O tym, jak budowanie marki osobistej może przełożyć się na postrzeganie gminy lub miasta, przekonamy się podczas organizowanego po raz dwunasty przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Forum Promocji.

Forum Promocji jest cyklicznym wydarzeniem, narzędziem wspierającym proces budowania marek regionalnych oraz lokalnych. Jest miejscem wymiany pomysłów, generowania nowych idei, inicjatyw, programów i działań. W trakcie Forum omawiane są dobre praktyki w marketingu terytorialnym oraz tematy związane z promocją marek lokalnych oraz budowaniem wizerunku, w kontekście wsparcia procesu budowania przewagi konkurencyjnej marki regionalnej „Łódzkie Promuje”.

– Każdego roku staramy się skupić na innej tematyce, tak by wzbogacić wiedzę osób zajmujących się w gminach szeroko rozumianą komunikacją marketingową. Uczyliśmy już jak planować kampanie medialne, jak budować media plany, jak budować zasięgi w Internecie, jak tworzyć ciekawe eventy, jak budować komunikację w mediach społecznościowych – wylicza Maciej Łaski, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

– W tym roku skupiamy się na budowaniu wizerunku. Przypomnę, że przyjęta kilka lat temu strategia naszego województwa zakłada, że jego siłą są produkty, usługi i ludzie, którzy funkcjonują na jego terenie. Im bardziej uzbroimy ludzi w wiedzę, tym bardziej innowacyjne, spektakularne projekty będą tworzyli, a te z kolei będą oddziaływały na całe województwo łódzkie. Od lat podkreślamy jak ważna jest dla nas synergia między regionem a podmiotami, które w nim funkcjonują. Doskonałym przykładem takiej synergii jest Uniejów, który jest marką sam w sobie i wspaniale promuje Łódzkie.

Marka Łódzkie w różnych segmentach

Także województwo może pochwalić się kilkoma własnymi wydarzeniami, które budują markę Łódzkie w różnych segmentach. – To chociażby Europejskie Forum Gospodarcze, które kierujemy do przedsiębiorców. To Mixer Regionalny będący festiwalem województwa łódzkiego, kiedy wszystko, to ci najpiękniejsze w naszym regionie podziwiać możemy przez kilka dni w jego stolicy, czyli Łodzi. W tym roku na Mixer zapraszamy w dniach 8 i 9 września.
To Festiwal Myślenia Projektowego, dla wszystkich, którzy myślą nieszablonowo. W dzisiejszych czasach nie przetrwają ci, którzy są najsilniejsi, najinteligentniejsi, mają najwięcej pieniędzy, ale ci którzy potrafią dostosować siebie, swój produkt, swoją usługę do potrzeb odbiorców. My tego uczymy. Ktoś może zapytać po co? Po to, że im lepsze, im bardziej doskonałe będą produkty i usługi, tym lepiej będzie się mówiło o województwie łódzkim, tym jeszcze bardziej będzie rozpoznawalne – wyjaśnia Maciej Łaski.

W budowaniu marki najistotniejszy jest stopień rozpoznawalności. Wdrażany od kilku lata system identyfikacji województwa, rozpoznaje już ponad połowa mieszkańców Łódzkiego. Coraz więcej osób angażujących się w różnego rodzaju działania promujące nasz region, staje się jego ambasadorami.

Marszałek Witold Stępień o Forum Promocji
Forum Promocji Województwa Łódzkiego zrodziło się, jako wydarzenie mające na celu przekazanie samorządom wiedzy i narzędzi do budowania lokalnych marek. Inspirujące tematy, ciekawi goście skłoniły nas do poszerzania propozycji i z czasem wydarzenie stało się ważnym miejscem wymiany pomysłów i doświadczeń dla szerokiego środowiska marketingowców, piarowców i ludzi reklamy. Stworzyliśmy markę „Forum Promocji Łódzkiego” i daliśmy do ręki reprezentantom naszego regionu narzędzia do promowania swoich miejscowości, lokalnych atrakcji turystycznych, wydarzeń, jakie organizują. Wreszcie spinamy to wszystko w jeden produkt, jakim jest Województwo Łódzkie, na który przecież wszystkie te elementy się składają.