Polecamy

CK Fabryka zaprasza na kreatywne wakacje

CK Fabryka zaprasza na kreatywne wakacje

„Kreatywne wakacje w Fabryce” – pod takim hasłem kryją się atrakcje jakie na dzieci i młodzież czekają w Centrum Kreatywności Fabryka. Przez całe lato będą mogli skorzystać ze specjalnej strefy gamingowej, zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości oraz nauczyć się, jak zostać YouTuberem. A to tylko część atrakcji.

Wakacje w CK Fabryka to inicjatywa Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Związku Cyfrowa Polska, który reprezentuje polską branżę cyfrową i nowoczesnych technologii.

– Chcemy zachęcić dzieci i młodzież do kreatywnego spędzania czasu podczas wakacji. To dobry czas, by w tym czasie rozwijać swoje pasje i talenty, a także nauczyć się czegoś nowego. Dlatego przygotowaliśmy dla nich specjalne atrakcje w naszym Centrum Kreatywności – mówi prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik.

– W naszej „Fabryce” zawsze dzieje się coś innowacyjnego. Ostatnio gościliśmy startupy, które podczas wizyty premiera wystawiały prototypy urządzeń nad którymi pracują, m. in. roboty opiekujące się chorymi na COVID-19, autonomiczne wózki widłowe, czy systemy dla przemysłu oparte na rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Dziś zamieniliśmy Centrum Kreatywności Fabryka w nowoczesną przestrzeń gamingową, a właściwie zaplecze do tworzenia profesjonalnych treści właśnie z gamingiem związanych. Chcemy aktywizować różne grupy społeczne i zawodowe bo CK Fabryka to miejsce spotkania człowieka z technologią. Staramy się dbać, aby było to spotkanie udane – tłumaczy Agnieszka Sygitowicz, wiceprezes ŁSSE.

Gra komputerowa lekturą szkolną i konsultacje dla twórców

„Kreatywne wakacje w Fabryce” to lato pełne atrackji. Dzieci i młodzież będą mogli skorzystać z komputerów gamingowych ACTINA oraz PlayStation, na których będą mogli rywalizować m.in. w komputerowych grach edukacyjnych. Starsza młodzież będzie miała okazję spróbować swoich sił w grze „This War of Mine”, która od nowego roku szkolnego – decyzją rządu – będzie wpisana do kanonu lektur uzupełniających w szkołach średnich.
Gra jest inspirowana oblężeniem Sarajewa i opowiada o losach cywilów podczas wojny.

– Bardzo się cieszę, że ta inicjatywa startuje, bowiem jako zespół producentów również staramy się wspierać wszelkie akcje zachęcające młodzież do poznania świata gier, czy szerzej mówiąc – kreatywności, która jest zaczynem do tworzenia gier – mówi Paweł Miechowski z firmy 11bit studios, twórców gry „This War of Mine”. I przypomina, że to już kolejna akcja wpisująca się w wizerunek Łodzi jako miasta dla ludzi kreatywnych. – Jestem dumny, że nasza gra ma tu też swoje miejsce. Niedawno została zarekomendowana na listę lektur, więc to jest dobry moment, aby starsza młodzież mogła zetknąć się z tym swoistym doświadczeniem cyfrowym – dodaje.

Gra polskiego studia zbiera znakomite recenzje na całym świecie. Premier RP Mateusz Morawiecki tak skomentował decyzję o dopisaniu jej do kanonu lektur: – Poprzez włączanie gier do systemu edukacji będziemy poszerzać naszą wyobraźnię i wnosić coś nowego do kultury – nie tylko polskiej, ale i całego świata.

Zobacz jak to jest być Youtuberem

Fabryka zaprasza w okresie wakacji twórców, a także wszystkie zainteresowane osoby, które chcą zacząć lub rozwijać swoje pasje w świecie cyfrowym. W letniej strefie Centrum Kreatywności Fabryka będą mogli oni tworzyć własne produkcje wideo, audio oraz prowadzić streamingi. Centrum udostępnia swoją przestrzeń, gdzie każdy będzie mógł skorzystać ze sprzętu nagrywającego wideo i obraz, ale też na miejscu przy wykorzystaniu nowoczesnych komputerów, oprogramowania – obrabiać i przygotowywać materiały oraz zamieszczać je w sieci. W Fabryce przez całe wakacje będzie również funkcjonowało stanowisko z wirtualną rzeczywistością, a także przestrzeń do nagrywania podcastów.

– Będziemy również prowadzili warsztaty i konsultacje dla młodych twórców, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę w sieci i którzy marzą o tym, aby zostać np. YouTuberami. Nasz ekspert pomoże w planowaniu kanału na YouTube, jego założenie, realizacji pierwszych materiałów oraz budowaniu społeczności w social mediach – dodaje Michał Kanownik.
Natomiast dla najmłodszych (dzieci w wieku 7-10 lat) Fabryka zorganizuje zajęcia z programowania
i budowania z klocków Lego, a także przeprowadzi warsztaty z obróbki i tworzenia grafik.

Branża cyfrowa wspiera łódzką kreatywność

W „Kreatywne wakacje w Fabryce” zaangażował się polski dystrybutor Action S.A., który dostarczył do Centrum Kreatywności komputery gamingowe ACTINA oraz firma Sony Interactive Entertainment Polska, która na czas akcji wyposażyła Fabrykę w konsole PS4.

– Trzymam kciuki za to, by projekt „Kreatywnych wakacji w Fabryce” był dla wielu początkiem życiowej przygody z cyfrową rzeczywistością. Cieszymy się, że możemy w tym pomóc i wesprzeć akcję dostarczając nasze maszyny ACTINA. Konsekwentnie realizujemy strategię bycia blisko graczy, dlatego nie mogło nas zabraknąć także w łódzkiej Fabryce – mówi Michał Miłkowski, Doradca Zarządu ds. Rozwoju Biznesu Komponentów i marki PC Actina w Action S.A.

Centrum Kreatywności Fabryka funkcjonuje od początku 2019 r. na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. To wspólne dzieło Związku Cyfrowa Polska, który zrzesza firmy branży cyfrowej oraz władz ŁSSE S.A. Jest pierwszym miejscem w Polsce, które ma na celu aktywizowanie, inspirowanie oraz edukowanie przedsiębiorczych ludzi do podejmowania nowych działalność i inicjatyw z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Patronaty honorowe nad Fabryką sprawują Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Rozwoju oraz Ministerstwo Cyfryzacji.

 

***

O Związku Cyfrowa Polska

Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego „Cyfrowa Polska” to branżowa organizacja pracodawców o charakterze non-profit, zrzeszająca największe firm z branży RTV i IT – producentów, dystrybutorów i importerów działających na polskim rynku.

Członkami Związku Cyfrowa Polska są AB S.A., Action. S.A., Canon Polska Sp. z o.o., Google Commerce ltd., HP Inc Polska Sp. z o.o., Komputronik S.A., LG Electronics Polska Sp. z o.o, Panasonic Marketing Europe GmbH Oddział w Polsce Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., Sony Europe Limited Oddział w Polsce Sp. z o.o., Tech Data Sp. z o.o.