokazano, w jaki sposób montować foteliki dziecięce, co zrobić, gdy złapiemy gumę na autostradzie, jak prawidłowo zapinać pasy bezpieczeństwa.

L

Liczy się zespół.

Oprócz jakości ważne są wartości takie jak praca, obowiązkowość czy dotrzymywanie danego słowa oraz praca zespołowa. Na sukces firmy Jaszpol codziennie pracuje dziś blisko 200 osób. Nie budujemy zamków na piasku, nie podejmujemy przypadkowych decyzji, dlatego przyszłość firmy rysuje się tylko w pozytywnych barwach.