O sponsorowaniu Budowlanych Łódź i osiągnięciach łódzkich siatkarek, o wspieraniu sportu i promowaniu aktywności ruchowej oraz o budowaniu atrakcyjnej marki poprzez sport opowiada Dorota Banaszkiewicz-Bartyzel, szef marketingu i PR w firmie ZPM GROT.

LIFE IN. Łódzkie: Firma GROT kojarzy się nam przede wszystkim z wędlinami. Produkujecie też pierogi, kluski, naleśniki i wiele innych smacznych, gotowych dań. Jakiś czas temu zaczęliście wspierać łódzki sport. Chcecie uświadamiać ludziom, że wraz z jedzeniem muszą dbać o sylwetkę i kondycję, czy też nie wiedzieliście, co zrobić z nadwyżką budżetową…?

Dorota Banaszkiewicz- Bartyzel: Produkujemy smaczną żywność, która cieszy się uznaniem naszych konsumentów i przyznam, że firma nie narzeka na brak środków. Jednak doszliśmy do wniosku, że nie samym jedzeniem człowiek żyje, że warto i należy promować aktywność ruchową. Wspieramy nie tylko kluby sportowe, ale także różnego rodzaju wydarzenia i akcje o charakterze sportowym i promujące aktywność. Jednocześnie taka działalność doskonale wpisuje się w naszą strategię marketingową. Pozwala dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej, budować pozytywny wizerunek firmy i świadomość marki. A tak przy okazji – w naszej ofercie mamy wędliny oraz kulinaria bez dodatków konserwantów, fosforanów, glutaminianu sodu i barwników. Można w niej znaleźć mnóstwo produktów, które możemy polecić osobom dbającym o zdrowy styl życia, w tym również sportowcom, tym dużym i małym.

Angażujecie się w wiele sportowych działań, postawiliście na siatkówkę i od kilku lat jesteście tytularnym sponsorem siatkarek GROT Budowlani Łódź. Jesteście zadowoleni z efektów swoich działań i z osiągnięć siatkarek?

Dziewczyny mają na koncie puchary i medale, a nazwa GROT pojawia się za każdym razem, gdy mówi się o kobiecej siatkówce. Krótko mówiąc osiągnęliśmy swoje cele – łódzka drużyna siatkówki odnosi sukcesy sportowe, a my mamy korzyści z działań marketingowych, i to już od kilku lat. Trzeba pamiętać, że sukcesy siatkarek zaczęły się już w 2009 roku, kiedy dziewczyny awansowały do ekstraklasy, a w 2010 roku, jako debiutantki, zdobyły Puchar Polski. Największe sukcesy zaczęły się od sezonu 2016/2017, kiedy to firma GROT została sponsorem tytularnym i pojawiła się w nazwie klubu. W 2017 siatkarki GROTA Budowlanych zostały finalistkami Pucharu Polski, awansowały do ćwierćfinału Pucharu CEV oraz zdobyły wicemistrzostwo Polski.
Zakończony niedawno sezon 2017/2018, pod względem odniesionych sukcesów, był absolutnie wyjątkowy. Drużyna GROT Budowlani Łódź, wraz z trenerem Błażejem Krzyształowiczem, zdobyła Superpuchar Polski, Puchar Polski oraz brązowy medal mistrzostw Polski. Dziewczyny dostarczyły nam i kibicom niesamowitych emocji. Na ich mecze przychodzi wielu fanów siatkówki. Jesteśmy naprawdę bardzo z nich dumni.

Wspieracie nie tylko łódzkie siatkarki. Pod swoje skrzydła wzięliście jeszcze kilka innych drużyn sportowych, nie tylko dorosłych, ale też dziecięcych. Trzeba przyznać, że pod tym względem jesteście wyjątkowi.

Chcemy wspierać sport w naszym regionie i przyczyniać się do jego rozwoju – taką mamy ideę i konsekwentnie ją realizujemy. Od kilku lat jesteśmy sponsorem tytularnym pierwszoligowego klubu koszykarek GROT TomiQ Pabianice, którego trenerem jest Sylwia Wlaźlak, olimpijka z Sydney i mistrzyni Europy z 1999 roku. Poprowadziliśmy wspólnie zespół do szóstego miejsca w sezonie zasadniczym w grupie B pierwszej ligi.
Możemy się również pochwalić tym, że w Uczniowskim Klubie Sportowym Szkoły Mistrzostwa Sportowego im. Kazimierza Górskiego w Łodzi sponsorujemy zespół ekstraligi piłki nożnej kobiet. Pierwszy zespół plasuje się dziś w czołówce ekstraligi, najwyższej klasy rozgrywkowej futbolu kobiecego w Polsce. Piłkarka Martyna Wiankowska występuje regularnie w pierwszej reprezentacji narodowej. Młodzież klubu należy do najlepszych w kraju: zespoły U-19 i U-13 wkrótce ponownie będą walczyły o mistrzostwo Polski, drużyna U-16 broni tytułu, dziewczyny U-12 wygrały niedawno Turniej z Podwórka Na Stadion o Puchar Tymbarku, najbardziej masową sportową imprezę w kraju. Na finałowy turniej mistrzostw Europy U-17 pojechało aż pięć piłkarek SMS, najwięcej ze wszystkich klubów. Kadra szkoleniowa klubu legitymuje się najwyższymi licencjami Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Wspieramy też dzieci i młodzież z piłkarskiego klubu Milan Club Polonia Łódź. Na zmodernizowanym stadionie na Stokach, organizowane są turnieje Grociki Cup, które z przyjemnością wspieramy. Młodzi piłkarze rywalizują tam w różnych grupach wiekowych. W tym roku drużyny Milan Club Polonia Łódź odniosły sukcesy wygrywając turnieje w Uniejowie, Konstantynowie i w Łodzi. Również zespół seniorów odniósł sukces i awansował do wyższej klasy rozgrywek.

Jest Pani doskonale poinformowana o sukcesach sportowych drużyn, które sponsoruje firma GROT i opowiada Pani o tym z ogromną pasją.

To zasługa tego, że lubi Pani sport czy są jakieś inne powody. Sport lubię, przyjemność sprawiają mi wędrówki po górach, ale wybieram marketing – to nie tylko moja praca, ale również pasja. Jestem zaangażowana we wszystkie działania, które podejmujemy w firmie GROT. Trudno zatem, abym opowiadała o nich bez emocji.

A taniec… Lubi Pani? Bardzo. Uważam, że to bardzo fajna forma spędzania wolnego czasu, możliwość wyrażenia swoich emocji i doskonały sposób na oderwanie się od codziennych obowiązków.

Siatkówka, piłka nożna – dorosła, młodzieżowa i dziecięca, a między tym wszystkim zespół tańca GROT Czarne Stopy, którego jesteście również sponsorem tytularnym. Mówiłam, że firma GROT angażuje się w różne aktywności ruchowe, a taniec jest doskonałym sposobem na promowanie takiej aktywności, szczególnie wśród dzieci i młodzieży. GROT Czarne Stopy, to zespół z tradycją, który działa nieprzerwanie od 1992 roku i ma na koncie wiele sukcesów na arenie polskiej oraz międzynarodowej. Wielokrotnie zdobywał tytuł mistrzów Polski i Europy, jest finalistą Mistrzostw Świata. Prowadzi zajęcia z tańca nowoczesnego hip-hop, break dance, electric boogie, jazz, akrobatyki sportowej. W zespole jest prawie dwustu zawodników – dzieci i młodzież w różnych kategoriach wiekowych oraz na różnym poziomie zaawansowania. Wspaniała grupa, zintegrowana wspólnymi zainteresowaniami, prowadzona przez Joannę i Piotra Sieradzkich – ludzi z pasją i zaangażowaniem. Uznaliśmy, że warto im pomagać i robimy to.

Dotarło do nas, że planujecie rozszerzyć zakres opieki sponsorskiej i wziąć pod swoje skrzydła Łódzkie Wilki, zespół amerykańskiego futbolu.

Myślę, że początkiem owocnej współpracy będzie organizowany razem z Wilkami 17 czerwca GROT American Football Day w Manufakturze.

Na koniec nie wypada nie zapytać o to, czego firma GROT życzyłaby sobie na najbliższą przyszłość?

Przede wszystkim wielu sukcesów sportowych dla sponsorowanych zespołów, ale również dalszego tak prężnego rozwoju, powiększania sieci sklepów GROT i nowych produktów. Wszystko po to, żebyśmy dalej mogli przyczynić się do rozwoju sportu w Łodzi i regionie.

Rozmawiała Beata Sakowska