Biznes

Startup Spark 2.0 – biznesowy kosmodrom dla młodych technologicznych firm

Startup Spark 2.0 – biznesowy kosmodrom dla młodych technologicznych firm

Mają wiele pomysłów, ale w świecie komercji brakuje im jeszcze doświadczenia. Problemem nie jest tylko brak pieniędzy, ale przede wszystkim obycia biznesowego i dostępu do potencjalnych klientów. Działający w ŁSSE model wsparcia Startup Spark to trampolina dla początkujących przedsiębiorców i zastrzyk świeżości oraz kreatywności dla dużych partnerów biznesowych. Pierwsza edycja pozwoliła na zebranie i przeanalizowanie doświadczeń, a następnie rozwój formuły akceleratora.

Startup Spark 2.0 to nowa odsłona programu akceleracyjnego tworzonego w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej we współpracy z 12 Partnerami: międzynarodowymi korporacjami, tj. Airbus Poland, Ericsson, PwC, Procter & Gamble, Robert Bosch, Siemens oraz lokalnymi firmami rozwijającymi globalnie polską myśl technologiczną: Bluerank, Ceramika Paradyż, Indigo Nails, Grupa Pietrucha, Mosty Łódź i WDX.

– Siłą Spark 2.0, oprócz zdobytego przez ostatnie dwa lata doświadczenia, są nasi Partnerzy, czyli korporacje otwarte na niestandardowe rozwiązania z zewnątrz. To firmy, które u progu czwartej rewolucji przemysłowej, świadome są innowacji oraz technologii przyszłości, które mogą zoptymalizować oraz zautomatyzować ich procesy – podkreśla Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A.

Celem Spark 2.0 jest połączenie potencjału startupów z zasobami, infrastrukturą i doświadczeniem dojrzałego biznesu, przy jednoczesnej edukacji średnich i dużych firm w zakresie otwierania się na innowacje i współpracę ze startupami. Spark 2.0 to również szereg ścieżek post-akceleracyjnych dla wybranych startupów (z wykorzystaniem potencjału ponad 250 inwestorów Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej), a także pre-akceleracja dla zespołów biznesowych i technologicznych.

– Warto przypomnieć, że działanie Startup Spark, które w Strefie realizujemy od ponad dwóch lat zostało docenione i wyróżnione przez fDi Magazine (grupa Financial Times), który w rankingu Global Freezones of the Year 2018 wyróżnił nas m.in. tytułem Innovation Award oraz najlepszą strefą dla MŚP w Europie – mówi Marek Michalik, Prezes Zarządu ŁSSE S.A.

Spark 2.0 – w liczbach
  • 4 rundy akceleracji, każda do 6 miesięcy,
  • wsparcie dla co najmniej 66 startupów,
  • 12 partnerów biznesowych, którzy oferują wybranym startupom dostęp do swojej infrastruktury i zasobów,
  • do 160 000 PLN dofinansowania na rozwój produktu lub usługi.
Spark 2.0 – pomoc w rozwoju biznesu

Spark 2.0, to nie tylko pomoc finansowa na rozwój produktu i usługi. To również wsparcie merytoryczne zapewnione przez doświadczonych specjalistów Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, czyli mentoring w autorskim modelu Venture Building. Zakłada on indywidualne podejście do każdego z akcelerowanych startupów i uzupełnianie potrzebnych kompetencji na każdym z etapów akceleracji zgodnie z jego potrzebami. Zakwalifikowane startupy, już na etapie rekrutacji poddawane są obserwacji i badaniu pod względem tego, o jakie kompetencje należy uzupełnić zespół projektu i/lub jakie kompetencje obecne w zespole wzmocnić, tak aby zwiększyć dynamikę komercjalizacji rozwiązania. Rezultatem jest dobranie dedykowanego startupowi Opiekuna z grona mentorów operacyjnych, który na czas akceleracji stanie się częścią zespołu startupowego.

Spark 2.0 – dla kogo

– Rozwiązania z możliwością komercjalizacji dla przemysłu od początku stanowiły wyznacznik działań rekrutacyjnych Spark. Znakomita większość inwestorów Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Partnerów Spark 2.0 to firmy produkcyjne. Wieloletnia współpraca z większością pozwoliła zbudować zaufanie i grunt do wprowadzania niestandardowych rozwiązań we współpracy z nami i wyszukanymi wspólnie startupami – mówi Marek Michalik, Prezes ŁSSE S.A.

– Obecnie obserwujemy sytuację, gdzie średnie i duże firmy stoją przed wyzwaniem wprowadzenia
w życie założeń czwartej rewolucji przemysłowej, które, realizowane wspólnie z młodymi innowacyjnymi firmami, mogą być wdrażane szybciej i efektywniej w kluczowych dla nadania odpowiedniego tempa rozwoju obszarach – dodaje Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes ŁSSE S.A.

Rozwiązania 4.0 są istotne dla współczesnej produkcji ze względu na korzyści jakie ze sobą niosą.
Wg raportu “Przemysł 4.0: wyzwania współczesnej produkcji” (PwC, 2017), czwarta rewolucja przemysłowa pozytywnie wpływa na różne obszary w firmach, m.in.: większe przychody, spadek kosztów operacyjnych (oszczędności dzięki czujnikom, systemom planowania, algorytmom optymalizującym pracę maszyn i urządzeń), pogłębione relacje z klientem (innowacje w obsłudze klienta, łańcuch dostaw skoncentrowany na kliencie, personalizacja), zmiana kultury organizacyjnej firm, analiza danych jako wsparcie w procesie podejmowania decyzji (m.in. planowanie produkcji, sprzedaży, optymalizacja kosztu transportu i logistyki).

Biorąc pod uwagę powyższe, w drugiej edycji Startup Spark, wspólnie z Partnerami szukamy głównie rozwiązań z zakresu:

  • przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT), w tym wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR i AR),
  • sztucznej inteligencji (AI),
  • cyberbezpieczeństwa.

Niemniej jednak, do aplikowania zachęcamy wszystkie startupy, które tworzą rozwiązania skierowane do biznesu. Być może masz pomysł z potencjałem, który chciałbyś z nami rozwijać.

Spark 2.0 – kiedy

Planowane terminy rekrutacji w ramach Spark 2.0:

  • I runda: do 15 lutego
  • II runda: lipiec – sierpień 2019
  • III runda: styczeń – luty 2020
  • IV runda: lipiec – sierpień 2020

Szczegóły na www.startupspark.io

Spark 2.0 – Partnerzy

Partnerzy Spark 2.0 to firmy świadome zmian jakie je czekają w związku z rozwijającą się technologią. To dojrzały biznes otwarty na to, by przekazywać wiedzę i doświadczenie młodym przedsiębiorcom, którzy wciąż szukają optymalnego modelu biznesowego.

Spark 2.0 – finansowanie

Całkowity koszt realizacji projektu: 14 811 412,44 zł
Dofinansowanie w ramach PO IR: 13 836 560,00 zł

Startup Spark

Startup Spark to program akceleracyjny mający na celu łączenie młodych innowacyjnych przedsiębiorców z doświadczeniem korporacji. W pierwszej edycji programu (2017-2018), ŁSSE objęła wsparciem 27 startupów z całej Polski oferując pomoc finansową, prawną, technologiczną, mentoring, a także dostęp do firm, z którymi wspólnie rozwijali produkty i usługi, czyli potencjalnych klientów. Ponad 40% akcelerowanych rozwiązań zostało skomercjalizowanych w korporacjach partnerskich.

Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna

Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna jest agendą rządową posiadającą ofertę pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego dla firm planujących nowe inwestycje. Mogą z nich korzystać przedsiębiorcy w województwie łódzkim, części Mazowsza i Wielkopolski. W rankingu fDi Free Zones of the Year 2018 ŁSSE została uznana 4. najlepszą specjalną strefą ekonomiczną na świecie i najlepszą dla MŚP w Europie. Wysokie oceny w rankingach i laury zawdzięcza sukcesywnemu poszerzaniu zakresu usług dla biznesu i dostosowywaniu oferty do potrzeb przedsiębiorców. Projekt Strefa RozwoYou oferuje dofinansowanie rozwoju kadr MŚP w postaci bonów, hala magazynowo-produkcyjna przy ulicy Stokowskiej, to również oferta dla małych i średnich firm. Otwarte w styczniu Centrum Kreatywności Fabryka zostało wyposażone w nowoczesny sprzęt i stało się domem dla przemysłów kreatywnych i innowacyjnych.

 

Kilka słów o Partnerach Spark 2.0 i ich oczekiwaniach:

Airbus Poland

Airbus Poland to firma od lat działająca w branży lotniczej – zajmuje się produkcją struktur lotniczych, wiązek elektrycznych oraz komponentów do samolotów wojskowych i cywilnych. Rozwija także własny produkt – samolot PZL-130 Orlik. Od 2016 r. spółka działa również w sektorze kosmicznym.

Startupy charakteryzują się dynamicznym reagowaniem na rynek oraz wyznaczaniem nowych trendów, dzięki czemu ich produkty są dopasowane do potrzeb odbiorców. Współpraca z młodym, innowacyjnym biznesem jest inspiracją dla przedsiębiorstwa, gdyż rezultaty ich pracy stanowią pochodną trendów technologicznych. Dla przedsiębiorstwa istotny jest też nurt dzielenia się wiedzą
i doświadczeniem z młodymi konstruktorami i inżynierami, którym często brakuje podejścia biznesowego. Równie ważna jest współpraca między mentorami i partnerami, która może zaowocować stworzeniem hubów technologicznych i inicjatyw międzykorporacyjnych.

Airbus Poland poszukuje startupów ukierunkowanych na współpracę z przemysłem. Działania firmy skupiają się przede wszystkim na inżynierii układów konstrukcyjnych, tj. strukturach płatowca, elementach nośnych i powierzchniach aerodynamicznych. W ramach Spark 2.0 rekrutujemy rozwiązania ze zdefiniowanych obszarów, ale pozostajemy otwarci na kreatywne pomysły i nowe ścieżki implementacji w innych dziedzinach.

Bluerank

Bluerank to biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, świadczący usługi z zakresu tworzenia i realizowania strategii marketingu internetowego. Dostarcza Klientom rozwiązania, które pomagają im kształtować najkorzystniejsze dla nich decyzje zakupowe ich konsumentów w Internecie. Specjalizuje się w kampaniach SEO/SEM, DoubleClick, social media, social ads oraz w wykorzystaniu analityki internetowej do rozwoju biznesu.

Bluerank to jedyną polska agencja nagrodzona przez światowych ekspertów pięcioma statuetkami European Search Award. W 2016 roku Google uznał Bluerank najlepszą agencją w regionie EMEA oraz przyznał nagrodę za kampanię display dla marki SMYK. Firma pięciokrotnie otrzymała tytuł Gazeli Biznesu. Aktywnie działa w kluczowych organizacjach branżowych, m.in. w IAB Polska, Izbie Gospodarki Elektronicznej oraz Digital Analytics Association. Obecnie realizuje projekty e-marketingowe dla ponad 200 klientów na sześciu kontynentach. Do tej pory zaufali im m.in. Allegro [NASPERS], Amnesty International, Ceneo.pl, Dbam o Zdrowie, Deutsche Bank, Inter Cars, Kazar, Leroy Merlin, mBank, Media Expert, Mennica Polska, Mitsubishi Motors, nazwa.pl, Panorama Firm, Rainbow, Rajapack, Redcoon, Rossmann, Smyk, Stena Line, Tchibo, Unilever oraz Telepizza.

Startup Spark i Bluerank poszukują rozwiązań internetowych, które mogą być zastosowane przy prowadzeniu działań reklamowych, pozyskiwaniu klientów i sprzedażą w Internecie poprzez reklamę płatną w wyszukiwarce, SEO, kanały social media, PR, technologie do zastosowania na stronach internetowych, formularzach, w analizie, segmentowaniu i personalizowaniu komunikacji. Dodatkowo każdy z tych obszarów uzupełnia szeroko rozumiana analiza danych pochodzących z Internetu oraz ze źródeł własnych klientów, jak np. systemy CRM. W obszarach zainteresowania znajdują się też rozwiązania wykraczające poza Internet, związane ze sprzedażą i pozyskiwaniem klientów, rozwiązania mobilne do zastosowania w punktach sprzedaży lub te, które łączą online z offline.

Zapraszamy pomysły związane z e-commerce, sprzedażą w Internecie, automatyzacją dopasowania przekazów reklamowych oraz analizowaniem danych internetowych, zachowania klientów i ścieżek konsumenckich.

Ceramika Paradyż

Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma, lider na polskim rynku płytek ceramicznych. Od 30 lat dostarcza Klientom na całym świecie produkty o najwyższej jakości i unikatowym wzornictwie. Jest laureatem trzech najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego: Red Dot Desing Award, iF Design oraz Dobry Wzór. Ceramika Paradyż to także wieloletni Mecenas Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy.

– W ramach programu Startup Spark 2.0 spotykają się firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej oraz startupy o unikalnym poziomie innowacji, energii, elastyczności i wiedzy. Ceramika Paradyż bierze udział w tym kreatywnym dialogu, który może przynieść zauważalne korzyści wszystkim jego uczestnikom. Wiemy, że w naszej branży jest duże pole do rozwoju przy aplikacjach mobilnych z AR, systemowych rozwiązaniach dotyczących e-commerce oraz w kwestii sprzężenia i automatyzacji procesów produkcyjnych. Spodziewamy się, że w toku rozmów możemy odkryć również zupełnie nowy potencjał wykorzystania innowacyjnych technologii, które możemy zastosować w firmie. Pozostajemy otwarci na kreatywne zespoły, z którymi chcielibyśmy wypracować rozwiązania prekursorskie nie tylko w skali polskiej, ale i światowej. Jesteśmy dumni, że inicjatywa Startup Spark 2.0 powstała właśnie
w regionie łódzkim, z którym jesteśmy związani od początku naszej działalności – podkreśla Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż.

Ericsson

Ericsson to największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, który oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym.

– Projekt Startup Spark 2.0 doskonale wpisuje się w cele realizowanej przez firmę Ericsson Strategii 5G dla Polski. Ericsson jako globalny potentat w branży ICT odpowiada za budowę sieci mobilnych, stąd naturalnym jest zaangażowanie w łódzkie przedsięwzięcie. Wspieranie przedsiębiorczości z ukierunkowaniem na projekty oparte na o technologię 5G oraz Internet Rzeczy przyczyni się do rozwoju lokalnego biznesu, umożliwi wdrożenie innowacyjnych usług w różnych obszarach przemysłowych oraz przyspieszy cyfrową transformację regionu – podkreśla Marcin Sugak, dyrektor ds. rozwoju w firmie Ericsson.

Ericsson w Polsce, inwestor ŁSSE S.A., partner Startup Spark od 2018 roku oraz partner technologiczny 5G w Polsce zainteresowany jest współpracą ze startupami z branży:

  • B2B
  • AI, ML, IIoT (Industrial IoT), Smart City
  • 5G, Low Latency Applications, Augmented Reality, Virtual Reality, Edge Computing
  • Drones, Robotics, Automation
  • New Technologies
  • Learning Services – digital learning, interactive learning, gamification, learning games

Indigo Nails

Indigo Nails to firma działająca w branży kosmetyki profesjonalnej i jeden z największych polskich producentów lakierów hybrydowych. Marka została założona w 2011 roku przez małżeństwo – Dariusza i Magdalenę Malaczyńskich. Na ofertę firmy składa się około 1,5 tysiąca produktów – oprócz lakierów hybrydowych, to także lakiery tradycyjne, żele, akryle, akcesoria i urządzenia do pielęgnacji i stylizacji paznokci oraz kosmetyki z linii Home Spa – balsamy, kremy, oliwki czy olejki arganowe. Siedziba firmy znajduje się w Łodzi, w dawnej przędzalni Ramischa przy ulicy Senatorskiej 14/16 w Łodzi – obecnie zatrudnia około 200 osób.

Firma błyskawicznie podbiła rynek polski i rynki zagraniczne. Tylko w 2017 roku, Indigo osiągnęło 56,4 mln złotych przychodu oraz 22,6 mln zysku netto. Produkty są dostępne w 44 krajach, firma dysponuje też siecią dystrybucji w blisko 30 państwach. W 2018 roku firma zdobyła nagrodę specjalną Marszałka Województwa Łódzkiego „Mocni w Biznesie” za całokształt działalności i wkład w budowę pozytywnego wizerunku regionu. Warto wspomnieć o tytule Menedżera Roku Regionu Łódzkiego, czyli nagrodzie przyznawanej przez redakcję „Dziennika Łódzkiego” i lożę Business Centre Club. Indigo to jednocześnie najbardziej utytułowana firma w branży – na imponującą liczbę blisko 960 nagród składają się wyróżnienia jakościowe dla produktów i blisko 940 medali, zdobytych przez instruktorki Indigo na mistrzostwach stylizacji paznokci.

Skąd decyzja o udziale w programie Start Up Spark? – Stale poszukujemy możliwości rozwoju – tłumaczy Dariusz Malaczyński. – Decydując się na współpracę ze startupami, które mają nowe pomysły i oferują nieszablonowe rozwiązania, możemy mierzyć jeszcze wyżej – przyznaje.

Do współpracy zapraszamy startupy tworzące innowacyjne rozwiązania w zakresie:

  • automatyzacji i autonomizacji procesu dystrybucji, digitalizacji procesów inwentaryzacyjnych, Industrial IoT i innych rozwiązań w ramach przemysłu 4.0 dla producentów,
  • wsparcia marketingu i sprzedaży poprzez rozwiązania personalizujące, inteligentne systemy procesu zakupowego, rozwiązania oparte o rozszerzoną rzeczywistość oraz rozwiązania wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji,
  • Smart Materials oraz Smart Manufacturing.

Grupa Pietrucha

Grupa Pietrucha to nowoczesne polskie przedsiębiorstwo z ponad 55-letnią historią, specjalizujące się w wytwarzaniu i dystrybucji najwyższej klasy innowacyjnych profili z tworzyw sztucznych o szerokim zastosowaniu w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Ofertę grodzic winylowych i kompozytowych oraz specjalistycznych georusztów o sztywnych węzłach, uzupełniają mobilne systemy zabezpieczeń przeciwpowodziowych.

Produkty oferowane przez Grupę Pietrucha są wykorzystywane w projektach infrastrukturalnych na 5 kontynentach, szczególnie w regionach wrażliwych na wpływ globalnych zmian klimatycznych.

Grupa Pietrucha, inwestor Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, wspólnie z zespołem Startup Spark, poszukuje startupów:

  • działających w branży budowlanej, w szczególności w obszarze związanym z inżynierią lądową i wodną, hydrotechniką oraz małą architekturą,
  • działających w branżach pokrewnych np. firm projektowych lub oferujących rozwiązania związane z geomonitoringiem, monitoringiem zanieczyszczeń, monitoringiem inwestycji/obiektów z powietrza, oprogramowaniem wspomagającym proces projektowania obiektów budowlanych, produkcją nowoczesnych ultralekkich, ultrawytrzymałych materiałów lub materiałów przewodzących, czujników, czytników danych itp.,
  • oferujących produkty/usługi optymalizujące procesy wewnętrzne, w szczególności związane z produkcją, magazynowaniem, transportem i logistyką, zarządzaniem,
  • oferujących produkty/usługi pozwalające na znaczne zmniejszenie kosztów ponoszonych przez Grupę.

Mosty Łódź

Mosty Łódź S.A. to łódzka firma, która działa na polskim rynku przede wszystkim jako generalny wykonawca w sektorze projektów infrastrukturalnych. Przedsiębiorstwo realizuje projekty związane z budową autostrad, dróg ekspresowych i kolei. Specjalizuje się w nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązaniach, które umożliwiają prowadzenie budów w skomplikowanych warunkach miejskich przy zachowaniu ciągłości ruchu, czego przykładem może być realizacja przebudowy trasy tramwaju w relacji Wschód – Zachód w Łodzi

Jakich startupów poszukują Mosty  Łódź?

Do Spark 2.0 zapraszamy firmy tworzące rozwiązania z zakresu:

  • inteligentnych konstrukcji,
  • automatyzacji i autonomizacji produkcji,
  • procesu budowy,
  • innowacyjnych materiałów,
  • Smart Building/Smart Home.

Procter & Gamble

Procter & Gamble to jedna z największych globalnych firm FMCG. Produkowane przez nią marki pojawiają się w życiu ludzi na wszystkich kontynentach cztery miliardy razy dziennie. P&G postrzega Polskę jako jedno z ważnych światowych centrów innowacji. Mieszczą się tutaj aż trzy fabryki, Europejskie Centrum Planowania oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych, które jest drugim, pod względem wielkości, centrum IT P&G na świecie. To właśnie tutaj, przy wykorzystaniu najnowszych technologii powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw czy też Business Intelligence i Big Data. W tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, P&G aktywnie współpracuje również z zewnętrznymi ekspertami, uczelniami wyższymi oraz startupami.

– Przykładamy dużą wagę do współpracy ze startupami i z doświadczenia wiemy już, że na jej drodze często powstają prawdziwie innowacyjne rozwiązania. Dla startupów, współpraca z P&G oznacza możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to jednocześnie okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie

– Jesteśmy Partnerem programu SPARK od samego początku. W ramach pierwszej edycji podjęliśmy współpracę z 9 wybranymi startupami objętymi programem akceleracyjnym.  Wynikiem naszej współpracy są gotowe rozwiązania, z których niektóre są już w trakcie fazy pilotażowej. Przed nami druga edycja, w której podejmiemy współpracę z kolejnymi partnerami. Liczymy, że będzie owocna – dodaje Małgorzata Mejer.

Główne obszary zainteresowania na których skupia się P&G to:

  • Data & Analytics, które zmieniają zrozumienie i aktywizację konsumenta (Big Data, Artifitial Intelligence, MachineLearning),
  • Consumer Facing Solutions (włącznie z tzw. Direct to Consumer), aby lepiej diagnozować i adresować potrzeby konsumenckie (Chatbots, Virtual Reality, Artificial Intelligence),
  • Customer Collaboration (Artificial Intelligence),
  • Organization productivity, aby jak najskuteczniej uwolnić potencjał zasobów ludzkich (IoT, Automation).

PwC

PwC jest jedną z największych na świecie firm świadczących profesjonalne usługi doradcze. Celem firmy jest budowanie społecznego zaufania i rozwiązywanie kluczowych problemów współczesnego świata. PwC działa w 158 krajach, obecnie zatrudniając ponad 250 tys. osób, które dostarczają klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce obecni od 1990 r., a w biurach PwC w 8 miastach pracuje ponad 4 700 osób.

W ramach partnerstwa z akceleratorem Startup Spark 2.0, PwC zaprasza do współpracy startupy przede wszystkim z obszarów takich jak: Data Analytics, GeoAnalytics, cyberbezpieczeństwo, automatyzacja procesów biznesowych (Robotic Process Automation), rozwiązania informatyczne w usługach doradztwa podatkowego i księgowego oraz audytu.

PwC od startupów oczekuje pewnego poziomu zaawansowania, obecności na rynku i posiadania gotowego produktu. Szuka innowacyjnych przedsiębiorców, którzy będą partnerami biznesowymi PwC, firm, z którymi wspólnie będzie rozwijać produkty i usługi. Dzięki  globalnej sieci relacji PwC może zapewnić startupom narzędzia do skalowania, podbijania rynków na całym świecie, a także współpracę z największymi graczami.

Robert Bosch

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie dostawcą technologii i usług. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Wykorzystując swoje doświadczenie w technologii sensorów, oprogramowania i usług, a także własną chmurę obliczeniową, Bosch oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania z jednego źródła. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”.

Do udziału w rekrutacji i programie zachęcamy startupy:

  • z branży budowlanej, łączącymi rozwiązania z zakresu inteligentnego zarządzania budynkami na etapie budowy jak i na etapie utrzymania,
  • zajmujące się poszukiwaniem rozwiązań w zakresie analityki obrazu,
  • oferującymi narzędzia do optymalizacji procesów wewnętrznych, związanych z obsługą sprzedażową oraz posprzedażową, logistyką, procesami ofertowania,
  • oferującymi produkty/usługi pozwalające na znaczne zmniejszenie kosztów ponoszonych przez spółkę Bosch,
  • usprawniającymi współpracę z siecią partnerską, łączącymi poszczególne produkty, pozwalające na proaktywne sterowanie serwisem gwarancyjnym oraz pogwarancyjnym,
  • rozwiązania z zakresu Factory of the Future.

WDX S.A.

WDX S.A. to polski lider rynku branży logistyki magazynowej obecny od ponad 20 lat na rynku. Producent kompleksowych systemów magazynowych obejmujących regały, przenośniki transportowe, systemy automatyki magazynowej, wózki wewnątrzregałowe, automatyczne magazyny, windy, systemy automatycznego załadunku Q Loader oraz kompleksowe usługi dostawy i serwisu wózków widłowych.

Strategia rozwoju firmy oparta jest o implementację nowoczesnych technologii zarówno we własnych obszarach produkcyjnych pozwalających na osiąganie zwiększonej wydajności jak i w obszarach innowacyjnych produktów proponowanych klientom.

Industry 4.0 jest to kierunek rozwoju firmy i jej produktów. WDX S.A. posiada dział badawczo-rozwojowy zatrudniający specjalistów z różnych dziedzin inżynierii i nauki. Współpracuje z uczelniami oraz placówkami badawczymi. Od 2018 roku firma jest inwestorem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Planowana wartość inwestycji w najbliższych latach to 60 mln złotych.

W obszarze innowacyjnych rozwiązań obejmujących cały łańcuch dostaw, WDX S.A szeroko współpracuje z firmą ESA Logistika z grupy Hitachi Transport System.

W ramach programu akceleracyjnego Spark 2.0, WDX S.A. i ESA Logistika poszukują projektów i nowoczesnych technologii w obszarach pełnego łańcucha dostaw.